کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۱۸۵
تاریخ خبر:

مسابقه قهرمان‌‌ زیر نظر احسان علیخانی تولید شده‌؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| تابستان امسال برای نخستین‌بار خبر ساخت مسابقه‌ای با عنوان «قهرمان» منتشر شد که قرار بود پاییز روی آنتن شبکه سه برود. این اتفاق رخ نداد و حالا همزمان با انتشار تیزر رسمی آن چند پرسش شکل می‌گیرد؟ آیا مسابقه زیر نظر احسان علیخانی تولید شده است؟ آیا «قهرمان» مثل «عصر جدید» موفق می‌شود؟ ‌‌گزارش هفت‌صبح را بخوانید.

مورد اول| از بازغی به قیاسی و تیموری
ابتدا قرار بود پژمان بازغی اجرای «قهرمان» را برعهده داشته باشد. توافق حاصل نشد و او اجرای «کودک‌شو» را پذیرفت که پخش سری جدید آن به‌تازگی در شبکه نسیم آغاز شده است. در نهایت اجرای «قهرمان» به یوسف تیموری و ایمان قیاسی رسید؛ مسابقه‌ای که شبکه سه آن را اینطور معرفی کرده است: «قهرمان» یک برنامه با محوریت رقابت در زمینه آمادگی جسمانی است که در ایام عید نوروز به آنتن شبکه سه می‌آید. استعدادهای ورزشی با حضور در این برنامه و پشت سر گذاشتن آیتم‌های مختلف و دشوار، رقابتی دیدنی و پر‌هیجان را رقم خواهند زد.

مورد دوم| نسبت مجریان با علیخانی
اولین شائبه‌ای که به‌عنوان احتمال حضور احسان علیخانی در «قهرمان» شکل می‌گیرد، به نسبت مجریان با او برمی‌گردد. ایمان قیاسی جزو کسانی است که بعد از همکاری در گروه علیخانی فرصت اجرا به‌دست آورد. او مجری دوم «عصر جدید» بود و «هشتگ عصر جدید» را به تنهایی اجرا می‌کرد و در مسابقه «جوکر» به‌عنوان نویسنده نیز حضور داشت.

آیا قیاسی حالا با تایید علیخانی یکی از مجریان «قهرمان» شده است؟ یوسف تیموری شرکت‌کننده موفق و محبوب مسابقه «جوکر» به کارگردانی احسان علیخانی است که احتمالا آن برنامه محمل حضورش در «قهرمان» است. سال پیش علیخانی غالب شرکت‌کنندگان «جوکر» را به ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه سه آورد که نشانه‌ای است از قدرت، نفوذ و محبوبیت او. آیا امسال این اتفاق به شکلی دیگر در همکاری با تیموری رخ داده؟

مورد سوم| نسبت کارگردان با علیخانی
در خبر رسمی ساخت «قهرمان» از محمد پیوندی به‌عنوان کارگردان این مسابقه نام برده شد. او جزو مجریان و کارگردان‌هایی است که تجربه چند همکاری با علیخانی را داشته که «‌ماه عسل» شاخص‌ترین آنهاست. این نیز شائبه دیگری است که حکم به حضور علیخانی در مسابقه «قهرمان» می‌دهد.

مورد چهارم| شاید مثل جوکر
در قسمت‌های ابتدایی مسابقه «جوکر» نامی از علیخانی نبود اما بعد از استقبال همه‌جانبه سر و کله او پیدا شد. علیخانی نگران بود «جوکر» تبدیل به مسابقه‌ای موفق نشود و به همین دلیل نمی‌خواست حیثیت حرفه‌ای‌اش خدشه‌دار شود. «قهرمان» هم چنین شرایطی دارد. این مسابقه بعد از «عصر جدید» ساخته می‌شود و اگر موفقیت آن را تکرار نکند، علیخانی نفر اول انتقادات خواهد بود.

احتمالا او صبر کرده است تا نتیجه را ببیند و بعد از نام خود رونمایی کند. هرچند شرایط امسال متفاوت از همیشه است و شاید حتی به‌رغم موفقیت «قهرمان» علیخانی ترجیح دهد از پشت پرده بیرون نیاید. این را هم بدانیم که علیخانی در این سال‌ها چند برنامه برای فضای وب تهیه کرد اما نامش در تیتراژ آنها و نیز خبرهای مربوط قرار نگرفت.

مورد پنجم| چالش‌های قهرمان
به‌تازگی سومین تیزر «قهرمان» منتشر شده و مخاطب می‌داند با چه مسابقه‌ای مواجه است. فارغ از اینکه علیخانی باشد یا نباشد، مهم‌ترین چالش این مسابقه قیاس با «عصر جدید» است. در ذهن مخاطبان‌، «قهرمان» جایگزین «عصر جدید» است و انتظار از آن بالا. این مسابقه پس از سه فصل تبدیل به برنامه‌ای پرمخاطب شد و خیلی‌ها به تماشای آن نشستند.

آیا «قهرمان» به انتظارها پاسخ می‌دهد؟ خاصه در سالی که مسابقه بزرگ «تهمتن» با موضوعی مشابه روی آنتن شبکه نسیم رفت و انتظارها را از چنین برنامه‌هایی بالا برد. چالش دیگر به اجرای مجریان برمی‌گردد که باید دید ایمان قیاسی به تنهایی چه خواهد کرد. بخشی از موفقیت اجرای او در «عصر جدید» حاصل دوئل علیخانی با او بود. یوسف تیموری هم کاری سخت دارد؛ اگر شوخی‌هایش بیش از اندازه شود مخاطب تلویزیون را پس می‌زند.

ضمن آنکه همه موفقیت یک مجری به شوخی و خنده نیست و اجرا آداب خاص خود را دارد. آیا تیموری از پس این ماموریت سخت برمی‌آید؟ اصلا ترکیب تیموری و قیاسی جواب می‌دهد؟ جزئیات مسابقه «قهرمان» هنوز اعلام نشده است؛ مثل اینکه آیا داور در این برنامه حضور دارد یا خیر. سطح خود داوران نیز مسئله‌ای مهم است و بخشی از موفقیت یا ناکامی هر مسابقه را تعیین می‌کند. مواردی مثل دکور، آیتم‌ها و مسائلی از این دست را فراموش نکنیم که در «عصر جدید» کیفیت بالایی داشتند.

کدخبر: ۵۰۸۱۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر