کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۹۸۰
تاریخ خبر:

مانیفست‌ محافظه‌کارانه ‌هفت‌صبح در انتخابات

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | در این هیاهوی سیاست کسی انتظاری از هفت‌صبح برای موضع‌گیری ندارد. چه بگوییم که بر شانه‌های کوچک روزنامه‌مان فشاری وارد نکند.از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بگوییم و جریان احمدی‌نژاد و رد صلاحیت‌ها‌؟‌ چه بگوییم که شما ندانید.
جغرافیای انتخابات ۱۴۰۰ کاملا مشخص شده است.

از قرار همه هم طبق قانون رفتار کرده‌اند. طبیعی طبیعی. آنچه می‌توانیم بگوییم این است که به هرحال به دلیل هر مکانیسم و هر اعمال نظر (احتمالا قانونی) گروه‌هایی از مردم این کشور کاندیدایی برای رای دادن ندارند. بخش‌هایی از گرایشات سیاسی و اجتماعی کشور صدایی در این انتخابات ندارند. یا اگر هم دارند صدای ملایم و گذرایی است.

حالا مشکل از هرطرف بوده نتیجه‌اش این شده است. یا خود گروه‌های سیاسی اشتباه کرده‌اند یا در رسیدگی به صلاحیت‌ها مو را از ماست کشیده‌اند.مهم نیست. نتیجه‌اش اما این اتفاق است و خب برای یک نظام جمهوری چندان نتیجه ایده‌آلی نیست.طبیعتا اینگونه نیست که خواسته جمع همواره بهترین گزینه باشد.

تبعات انتخابات توده‌های مردم در طول قرن بیست و بیست و یک بر کسی پوشیده نیست. نمونه آخرش همین دونالد ترامپ خودمان اما در بازی دموکراسی چنین اشتباهاتی در بلندمدت به نفع مکانیسم سیاسی آن جامعه عمل می‌کند. نوعی مسئولیت اجتماعی که بر دوش آحاد رای‌دهندگان قرار می‌گیرد و خب در انتخابات امسال گویی قرار نیست سنگینی چندانی بر دوش مردم قرار گیرد.

خب خواننده عزیز از موضع‌گیری سیاسی ما لذت بردید ؟ از ما همین قدر انتظار داشته باشید. به جایش از سینما و فوتبال و سریال فرندز می‌نویسیم برایتان و اینکه تا انتخابات ۱۹ روز باقی مانده است…

کدخبر: ۳۹۲۹۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر