کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۱۵۶
تاریخ خبر:

مانور عجیب و خطرناک ترامپ در آمریکا

روزنامه هفت صبح | یک کار عجیب‌وغریب دیگر از ترامپ. خروج دونالد ترامپ،رئیس‌جمهور آمریکا از بیمارستان با خودرو برای دست تکان دادن به هوادارانش با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد. او روز دوشنبه راننده‌اش را برداشت و با رنگ و رویی پریده سوار اتومبیلش شد تا برای هوادارانش دست تکان دهد و تلویحا بگوید که حالش چندان بد نیست.

ترامپ که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان نظامی والتر رید بستری است ابتدا در توئیتر خبر داد که برای هوادارانش یک «شگفتی کوچک» دارد و دقایقی بعد با خودرو از مقابل هوادارانش که در مقابل بیمارستان اردو زده‌اند عبور کرد و در حالی که ماسک زده بود برای آنها دست تکان داد. کسان دیگری که در خودرو بودند ماسک و عینک محافظ داشتند. دقایقی بعد خودرو به بیمارستان برگشت. کمی بعد کاخ سفید اعلام کرد ترامپ امروز برنامه عمومی نخواهد داشت.

‌جیمز فیلیپس، متخصص اورژانس و از پزشکان بیمارستان والتر رید در توئیتر به این کار واکنش نشان داد و آن را «بی‌مسئولیتی» و یک «نمایش سیاسی جنون‌آمیز» خواند و نوشت که این کار ماموران امنیتی و راننده خودرو را در خطر ابتلا قرار می‌دهد چرا که خودروی ترامپ ضد گلوله و ضد حمله شیمیایی است بنابراین تهویه خوبی ندارد.

او نوشت این افراد اکنون باید خود را ۱۴روز قرنطینه کنند. پروفسور جاناتان رینر، استاد دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی جورج واشنگتن، نیز در توئیتر نوشت:«در بیمارستان وقتی قرار است در تماس نزدیک با بیماران کرونا قرار بگیریم تجهیزات محافظت شخصی کامل استفاده می‌کنیم، روپوش، دستکش، ماسک ۹۵N، محافظ چشم، کلاه. این نهایت بی‌مسئولیتی است.» حکیم جفریز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان هم گفت کشور به رهبری نیاز دارد نه عکس تبلیغاتی.

‌سخنگوی کاخ سفید اما گفته است برای این کار تمام جوانب احتیاط رعایت شده و کادر درمان آن را «بی‌خطر» دانسته بودند:«احتیاط‌های لازم برای این رئیس‌جمهور و کسانی که همراهش بودند از جمله استفاده از وسایل محافظت فردی انجام شدند.» در همین حین ترامپ در هر ساعت بیش از ۱۰ توئیت می‌کند. او دیروز تنها در عرض ۶۰دقیقه، ۱۸ توئیت در مورد انتخابات داشت که آنها را با حروف بزرگ الفبا نوشته بود. او هر چند دستش از ملاقات با آمریکایی‌ها کوتاه شده اما توئیتر را رها نمی‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به ویروس کرونا مبتلا شده با یک پادتن آزمایشی تحت درمان قرار گرفته که نتایج اولیه آن نویدبخش بوده است، هرچند هنوز از طرف سایر محققان به طور مستقل ارزیابی نشده است. براساس بیانیه پزشک آقای ترامپ او یک دوز هشت گرمی واحد از «آر ای جی ان-کوو۲» که ترکیبی از دو پادتن خنثی‌کننده انسانی علیه ویروس است دریافت کرده. این دارو را شرکت ریجنرون که پیش‌تر یک پادتن مشابه علیه ویروس ابولا تولید کرده بود ساخته است.

به گفته پزشک معالج او همچنین زینک، ویتامین دی، ملاتونین، آسپیرین و یک داروی ضداسید معده به نام فاموتیدین که در آمریکا تحت نام تجاری پپسید عرضه می‌شود مصرف می‌کند. ریجنرون گفت که به درخواست پزشک با ارائه یک دوز واحد که به صورت آی‌وی (وریدی) تزریق می‌شود موافقت کرد. تحت شرایط اضطراری، به صورت مورد به مورد، امکان «کاربرد انسان‌دوستانه» از داروهای آزمایشی وجود دارد. در همین شرایط سازنده واکسن روسی ضد کرونا گفته است:اگر ترامپ واکسن ما را زده بود کرونا نمی‌گرفت. ولادیمیر گوشچین، رئیس لابراتوار انستیتو Gamaleya به سی ان ان گفت اگر دولت آمریکا از ما بخواهد می‌توانیم به ترامپ کمک کنیم.

‌در آمریکا گفته می‌شود که ترامپ به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد. او با خروج از بیمارستان و دست تکان دادن برای هوادارانش هم خواست تا همین موضوع را میان آنها جا بیندازد اما شبکه‌های خبری می‌گویند با توجه به داروهایی که برای رئیس‌جمهور آمریکا تجویز شده، اوضاع آنقدرها هم خوب نیست و ترامپ به نوع خفیف کرونا مبتلا نشده است. به دلیل سن و اضافه وزنی که او دارد به نظر می‌رسد که نیاز به مراقبت بیشتر احساس می‌شود چراکه فاکتورهای خطرناک برای او وجود دارند.

کدخبر: ۳۵۳۱۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر