کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۲۳۴
تاریخ خبر:

ماجرای موش‌‌های درختی تهران چه بود؟

ایسنا نوشت: فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد، چندین موش بزرگ از درختی در حاشیه خیابانی در تهران بالا رفته‌اند که این موضوع واکنش‌هایی را نسبت به معضل موش‌های فاضلاب در تهران از سوی رسانه‌ها و همینطور مسولان مربوطه به همراه داشت. مهمترین واکنش درباره‌ی جولان این موش‌ها در گفته‌های یک مسئول این بود که این فیلم به سال ۱۳۹۸ مربوط می‌شود و تازگی ندارد. اما نکته تمایز اینجاست که این‌بار ویدیوی مورد بحث، توسط یک خبرنگار تهیه شده بود.

فاطمه شهدوست ـ خبرنگار ـ در پاسخ به اینکه اصلا ماجرای این فیلم از کجا شروع شد، گفت: حدود ساعت ۵ بعد از ظهر روز ۱۳ دی ماه وقتی مشغول پیاده‌روی بودم، موش‌هایی که روی درخت رفته‌ بودند، توجهم را به خودشان جلب کردند و مثل همیشه که طبق عادت روحیه خبرنگاری، از هر اتفاقی در مسیرم عکس یا فیلم می‌گیرم، این صحنه را هم ضبط و همان شب در صفحه شخصی‌ام در فضای مجازی منتشر کردم. البته که همیشه در معابر خیابان طالقانی دسته موش‌ها را می‌توانید ببینید اما این بار انگار موش‌ها دیوانه شده بودند و بیشتر از همیشه به نزدیکی مردم می‌آمدند.

او درباره وایرال شدن این فیلم و اینکه چه شد از صفحه‌های خبری مختلف و رسانه‌های گوناگون سر درآورد؟ بیان کرد: بعد از انتشار ساده‌ی ویدیو در صفحه شخصی‌ام، چند نفر از دوستان رسانه‌ای‌ام از آن استقبال کردند و بعضی‌ها هم خودشان فیلم را از همانجا برداشتند و در توییتر و کانال‌های خبری پخش کردند. در ادامه هم طبق معمول، برخی رسانه‌ها سریع وارد عمل شدند و آن را با عناوین مختلف منتشر کردند. این در حالی است که من حتی فکرش را هم نمی‌کردم که قرار است این بازنشر تا این حد پیش برود.

بعد از انتشار این فیلم، مسوولان شهرداری در دو خبر، آن را تکذیب کردند؛ موضوعی که این خبرنگار درباره‌اش گفت: راستش وقتی این اظهار نظرها را خواندم، هم می‌خندیدم و هم عمیقا ناراحت شدم. خبر اول می‌گفت که فیلم برای سال ۹۸ است، ولی دومی به کل ماجرا را ساختگی خواند. بعد تصویری از درخت‌های هرس شده منتشر شد و گفتند چون در فیلم منتشرشده، درخت هرس نشده، پس این فیلم صحت ندارد! (این جریان دو روز بعد یعنی در ۱۵ دی مطرح شد.)

او افزود: شنیدن این حرف‌ها واقعا ناراحت‌کننده بود. برای همین، بعد از کارم، با مردم و کسبه‌ای که در آن محل بودند، صحبت کردم و متوجه شدم که همان روز، یعنی۱۵ دی، در یک عملیات ضربتی، درخت‌ها هرس شده و هنوز هم بقایای شاخه‌های هرس شده کم و بیش آنجا دیده می‌شد که از آنها هم تصویر و ویدیو گرفتم و اظهارات شاهدان را هم ضبط کردم. همچنین رنگی که بعد از هرس به جای بریده شده شاخه‌ها می‌زنند، گویای همین ماجرا و تازه بودن هرس‌ است. در ادامه در صفحه‌ی شخصی‌ام، فیلم بعضی از گفت‌وگوهایم را با مردم آن محل که از مزاحمت موش‌ها و تکذیبیه‌های انجام شده ناخوش بودند، با رضایت خودشان منتشر کردم.

کدخبر: ۴۳۵۲۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر