کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۰۶۶
تاریخ خبر:

لیگ برتر به این دلایل احتمالا تعطیل می‌شود

بخشهای مهم گزارش خبرگزاری فوتبالی درباره احتمال بالای نیمه کاره ماندن لیگ را برایتان انتخاب کردیم:
- اگر چه بعضی روایتها حاکی از آن است که احتمالا باشگاه‌ها از هفته آینده تمریناتشان را شروع خواهند کرد تا اواخر خرداد برای ادامه لیگ آماده شوند منتهی هنوز نمی‌توان به صورت قطعی درباره ادامه لیگ صحبت کرد به خصوص آنکه آمار مبتلایان به کرونا در ایران نظم مشخصی ندارد و بسته به سبک زندگی مردم در این روزها، هر روز در حال تغییر است و این روزها در حال پیک زدن و رشد بی سابقه است. اگرچه شاهد کمبود مرگ و میر بر اثر کرونا هستیم اما مرگ و میر نمی تواند ملاک باشد، ملاک مبتلایان هستند که سر به فزونی گذاشته اند. استانهای تهران و خوزستان و حتی اصفهان و خراسان رضوی وضعیت قرمز و یا رو به قرمز دارند. استانهایی که تیم های لیگ برتری دارند و البته وضعیت در تهران و خوزستان نامناسب است و همین عامل باعث شده که ستاد کرونا حتی اجازه شروع تمرینات را ندهد و دیدید که دوباره تعطیلی اماکن ورزشی تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

- واقعیت این است که وقتی مهرزاد خلیلیان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، ازسرگیری رقابتهای فوتبال را با انفجار بمب بیولوژیک مقایسه کرده، خیلی سخت است که قبول کنیم شرایط برگزاری لیگ به این زودی فراهم شود به خصوص آنکه در مساله بسیار مهمی به نام سلامت و جان افراد وسط است.

- شرایطی چون گرفتن تست کرونا از بازیکنان و مربیان و عوامل داخل ورزشگاهها پیش و پس از هر بازی (قرار است در لیگ های آلمان و انگلستان و ایتالیا و حتی اسپانیا این تست‌ها انجام شود) در لیگ برتر فوتبال ایران وجود ندارد. نکته ای که دکتر زهره هراتیان، رئیس مرکز پزشکی فیفا در ایران به آن اشاره کرد. در واقع اگر هزینه هر تست را اگر بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان برآورد کنیم هر بازی لیگ برتر حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تست خواهد داشت و هفته ای ۸۰۰ میلیون تومان باید هزینه تست کرونا شود که این امکان وجود ندارد. البته هزینه های جانبی دیگری مثل ماموریت به تیم های پزشکی و دیگر مسایل وجود دارد که می تواند هزینه‌ها را به هفته ای یک میلیارد تومان برساند.

کدخبر: ۳۲۷۰۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر