کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۷۳۹
تاریخ خبر:

قیمت بازار ارزان‌‌تر ‌از ‌قیمت‌ کارخانه!

روزنامه هفت صبح | روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو در پاییز ۹۹ در زمستان نیز ادامه‌دار شده است. در هفته‌ای که گذشت این روند به محصولات شرکت‌های بخش خصوصی نیز سرایت کرد و انواع خودروهای سدان، هاچ‌بک، کراس‌اوور و پیکاپ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تجربه کردند. در ادامه به خودروهایی اشاره خواهیم کرد که این کاهش قیمتی در آن مشهودتر بوده است. خودروهایی که جزو پرفروش‌های بازار در بازه قیمتی زیر یک میلیارد تومان هستند.

*** ‌ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک
این خودرو پس از فیس‌لیفتی که در سال ۹۵ از آن به بازار عرضه شد، محبوبیت بالایی پیدا کرد و جزو یکی از پرفروش‌ترین‌های مدیران‌خودرو شد. درحالی که که این هاچ‌بک چینی توسط نمایندگی‌های مدیران‌خودرو به قیمت ۳۰۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، قیمت آن در بازار ۲۹۰ میلیون تومان بود.

این روزها ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک در بازار ۲۷۴ میلیون تومان معامله می‌شود درحالی که در پیش‌فروش مدیران‌خودرو ۴۲۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است! پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که مدیران‌خودرو قیمت آن را در بهمن ‌ماه بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون کاهش خواهد داد.

*** ام‌وی‌ام X22
کراس‌اوور چینی‌ای که به دلیل چهره جذاب و نمای اسپورتش بسیاری از خریداران را به صرافت خرید خود انداخته است. این خودرو در تیپ‌های گوناگونی به فروش می‌رسد. تیپ دنده‌ای لاکچری این خودرو که مدل پایه به شمار می‌رود، از سوی کارخانه ۳۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت این تیپ در بازار ۳۵۷ میلیون تومان است. باتوجه به عدم شکاف قیمتی و وجود تقاضای بالا برای این خودرو و تقریباً عدم وجود رقیب شاخصی برای آن، دست مدیران خودرو در عدم کاهش زیاد قیمت باز است و در نهایت می‌توان امید داشت که قیمت این خودرو به کانال ۳۷۰ میلیون تومان بازگردد.

*** جک S3
این کراس‌اوور چینی در رقابت تنگاتنگ با برادر بزرگ‌تر خود جک S5 برای کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروی کرمان‌موتور قرار دارد اما با توجه به ظاهر جذاب‌تر، قیمت پایین‌تر و مشکلات فنی کمتر نسبت به S5، این روزها تقاضا برای S3 در بازار اوج گرفته است.

این روزها جک S3 در بازار بین ۴۶۵ تا ۴۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود؛ اما قیمت آن در نمایندگی ۵۳۰ میلیون است که با جک S5 در بازار برابری می‌کند! پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارند که کرمان موتور قیمت نمایندگی این خودرو را به بازه قیمتی ۴۸۰ تا ۴۹۰ میلیون تومان در بهمن‌ماه کاهش خواهد داد.

*** جک J4
با خروج سدان محبوب J5 از بازار در سال ۹۶ جایگزین آن جک J4 توانست به تدریج جای J5 را بگیرد. کرمان‌موتور نیز تا به حال دو قرارداد ۸۰۰ و ۱۲۰۰ میلیاردی برای پروژه ایرانی‌سازی آن منعقد کرده است و به نظر می‌رسد حالا حالاها باید شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور باشیم. معمولاً تقاضا برای سدان‌های جک نسبت به کراس‌اوورهای آن پایین‌تر است.

از این رو شاهد شکاف قیمتی کمتر در این مورد هستیم. قیمت J4 درب کارخانه ۳۶۰ میلیون تومان است و این خودرو در بازار ۳۵۰ میلیون معامله می‌شود. اگر می‌خواهید J4 بخرید در بهمن‌ماه به احتمال زیاد قیمت درب کارخانه آن به ۳۳۵ تا ۳۴۰ میلیون تومان هم خواهد رسید.

کدخبر: ۳۶۵۷۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    واقعا این قیمت گذاری نمایندگی ها را بای د در کتاب جک گینس! ثبت کنند