کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۹۵۳
تاریخ خبر:

قتل مرد سالخورده به خاطر پوشش نامناسب‌

روزنامه هفت صبح، خلیل موسوی | مرد جوان که همسایه خود را به خاطر پوشش نامناسب‌اش با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، چندی پیش در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و با حکم قضات این شعبه به قصاص محکوم شد.

۳۱ تیر سال ۹۶ درپی درگیری خونین بین دو همسایه در محدوده شهر ری مأموران پلیس در محل جنایت حضور یافتند و با پیکر خونین مردی حدودا ۶۵ ساله روبه‌رو شدند که در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد او با ضربات چاقوی همسایه‌اش به قتل رسیده است.

این مرد جوان که همسایه روبه‌رویی مقتول بود بازداشت شد و در اعترافاتی عنوان کرد: «چند وقتی بود که به او تذکر می‌دادم نیمه برهنه جلوی پنجره‌اش نایستد اما دائم می‌دیدم در حالیکه ما طبقه همکف زندگی می‌کردیم او به صورت نیمه برهنه به جلوی پنجره خانه‌اش می‌آمد و با همان وضعیت بیرون را دید می‌زد.

چند بار با او درگیر شدم و کارمان به فحاشی کشید اما او قبول نمی‌کرد دست از کارهای زشتش بردارد تااینکه این بار اعصابم را به هم ریخت و با چاقویی که از آشپزخانه برداشته بودم او را کشتم. » سرانجام با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست علیه متهم، چندی پیش او از زندان به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد و در این جلسه که به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی ساجدی تشکیل شده بود، منتقل و محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه فرزندان مقتول برای متهم درخواست قصاص کردند، سپس متهم پای میز محاکمه ایستاد و در شرح ماجرا گفت: مدتی بود که مقتول بدون لباس و نیمه عریان جلوی پنجره می‌ایستاد و من این موضوع را چند بار به او تذکر داده بودم اما تذکرهای من فایده‌ای نداشت تا اینکه بین ما درگیری پیش آمد.

این متهم در تشریح جزئیات روز حادثه عنوان داشت: آن روز از سر کار به خانه برگشتم و در روشویی که در راه پله‌های خانه‌مان قرار داشت دست و صورتم را شستم. من برای چند لحظه مقابل پنجره راهرو ایستادم و از پنجره بیرون را نگاه می‌کردم که پیر‌مرد فکر کرد خانه آنها را نگاه می‌کنم.

به همین خاطر به من اعتراض کرد. من به او گفتم اشتباه می‌کند و من به خانه او نگاه نمی‌کردم اما قبول نکرد و شروع به فحاشی کرد. من که از این ماجرا عصبانی شده بودم با چاقو مقابل خانه‌اش رفتم. در زدم که جلوی در آمد و با هم گلاویز شدیم اما این دعوا با وساطت همسایه‌ها پایان یافت و من به خانه برگشتم.

من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم در یک لحظه چاقو را از دستش گرفتم و یک ضربه به سینه‌اش زدم. واقعا من قصد کشتن او را نداشتم و حتی تصور اینکه او با یک ضربه من به قتل برسد را نداشتم. از اولیای دم نیز درخواست عفو و گذشت دارم.پس از پایان محاکمه هیات قضایی وارد شور شدند و متهم را به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم کردند.

کدخبر: ۲۷۸۹۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر