کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۹۱۳
تاریخ خبر:

قاتلان سه طلافروش اصفهانی هنوز فراری هستند

روزنامه هفت صبح | سه نفر از طلافروشان اهل اصفهان که برای هم صنفی‌های خود در کازرون، طلا و جواهر می‌بردند بامداد سی و یکم تیرماه ۹۹ در یکی از باغ‌های این شهر به قتل رسیدند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از طلا فروشان کازرون، این سه مقتول بالای ۶۰ سال سن دارند و ۲ نفر از آنها برادر هستند و چندین سال بود که با صنف طلافروشان کازرون معامله داشتند.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون با ارائه اطلاعات جدید از پرونده قتل ۳ طلافروش اصفهانی در کازرون، در این باره اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل در یکی از باغ‌های اطراف شهر کازرون، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند. مأموران انتظامی مشاهده کردند که ۳ نفر با اسلحه ساچمه زنی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بر اثر شدت جراحت‌های وارده فوت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه در بازرسی از محل، همه اموال ۳ مقتول شامل مقادیری طلا و خودرو سواری متعلق به آن‌ها کشف شد، افزود: تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که انگیزه ضارب یا ضاربان سرقت نبوده و با توجه به سرنخ‌های به دست آمده، دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار قرار دارد.

*** امنیت طلافروشان کیفی
اما درباره طلافروشان کیفی و امنیت‌شان به دلیل حمل طلا، رئیس اتحادیه طلافروشان اصفهان هشدار می‌دهد. شیشه بران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه پرونده قتل سه طلافروش اصفهانی در اداره آگاهی استان فارس در دست بررسی است، گفت: استفاده از خودروهای حمل طلا با گارد ویژه امنیتی برای طلافروشان کیفی، بسیار هزینه‌بر است و آنها با اندک سود خود توان پرداخت هزینه‌های حفاظتی را ندارند.

شیشه‌بران در خصوص ‌آخرین وضعیت پرونده قتل سه طلافروش اصفهان در کازرون، اظهار کرد: طلافروشان کیفی یکی از رسته‌های صنف طلا هستند که با خرده فروشان، مغازه داران و یا بنکداران در ارتباط‌اند و همواره این طلافروشان هفته‌ای یک یا دوبار برای فروش تولیدات طلای اصفهان به استان‌های دیگر سفر می‌کنند. به گفته وی، مطابق این فرآیند سه‌شنبه هفته گذشته ۳۱تیرماه سه طلافروش کیفی اصفهان برای ویزیت طلاهای خود به استان فارس و شهرستان کازرون سفر می‌کنند.

*** قتل سه طلافروش سرشناس
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه این سه طلا فروش کیفی اصفهان به دلیل اینکه سالیان سال به استان فارس سفر می‌کردند، سرشناس بودند و در سفرشان در خانه باغی در محدوده شهری کازرون استراحت می‌کردند، اظهار کرد: متاسفانه سه‌شنبه هفته گذشته بنا بر اعلام نیروی انتظامی استان فارس دو نفر از این سه طلافروش نیمه شب توسط فرد یا افرادی با تفنگ ساچمه‌ای شکاری در خواب به قتل می‌رسند و یک نفر دیگر بعد از بیدار شدن در حین درگیری به قتل می‌رسد. حادثه در خانه باغی نزدیکی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در صنف طلا فروشان باتوجه به ارزش بالای طلا، اولین ظن قتل این طلافروشان سرقت است، گفت: به نظر می‌رسد قاتل و یا قاتلین به دلیل پیدا نکردن محموله طلای این سه طلافروش، موفق به سرقت نشده‌اند. به گفته شیشه‌بران، پرونده قتل سه طلافروش اصفهانی در اداره آگاهی استان فارس در دست بررسی است و در حال حاضر طلای آنها در اختیار پلیس قرار دارد.

وی درباره اینکه مشخص است این سه طلا فروش کیفی چه میزان طلا را جابه‌جا می‌کردند، تصریح کرد: این مسئله به دلیل مسائل امنیتی هیچگاه از سوی طلافروشان کیفی اعلام نمی‌شود و حتی ممکن است خانواده‌های آنها بی‌اطلاع باشند؛ اما آنچه مسلم است، قتل به دلیل سرقت طلا انجام نشده و این پرونده همچنان از سوی پلیس در دست بررسی است، البته جسد هر سه طلافروش به اصفهان منتقل و روز جمعه سوم مرداد و شنبه چهارم مرداد ماه مراسم خاکسپاری آنها انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این صنف از دیرباز حمل و نقل کیف‌های طلا است، گفت: برخی شهرها که در چهارراه اصلی و مراکز استان‌ها قرار دارند، طلافروشان کیفی از طریق پرواز جابه‌جایی طلا را انجام می‌دهند. شیشه بران با بیان اینکه برای امنیت طلا فروشان کیفی خودروهای حمل و نقل طلا با گارد ویژه امنیتی در برخی شهرهای کشور از جمله تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و … راه‌اندازی شده است، ادامه داد:

باید توجه داشت این طلا حتی به بازارهای اقصی نقاط کشور و حتی شهرهایی دورافتاده از طریق خودرو جابه‌جا می‌شود که همواره خطر طلافروشان کیفی را تهدید می‌کند.به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، استفاده از خودروهای حمل طلا با گارد ویژه امنیتی برای طلافروشان کیفی، بسیار هزینه بر است و آنها با اندک سود خود توان پرداخت هزینه‌های حفاظتی را ندارند. وی از نیروی انتظامی و مقامات ذیربط درخواست کرد به طور جدی و ویژه این پرونده را تحت بررسی قرار دهند.

کدخبر: ۳۴۱۹۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر