کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۵۱۸
تاریخ خبر:

گمشدن شهروند عربستانی پس از توهین به آل‌ سعود

یک رسانه سعودی از ناپدید شدن یک فعال عربستانی پس از انتشار توییت‌های انتقادی تند علیه آل سعود و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

پایگاه اینترنتی "سعودی لیکس" در گزارشی فاش کرد، "راشد الدوسری"، فعال عربستانی که به نوشتن توییت‌های تند و گزنده علیه حاکمان عرب حوزه خلیج فارس و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشهور است، ناپدید شده و مشخص نیست که چه اتفاقی برای وی رخ داده است.

طبق این گزارش، الدوسری بارها با انتشار توییت‌های تندی از سکوت عرب‌ها در قبال جنایت‌های آل سعود در یمن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود.

این فعال سعودی در آخرین توییتی که در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰ منتشر کرده بود، نوشته است: خون یمنی‌ها بی اخلاقی و کفر حاکمان عرب و تسلیم تحقیرآمیز آنها در برابر دشمن صهیونیستی را آشکار کرد.

وی افزود: خون یمنی‌ها لعنتی است که همه حاکمان عرب را از بین خواهد برد و تاج و تخت آنها را به لرزه در می‌آورد. امروز یا ما مسلمان هستیم و ریختن خون یمنی‌ها را نخواهیم پذیرفت یا یهودی صهیونیست خواهیم بود در تمامی این جنایت‌ها مشارکت می‌کنیم. پس سکوت نکنید، چراکه خداوند شما را به دلیل سکوتتان مواخذه می‌کند و عذاب را بر شما نازل خواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه، الدوسری پیش از آن نیز در توئیت دیگری نوشته بود: "ما لطیف‌ترین گله گاو جهان هستیم و گاوهایمان از بهترین گاوها هستند. شادی کنید و برقصید که ما زیباترین گله گاو جهان هستیم! به هر کسی که بخواهد ما را بدوشد، خوش آمد می‌گوییم. این زبان حال حاکمان سگ‌ صفت و نجس ما یعنی آل سعود است."

با وجود اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی همواره دم از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در عربستان می‌زند، اما در عمل از زمان سر کار آمدنش شمار زیادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی، نویسندگان، استادان، علمای دین و حتی تاجران سعودی مخالف را به اتهام توطئه چینی علیه آل سعود و همکاری با طرف‌های خارجی بازداشت کرده است.

کدخبر: ۳۶۸۵۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر