کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۶۲۷
تاریخ خبر:

غذاهایی که به شما کمک می‌کند راحت‌تر بخوابید

شاید شما هم شنیده باشید که قبل از خواب نباید نوشابه انرژی‌زا، غذاهایی چرب و شکلات خورد به این دلیل که خواب راحت را از ما می‌گیرند؛ اما اگر این نکات را رعایت کردیم اما باز هم خواب‌مان راحت و به موقع نبود چه؟ «ایرنا زندگی» برای شما دستور پخت چند غذای ساده را می‌هد که می‌توانید با خوردن آنها راحت به خواب روید و صبح با نشاط بیدار شوید و به کارهایتان برسید.

غذاهایی برای خواب راحت

کوکو تره

۱. ۲۵۰ گرم تره شسته و خرد شده

۲. ۲۵۰ گرم پیازچه شسته و خرد شده

۳. یک عدد تخم مرغ

۴. زردچوبه، فلفل و نمک به میزان دلخواه

۵. ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع

تره، پیازچه، تخم‌مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک را با هم مخلوط کنید سپس روغن را در تابه را بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مخلوط مواد را در تابه بریزید بعد از چند دقیقه که به صورت منسجم در آمد؛ تخم‌مرغ سفت سد و رنگ سبزیجات کمی تیره شد از پشت به رویش کنید. می‌توانید این کوکو را با نان، برنج یا بدون هیچ ی از ‌اینها بخورید.

خوراک لوبیا

۱. ۳۰۰ گرم لوبیا چیتی

۲. ۳۰۰ گرم قارچ

۳. ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۴. نمک به میزان دلخواه

لولیا را شسته و در قابلمه‌ای بریزید که تا ۱۰ سانت روی آن آب بریزید. بگذارید تا ۲ ساعت بچوشد سپس چک کنید اگر پخته بود قارچ‌های خورد شده، دو قاشق رب‌ گوجه‌فرنگی و نمک را به آن بیفزایید. بگذارید ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد سپس غذا حاضر است.

کال جوش

۱. ۵۰۰ گرم کشک سابیده

۲. ۲ عدد پیاز بزرگ

۳. ۱۰۰ گرم گردو

۴. نعنا خشک، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه

ابتدا داخل ظرفی کوچک نعنا داغ درست کنید به این صورت که روغن را داغ کنید و نعنا خشک را داخل آن بریزید و سریع خاموش کنید زیرا نعنا سریع می سوزد، آن را کنار بگذارید و بعد پیاز را خلال خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید زمانی که طلایی شد زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه کنید کمی تفت دهید. کشک ساییده را با مقداری نمک و آب مخلوط کنید و پیازها و نعنا داغ را هم اضافه کنید و دائم هم بزنید که کشک شما بریده بریده نشود. زمانی که جوشید دیگر لازم به هم زدن نیست و زیر آن را خاموش کنید.

کدخبر: ۳۰۸۶۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر