کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۹۲۶
تاریخ خبر:

عکس یادگاری طالبان در دفتر احمدشاه مسعود

شبه نظامیان طالبان با تصرف دفتر ژنرال فقید "احمد شاه مسعود" فرمانده پرآوازه "دره پنج شیر" در شمال افغانستان عکس یادگاری گرفتند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز گزارش داد تصاویری در صفحات اجتماعی به نشر رسیده که حاکی از اشغال دفتر احمد شاه مسعود در استان تخار افغانستان از سوی شبه نظامیان طالبان است. در این تصویر اتاق جلسات نظامی و مرکز فرماندهی احمدشاه مسعود در تخار به اشغال شبه نظامیان طالبان درآمده و این شبه نظامیان در حالی که روی صندلی های دفتر نشسته اند، عکس یادگاری گرفته اند.

احمد شاه مسعود در زمان حیات خود از این دفتر طرح های مقاومت در برابر گروه طالبان را رهبری می کرد. او ۲ روز پیش از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا، از سوی یک گروه تروریستی که در پوشش یک گروه خبرنگاری و برای مصاحبه نزد او رفته بودند، ترور شد.

ادعای اشغال دفتر احمدشاه مسعود در حالی منتشر شده که "احمد مسعود" فرزند احمد شاه مسعود طی روزهای اخیر می کوشد با سازماندهی نیروهای سیاسی و مردمی، جبهه ای برای مبارزه علیه طالبان تشکیل دهد. گفتنی است طی روزهای گذشته چند شهرستان از ایالت تخار در شمال افغانستان به اشغال شبه نظامیان طالبان درآمده است.

کدخبر: ۴۰۰۹۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر