کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۱۶۱
تاریخ خبر:

علوی‌تبار ‌:‌سال ۸۸ باید حرف عباس عبدی را جدی‌ می‌گرفتیم

ایرناپلاس گفتگویی با علیرضا علوی‌تبار فعال اصلاح طلب و عضو تحریریه روزنامه صبح امروز داشته است که بخشی از آن را که مربوط به انتخابات سال ۸۸ است ، می‌خوانید:

**‌ بهتر بود حرف‌های آقای عبدی را جدی‌تر می‌گرفتیم
- بعد از اتفاقات ۸۸ در بازه اعتراضات و التهابات، با توجه به اینکه در ستاد مهندس موسوی بودید به واکنش‌ها اعتراضاتی داشتید؟
علوی‌تبار: آن زمان بهتر بود حرف‌های آقای عبدی را جدی‌تر می‌گرفتیم. آقای عبدی ایده مهمی داشت. او می‌گفت مهم‌ترین راه در مسیر دموکراسی در ایران، این است که منتقد و مخالف به رسمیت شناخته شوند. او می‌گفت انگیزه من از شرکت در انتخابات برنده‌ شدن نیست. همین‌که ما بتوانیم به‌عنوان یک منتقد و مخالف به رسمیت شناخته شویم، گامی بزرگ است.

- آیا این مطلب را به مهندس موسوی منتقل کرده بودند؟
علوی‌تبار: بله، به نظر می‌رسد از طریق برخی از دوستان به ایشان گفته بود که بیش از این جلو نروید و داستان را خیابانی نکنید. به‌عنوان یک منتقد و کسی که مخالف سیاست‌های اجرایی است، به رسمیت شناخته شده‌اید و پشتوانه رأی سنگینی دارید. از این استفاده کنید و این بیشترین کمک به دموکراسی است. آن زمان هیجان عمومی اجازه نمی‌داد به چنین حرفی اعتنا شود. ولی امروز فکر می‌کنم باید این حرف را جدی‌تر می‌گرفتیم. تثبیت مخالف در داخل مهم‌ترین گام برای دموکراتیک‌ کردن ایران بود.

کدخبر: ۲۷۶۱۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر