کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۱۴۸
تاریخ خبر:

عقب نشینی محسن هاشمی از ترس فرجام فتاح

دو روز اخیر بحثی بین احمد توکلی و محسن هاشمی در مورد ۷۰۰ ملک شهرداری تهران شکل گرفته که اگر بخواهیم ماجرا را تعریف کنیم باید از ۲۰ روز پیش شروع کنیم که رئیس شورای شهر تهران به یک برنامه زنده تلویزیونی رفت. محسن هاشمی آن زمان رفته بود در برنامه تهران ۲۰ تا در مورد عملکرد شورا گزارش بدهد. درست موقعی که بحث املاک بنیاد مستضعفان و اظهارات پرویز فتاح هم داغ بود.

آنجا محسن هاشمی وقتی که مشغول انتقاد از صداوسیما بود جمله‌ای گفت از این قرار که‌ «شهرداری بیش از ۲۰۰۰ ملک دارد که حداقل ۷۰۰مورد از آن دست دیگران است. آیا یک بار درباره آن گزارش تهیه شده است؟» گذشت تا همین دو روز پیش که احمد توکلی نماینده پیشین مجلس نامه‌ای خطاب به محسن هاشمی منتشر کرد و نوشت:

‌«سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس تکلیف ذاتی و متکی به اساسنامه قانونی‌اش، آمادگی خود را برای دریافت، بررسی و در صورت نیاز مطالبه‌گری از اشخاص مرتبط با موضوع ۷۰۰ملک شهرداری واگذار شده اعلام می‌دارد و بر اساس روال همیشگی‌اش، نتایج اقدامات خود را در مراحل مختلف به ملت شریف ایران گزارش می‌کند. خواهشمند است تمامی اسناد و مدارک مرتبط با موضوع فوق‌الذکر را به این سازمان مردم نهاد ارائه فرمایید.»

دیروز هم محسن هاشمی به این نامه احمد توکلی پاسخ داد. اینطور که خبرگزاری ایلنا گزارش داده محسن هاشمی گفته:‌ «قبل از اینکه نامه را ببینم، در فضای مجازی آن را مشاهده کرده بودم»؛ این جمله او به نوعی یادآور یکی از اتفاقات جنجالی سال ۸۸ در ایران است. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بعد از ارسال نامه مشهور قبل از انتخابات به دیدار رهبری رفته بود و ماجرای آن روز را اینطور در گفت‌وگویی با هفته‌نامه طلوع شرح داده بود:‌

«می‌خواستم نامه قبل از انتخابات منتشر شود. برای رهبری فرستادم که اگر نظری دارند، بدهند. عصر هم با ایشان ملاقات داشتم. وقتی به ملاقات رفتم، به ایشان گفتم که شما جواب مرا ندادید. ایشان گفتند الان که آمدی، داشتم از روی کامپیوتر می‌خواندم» بگذریم. محسن هاشمی در جوابی که دیروز داده طعنه‌ای هم به ماجرای افشاگری اخیر پرویز فتاح زده و گفته‌:‌ «اگر بخواهیم مشکلی که برای آقای فتاح پیش آمد، برای من پیش نیاید، باید محافظه‌کارانه وارد این موضوع بشویم.»

اشاره رئیس شورای شهر به عذرخواهی رئیس بنیاد مسضعفان است که چندی پیش در مورد املاکی از بنیاد که در اختیار نهادها و افراد دیگر است در یک برنامه تلویزیونی صحبت کرده بود. هاشمی در ادامه هم توضیح داده:‌ »چون آقای توکلی این نامه را سرگشاده و علنی کردند من هم در این خصوص سرگشاده پاسخ می‌دهم.

املاک مذکور لیستش موجود و مشخص است. می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند و ما به ایشان صورت خصوصی اجازه می‌دهیم که لیست افرادی که املاکی را در اختیار گرفتند ببینند. اما اینکه بخواهیم این گزارش را به صورت کتبی برای ایشان بفرستیم بعید است این کار صورت بگیرد. اطلاعات برای کسانی که به صورت حضوری مراجعه کنند موجود است.»

کدخبر: ۳۴۸۱۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر