کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۴۸۶
تاریخ خبر:

ظریف درباره حمله موشکی چه گفت؟

پس از پاسخ موشکی سپاه به ترور سپهبد قاسم سلیمانی و بر اساس گزارش‌های اولیه پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک، تاکنون ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند.

کلیه شهرک‌های زیرزمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین گردیده در حالت آماده باش صددرصد هستند.

یک مقام ایرانی گفته است که انجام عملیات بر علیه ایران از مبداء کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

هم‌چنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در اولین واکنش به این اقدام در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

سردار کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله نیز با اشاره به انتقام سخت ایران از آمریکا در پی شهادت سپهبد سلیمانی گفت: آنها خیال میکردند پایگاه هایی که در منطقه دارند برای همیشه امن است، اما باید بدانند که اینجا دیگر برای شان در هیچ زمانی امن نیست.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با اشاره به موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام اخیر ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او در توییتر خود یادآور شد: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود.

منبع: ایسنا

کدخبر: ۳۰۲۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر