کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۳۴۲
تاریخ خبر:

شرایط وخیم خالق پنالتی "چیپ"

دنیای ورزش تورنتو نوشت: خالق پنالتی چیپ و ستاره تیم ملی جمهوری چک که تکنیک منحصربفرد وی در جام ملت‌های ۱۹۶۷ اروپا امروزه توسط بزرگان دنیای فوتبال تقلید می‌شود، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

«آنتونین پانِنکا» ۷۱ ساله پس از آنکه در ضربات پنالتی، آخرین ضربه تیم ملی کشورش را با یک ضربه ابداعی تبدیل به گل کرد و «سپ مایر» گلر تیم ملی آلمان را هاج و واج گذاشت، تنها قهرمانی بین المللی چک را برای این کشور به ارمغان آورد.

این ضربه که امروزه به نام «پاننکا» شناخته می‌شود، تکنیک ساده‌ای است که در آن زننده ضربه با فرض اینکه گلر به سمت چپ یا راست جهش می‌کند، توپ را با ضربه‌ای آرام و کم ارتفاع به مرکز دروازه می‌فرستد.

و حالا، باشگاه بوهمیانس ۱۹۰۵ در پیامی توییتری نوشت: آنتونین پاننکا امروز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و شرایط سختی دارد.

بسیاری از بزرگان دنیای فوتبال به تقلید از پاننکا، در بازی‌های بزرگ چیپ زدند؛ «زین الدین زیدان» یکی از آنها است؛ کسی که در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ برابر ایتالیا و گلری به نام «جی جی بوفون» با یک پاننکا فرانسه را یک بر صفر پیش انداخت.

در ایران شاید پنالتی چیپ سرخآبی‌ها را به یاد ضربات ناموفق «مهدی طارمی» بازیکن اسبق پرسپولیس و «فرشید اسماعیلی» هافبک کنونی استقلال بیاندازد.

کدخبر: ۳۵۳۳۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر