کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۲۵۳
تاریخ خبر:

سه نکته از طارمی و کلکسیونرها و ماسک‌ها

روزنامه هفت صبح| یک: ‌بازی پورتو و اینتر میلان خیلی دراماتیک از آب درآمد و خب مهدی طارمی ما اصلا در روز خوبش نبود. بی حوصله بود و خجول (!) و دوست نداشت خودش را درگیر جریان اصلی بازی کند‌. برای خودش این گوشه کنارها قدم می‌زد و به قول دوستان فضاسازی می‌کرد. این ماجرا آن هم در روزی که نویسنده ورزشی هفت‌صبح او را به عنوان فوتبالیست سال انتخاب کرده بود خیلی راضی کننده نبود راستش‌! اما به هرحال چیزی نمانده بود که دقیقه 94 گل سرنوشت ساز بازی را بزند. وقتی یک توپ بادآورده را با ضربه سر نواخت و دروازه‌بان اعجوبه اینتر میلان روی خط دروازه واکنش نشان داد و توپ تازه به تیر دروازه برخورد کرد و برگشت… این پایان داستان طارمی در قهرمانی اروپا بود…

دو: امروز وقتی داشتم خودم را از سی چهل جلد کتاب خلاص می‌کردم و آنها را به چرخه مشتری‌های واقعی و کسانی که این کتاب‌ها به دردشان می‌خورد وارد می‌کردم به خودم دلداری می‌دادم که یکی از مخوف‌ترین چاله‌های زندگی تبدیل شدن آدم به کلکسیونر است. کلکسیونر هرچیزی‌. فیلم‌،‌کتاب‌،‌تمبر‌،‌ قوطی کبریت و…انگار وارد یک چاه بی‌انتها می‌شوید که هیچ وقت راضی نیستید و همیشه برای پیدا کردن موارد دیگر ولع دارید.

در این میان مسئله کیفیت جنس نیز از یاد می‌رود و شما فقط می‌خواهید همه انواع را جمع کنید. به نظرم یک کلکسیونر واقعی باید برعکس عمل کند. باید شاخصه‌ها و معیارهای کیفی خاصی را برای خود در نظر بگیرد تا انتخاب‌هایش خاص‌تر و انحصاری‌تر باشد. یک کلکسیونر واقعی کتاب باید یک مجموعه به هم پیوسته و دقیق باشد که به لحاظ مفهومی یا شکلی به هم مرتبط باشند. با این استدلال‌ها خودم را در هنگام بذل و بخشش کتاب‌هایم تسلی می‌دادم. خیلی حرف‌های حکیمانه زدم‌. فعلا تا کشف بعدی.

سه: نمی‌خواهم درباره این طرح چهره‌نگاری و محدودیت‌های قانونی در مورد کشف حجاب کنندگان که توسط نمایندگان گروه پایداری در مجلس پیشنهاد شده و امکان رای آوردنش هم زیاد است‌، حرف مخالف و موافق بزنم. اصلا به من چه‌. فقط می‌خواهم بپرسم اگر چهره‌های مورد نظر شما با ماسک در معابر و اماکن حاضر شوند سیستم چهره‌نگاری و تشخیص متهم کمی دچار اخلال می‌شود و خب این برای یک قانون نقطه ضعف مهمی است‌. مگر این که قانون مورد نظرتان در نهایت به این ختم شود که خود مغازه‌ها و صاحبان اماکن و مال‌ها و پارک‌ها شخصا باید از ورود بی‌حجابان جلوگیری کنند وگرنه به سیاق دادستان پرتلاش کاشان مدام در حال پلمب کردن این اماکن خواهید بود.

کدخبر: ۵۰۹۲۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر