کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۰۶۴
تاریخ خبر:

سه تحول مهم در نبرد اوکراین

روزنامه هفت صبح | یک:‌ کی‌یف روز شنبه از شلیک موشک‌هایی به سوی منطقه مرزی چرنیهیف واقع در شمال شرق اوکراین خبر داد و اعلام کرد که منشا شلیک این موشک‌ها بلاروس، همسایه شمالی و متحد روسیه بوده است. ارتش اوکراین با انتشار بیانیه‌ای زمان انجام این حملات موشکی را ساعت ۵ بامداد روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد و یادآور شد که مناطقی از استان چرنیهیف در مرزهای شمالی این کشور هدف این حملات گسترده قرار گرفته است. در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: دست کم بیست موشک که از قلمرو بلاروس و از هوا شلیک شده بودند به بخش‌های مختلفی از روستای دِسنا واقع در استان چرنیهیف اصابت کردند.

فرماندهی نیروهای اوکراینی در منطقه شمال در ادامه اعلام کرد که حملات یاد شده بر اساس اطلاعاتی که تا این لحظه دریافت شده تلفاتی به همراه نداشته است. کی‌یف ساعاتی پس از موشکباران مناطق مرزی شمال شرق اوکراین از سوی نیروهای روسیه ضمن محکوم کردن اقدام مسکو در استفاده از قلمرو بلاروس برای انجام چنین حملاتی مدعی شد که کرملین درپی کشاندن پای مینسک به جنگ و درگیر کردن نیروهای نظامی این کشور به نفع روسیه است.

دو: یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای یادآور شد که نیروهای مسلح کشورش با بمباران سنگین منطقه‌ای در شرق دست کم ۸۰ جنگجوی لهستانی را به کشتن داده‌اند. در این بیانیه آمده است: «در جریان بمباران‌ها و حملات موشکیِ با دقت بالایی به کارخانه روی مگاتکس در شهر کوستیانتینیفکا بیش از ۸۰ مزدور لهستانی کشته و دست کم ۲۰ خودروی جنگی زرهی و هشت موشک انداز چندگانه منهدم شدند.»

این شهر که روسیه مدعی است یک مجتمع صنعتی بزرگ آن را هدف قرار داده در استان دونتسک واقع شده که از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه در انتهای ماه فوریه تاکنون صحنه درگیری‌های شدید میان طرفین مخاصمه است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود به زمان دقیق انجام این حمله اشاره نکرده اما گمان می‌رود که حمله یاد شده روز شنبه انجام شده باشد.

سه: خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت نبردها در شرق اوکراین از صدور فرمان عقب نشینی نظامیان این کشور از کلیدی‌ترین شهر استان لوهانسک خبر داده است. در این گزارش با استناد به اظهارات یک فرماندار منطقه‌ای آمده است که به نیروهای اوکراینی دستور داده شده تا از سورودونتسک عقب‌نشینی کنند. سرهی هایدای، فرماندار منطقه‌ای استان لوهانسک با انتشار پیامی تلگرامی اعلام کرد: «نیروهای مسلح اوکراین باید از سورودونتسک عقب نشینی کنند.

آنها این دستور را دریافت کرده‌اند.» سورودونتسک چندین هفته است که به صحنه نبردهای سنگین میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی تبدیل شده و طبق آخرین خبرها بخش عمده آن تحت کنترل سربازان روس قرار گرفته است. فرماندار منطقه دونتسک ضمن تاکید بر این که امروز دیگر هیچ یک از شهرهای منطقه برای مردم امن‌ نیست در ادامه پیام خود از تشدید نبردها و درگیری‌ها خبر داده است.

کدخبر: ۴۶۴۰۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر