کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۹۱۲
تاریخ خبر:

سعید راد مانع از سیمرغ جواد عزتی شد؟

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | پیگیری هفت صبح از شایعه‌هایی که می‌گوید سعید راد، عضو هیات داوری جشنواره فیلم فجر اجازه نداده است سیمرغ به جواد عزتی تعلق بگیرد. این بازیگر حاضر به توضیح نیست تا شائبه‌ها ادامه داشته باشد. شایعه‌ها در دقایق پایانی جشنواره فجر به گوش رسید: سیمرغ جواد عزتی به بازیگری دیگر داده می‌شود! خبر به گوش خود عزتی هم رسیده بود.

او پستی در اینستاگرامش با عاریت از دیالوگ فیلم «شنای پروانه» به اشتراک گذاشت:«کار خوبه خدا درست کنه سلطان محمود خر کیه؟!» اختتامیه تمام شد اما آنقدر هیاهو و جنجال داشت که شایعه تعویض سیمرغ فراموش شد. حالا گفته می‌شود سعید راد عامل اصلی تعویض سیمرغ است. در گزارش امروز هم کل ماجرا مرور شده است و هم نتیجه گفت‌وگویی که با راد داشتیم.

*** مورد اول |‌مخالفت راد با سیمرغ عزتی؟
احتمالا شما هم این خبر را که با قید «شنیده‌ها» همراه است ،‌خوانده‌اید. گفته می‌شود نظر هیات داوران برای دادن سیمرغ مکمل، جواد عزتی بوده است. بازی این بازیگر در آتابای وجهی دیگر از توانمندی عزتی را به رخ می‌کشد. با این حال نظر سعید راد چیز دیگری بوده و به استناد شایعه‌ها «او به شدت معترض این تصمیم می‌شود و حتی یک روز در جلسه هیات داوران شرکت نمی‌کند تا در نهایت مقاومت او باعث می‌شود سیمرغ به امیر آقایی که رای‌اش به جواد عزتی نزدیک بود برسد.»

*** مورد دوم |پاسخ مشکوک عسگرپور
وقتی شایعه‌ای در چنین سطحی منتشر می‌شود، مهم‌ترین منبع برای پاسخگویی طرف مورد اتهام است. با سعید راد تماس گرفتیم که نتیجه‌اش را در بخش بعدی می‌خوانید. پیش از آن برویم سراغ گفته‌های محمد مهدی عسگرپور یکی دیگر از اعضای هیات داوری. او در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر پاسخی دو پهلو به این شایعه داده و همین لزوم توضیح راد را بیشتر کرده است. او گفته:«آیا ما آنجا گزارشگر داشتیم که می‌توانسته به راحتی گزارش بدهد؟»

*** مورد سوم| سکوت عجیب راد
رابطه روزنامه هفت‌صبح با سعید راد حسنه است! هم با او گفت‌وگوی مفصل داشتیم و هم کارنامه‌اش را مرور کرده‌ایم. این را گفتیم تا شما هم مطلع شوید راد ذهنیت «منفی» نسبت به روزنامه ندارد. با او مسئله را در میان گذاشتیم و حرف‌های عسگرپور را نقل کردیم. او حاضر به انجام گفت‌وگو نشد و فقط به یک جمله اکتفا کرد: ترجیح می‌دهم سکوت کنم!

*** مورد چهارم |چرا سکوت راد عجیب است؟
کسانی که سعید راد را می‌شناسند می‌دانند او میانه‌ای با تعارف ندارد. معمولا حرف‌هایش را بدون مجامله بیان می‌کند و در نقد همکاران تا حد امکان گرفتار خودسانسوری نمی‌شود. این بار اما در برابر اتهامی‌ که متوجه اوست، سکوت را ترجیح می‌دهد. اگر شایعه‌ها بی‌اساس است چرا راد واکنش نشان نمی‌دهد تا خود را از موج حمله‌ها رها کند؟

در صفحات اینستاگرام او مورد انواع قضاوت‌ها قرار گرفته؛پس چرا شایعه را تکذیب نمی‌کند؟ می‌ماند تحلیلی دیگر و اینکه سعید راد «واقعا» مخالف جایزه جواد عزتی بوده. اگر چنین است چرا بر اساس قاعده همیشگی عمل نمی‌کند و نظرش را بی پرده به زبان نمی‌آورد؟ اگر شایعه رسانه‌ای نمی‌شد، سکوت معقول بود اما حالا این احتیاط از طرف سعید راد عجیب است.

*** مورد پنجم | یک دلیل غیرقابل باور
سعید راد ساکت است و جای شائبه‌ها باز. حتی گفته می‌شود دبیر جشنواره هم در برابر این شائبه فقط لبخند زده و پاسخ روشنی نداده است. یکی از شائبه‌هایی که برخی رسانه‌ها به آن استناد می‌کنند، مصاحبه‌ای است که سعید راد علیه جواد عزتی و رضا عطاران به‌خاطر نوع بازی‌شان در فیلم هزارپا انجام داده بود. اصل صحبت‌های راد این است:« وقتی شما دوتا مرد را می‌گذارید جلوی دوربین و اینها عربی می‌رقصند و سینه‌شان را می‌لرزانند،تهوع به آدم دست می‌دهد.

این صحنه جالبی نیست و کمدی و طنز نیست و حتی لودگی نیست، وقاحت است! این کاری نیست که یک مرد انجام بدهد.» سعید راد بهتر از ما می‌داند که اقتضائات هر نقش و هر فیلم متفاوت است. می‌توان به برخی نقش‌ها، بازی‌ها و انتخاب‌های جواد عزتی نقد جدی داشت اما نمی‌توان بازی‌اش در آتابای را نادیده گرفت. اگر راد حاضر به گفت‌وگو می‌شد،‌می‌توانستیم دلیل اصلی مخالفت او با جایزه عزتی را بدانیم. چه بسا راد برای امیر آقایی چانه می‌زده که خب بازی‌اش در شنای پروانه قابل دفاع هم است.

*** مورد ششم |جای خالی عزتی
هم جواد عزتی و هم امیر آقایی مستحق سیمرغ مکمل بودند و در این رقابت جایزه به دومی‌ رسید. بحثی نیست جز شائبه‌ای که راد آن را بی‌پاسخ گذاشته. شائبه دیگر جای خالی نام جواد عزتی در میان نامزدهای سیمرغ اصلی است. کمترین احترام برای تلاش او در شنای پروانه این بود که نامش جزو فهرست نامزدهای سیمرغ قرار می‌گرفت. می‌دانیم شانس اصلی برای پیمان معادی (درخت گردو)است اما غیبت عزتی فقط به شائبه‌ها دامن می‌زند و سعید راد را بیش از پیش در کانون سوء‌تفاهم قرار می‌دهد.

کدخبر: ۳۰۹۹۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر