کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۵۰۱
تاریخ خبر:

سرنوشت غم‌انگیز ستاره‌های آسیایی پرسپولیس

روزنامه هفت صبح| با جدایی سیامک نعمتی دوران حضور یکی دیگر از چهره‌هایی که برای پرسپولیس در آسیا خاطرات خوشی ساخته بودند، به پایان رسید. تعداد این نفرات البته بیش از این 4 نفر است اما آنها مهم‌ترین بازیکنان پرسپولیس در دو فصل رویایی این تیم در آسیا بودند.

مهدی عبدی: در روزهایی که عیسی آل‌کثیر با حکم سختگیرانه کنفدراسیون فوتبال آسیا و در بحبوحه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مدت 6 ماه از حضور در میادین محروم شد، پرسپولیس فقط مهدی عبدی جوان را به عنوان مهاجم در فهرست خود داشت. عبدی که در آن مقطع 21 ساله بود و به‌تازگی گاهی در ترکیب اصلی تیم قرار می‌گرفت، جانشین آل‌کثیر شد و به شکلی ناباورانه توانست جای او را پر کند.

او که تا قبل از مرحله نیمه‌نهایی و محرومیت آل‌کثیر کمتر به میدان رفته بود، از بازی نیمه‌نهایی فیکس شد و در همان بازی مقابل النصر گل تساوی تیمش را زد. گلی که بازی را به پنالتی‌ها کشاند و با صعود پرسپولیس به فینال همراه شد. عبدی در فینال هم مقابل اولسان هیوندای تک گل پرسپولیس را زد اما تیمش در نهایت بازی را باخت و نایب‌قهرمان آسیا شد. او تنها گلزن پرسپولیس در تاریخ فینال‌های لیگ قهرمانان آسیاست

اما حالا و حدود دو سال و نیم بعد از آن بازی، تبدیل به یک نیمکت‌نشین محض شده که حتی در روزهایی که پرسپولیس مهاجم هم ندارد، به میدان نمی‌رود. عبدی فصل گذشته چند گل برای پرسپولیس زد اما در این فصل هیچ گلی نزده و فقط با گل‌های مهمش برای پرسپولیس خاطره بازی می‌کند و شرایطش به شکلی است که هر لحظه احتمال انتشار خبر جدایی‌اش از این تیم هم وجود دارد.

عیسی آل‌کثیر: بعد از جدایی آنتونی استوکس و علی علیپور از پرسپولیس و در حالی که لیگ قهرمانان آسیا پس از چند ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا، دوباره از سر گرفته شده بود، آل‌کثیر به پرسپولیس پیوست تا این تیم در لیگ قهرمانان بدون مهاجم نباشد. او کارنامه بدی نداشت اما انتظار این درخشش فوق‌العاده هم از او نمی‌رفت.

در آخرین بازی مرحله گروهی زننده یکی از 4 گل تیمش مقابل الشارجه امارات بود اما درخشش اصلی او از دور حذفی رقابت‌ها شروع شد. مقابل السد پرستاره، تنها گل پرسپولیس را در دقیقه 88 زد و هر دو گل تیمش ‌ در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل پاختاکور ازبکستان را به ثمر رساند. اما شادی گل او در این بازی دردسرساز شد و 6 ماه محرومیت را برایش به دنبال داشت. آل‌کثیر فصل بعد هم در آسیا نمایش‌های خوبی داشت و در مرحله گروهی دو گل زد‌ اما مدتی بعد در لیگ‌برتر مصدوم شد و مدت‌ها دور از میادین بود.

مصدومیت او تبدیل به یک ماجرای پرحرف و حدیث شد. او بعد از مصدومیت عمل جراحی نکرد و چند ماه بعد خودش معتقد بود که آماده بازی است اما یحیی گل‌محمدی به او اجازه بازی نداد! این ماجرا اختلاف عجیبی را بین این دو نفر ایجاد کرد که تا مدت‌ها طول کشید. او به تازگی دوباره با پرسپولیس قرارداد بسته اما درخشش او در آسیا برایش «آمد» نداشته است.

سیامک نعمتی: در لیگ شانزدهم برای پیکان درخشید و فصل بعد به پرسپولیس پیوست که با قهرمانی در لیگ‌برتر، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم بود. مصدومیت چند ستاره این تیم در طول فصل به فیکس شدن او کمک کرد. نعمتی در لیگ قهرمانان آسیا هم خوش درخشید و دو گل برای پرسپولیس زد. یک بار در شکست 3 بر یک مقابل السد در مرحله گروهی و یک بار در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی و باز هم مقابل السد قطر!

پرسپولیس در بازی رفت با یک گل پیروز شده بود اما در بازی برگشت با یک گل بازنده به رختکن رفته بود. سیامک نعمتی اما در اوایل نیمه دوم مهم‌ترین گل دوران فوتبالش را زد و بازی را به تساوی کشاند و همین برای رسیدن پرسپولیس به فینال کافی بود. هافبک راست خوش‌تکنیک پرسپولیس تا همین فصل گذشته در این تیم خوب کار می‌کرد اما در همان فصل نقل و انتقالات ابتدای فصل هم مشخص بود که امسال خیلی بازی نخواهد کرد.

او که در زمان برانکو آچار فرانسه پرسپولیس بود، در لیگ بیست و دوم فقط یک بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و در نیم‌فصل اول فقط 146 دقیقه بازی کرد. او همین چند روز پیش در فهرست مازاد پرسپولیس قرار گرفت و از این تیم جدا شد تا به این ترتیب یکی دیگر از ستاره‌های درخشان پرسپولیس در آسیا، با خاطره‌ای تلخ از این تیم جدا شود.

حامد لک: او در ابتدای فصلی که پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان رسید به این تیم پیوست و پس از عملکرد درخشان در لیگ برتر، این تیم را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان همراهی کرد. پس از شروع دوباره این مسابقات تا فینال، در 6 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و فقط 3 گل خورد که هر 3 از روی نقطه پنالتی بود.

یک گل در نیمه‎‌نهایی مقابل النصر عربستان و دو گل در برابر اولسان هیوندای در فینال. در واقع او در 570 دقیقه، حتی یک گل هم در جریان بازی‌ها دریافت نکرد. او در ضربات پنالتی بازی با النصر هم با مهار پنالتی مایکون زمینه‌ساز رسیدن پرسپولیس به فینال شد. لک در فصل بعدی لیگ برتر هم خوب کار کرد اما در لیگ بیست و یکم همه چیز برای او تغییر کرد. او به شکل قابل توجهی افت کرد و اشتباهاتش تاثیر زیادی در قهرمان نشدن پرسپولیس داشت.

مهم‌ترین آنها گلی بود که در آبادان از صنعت‌نفت خورد و باعث شد در دربی برگشت احمد گوهری جانشین او شود. بعدها اخباری از اختلافات او با یحیی گل‌محمدی هم منتشر شد که به نظر می‌رسید حقیقت داشت. در پایان فصل هم وقتی یحیی او را نخواست و از پرسپولیس جدا شد، مشخص شد که این شایعات حقیقت داشته است. لک البته این روزها در مس رفسنجان خوب کار می‌کند اما پایان ستاره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیای 2020 اصلا خوش نبود.

کدخبر: ۵۰۰۵۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر