کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۶۳۰
تاریخ خبر:

سرنوشت تلخ قهرمان‌ کشتی از ضرب‌و‌شتم در کمپ ‌تا مرگ

روزنامه هفت صبح | محسن قاسمی ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال طلای آسیا که به گفته خانواده‌اش دو سال پیش در یک مرکز کمپ ترک اعتیاد در بروجرد مورد ضرب و شتم شدید پرسنل کمپ قرار گرفته و به دلیل آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه به کما رفته بود، سرانجام در سن ۳۱ سالگی درگذشت. او که دوسال زندگی نباتی داشت سرانجام ۲۳ دی ماه فوت کرد.

قاسمی در اواخر سال ۱۳۹۱ دچار سانحه تصادف با موتورسیکلت و از ناحیه پا دچار آسیب شد و بعد از آن دیگر در رقابت‌های کشتی نتوانست آنطور که باید و شاید ظاهر شود و کم‌کم از سطح اول کشتی فاصله گرفت. قاسمی با حمایت محمد بنا به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد.
قاسمی پس از مدتی کناره‌گیری از کشتی، اواخر سال ۱۳۹۴ به دعوت محمد بنا که خودش کاشف این کشتی‌گیر بود و با مربیگری او قهرمان آسیا شده بود، دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شد، اما به دلیل درگیر شدن با مسائل مختلف از جمله درگیری با موادمخدر و اعتیاد به آن، دیگر نتوانست آمادگی پیشین خود را به‌دست بیاورد و خیلی زود از دنیای ورزش کناره‌گیری کرد.

ماجرای کمپ و ضرب و شتم
محسن قاسمی در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در حالی که برای ترک اعتیاد در یکی از کمپ‌های بروجرد بستری بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ضمن آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه، به کما رفت و پس از حضور چند روزه در بیمارستان آیت‌الله بروجردی به بیمارستان لاله تهران اعزام شد. در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، برادر محسن با اشاره به اینکه به خانواده آن‌ها گفته شده محسن قاسمی فقط زندگی نباتی دارد، اظهار داشت:

«متخصص داخلی بالای سر محسن آمد و گفت جمجمه او خرد شده و امکان خوب شدنش خیلی کم است. گفتند که او در وضعیت زندگی نباتی است. بعد از این حرف با آقای لطفی، پزشک بیمارستان لاله تماس گرفتیم که او گفت: محسن نسبت به محیط و افراد واکنش نشان می‌دهد و این وضعیت زندگی نباتی نیست اما نیاز است که حتماً پزشک متخصص مغز اعصاب او را تحت نظر داشته باشد و از سر او حتماً MRI گرفته شود.

اما متأسفانه پس از انتقال به بیمارستان جدید، در این یک ماه هیچ عکسی از او گرفته نشده که براساس آن تشخیص داده شود در چه وضعیتی قرار گرفته‌است.» در ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، پدر محسن گفت: مغز محسن قاسمی کوچک شده‌ و درمان پسرش تقریباً غیرممکن شده‌است! وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: «محسن پس از حدود دو ماه از کما خارج شد و به علت هزینه‌های زیاد درمان او را از بیمارستان خصوصی لاله به بیمارستان دولتی طالقانی انتقال دادیم.»

حواشی مرگ کشتی‌گیر
جهانگیر قاسمی، پدر محسن درباره حادثه‌ای که برای پسرش اتفاق افتاد می‌گوید: «واقعاً الان درد ما یکی نیست و علاوه بر اینکه پسرم را از دست داده‌ام، ضاربان نیز از همان اول با وثیقه ۹۰میلیون تومانی آزاد شده‌اند و این موضوع خانواده ما را زجر می‌دهد. فیلم‌ دوربین مدار بسته کمپ ترک اعتیاد که توسط آقایان صاحب کمپ حذف شده بود را توسط پلیس فتا بازیابی کردیم که پسرم را مثل داعشی‌ها کتک زده‌اند و چند هفته پس از دیدن فیلم‌ها فقط کار خانواده ما گریه و زاری بود.

شاهد داشته‌ایم، فیلم‌ها، نامه پزشکی قانونی، صورتجلسه پاسگاه و… اما با این حال سه ضارب فقط وثیقه ۹۰ میلیون تومانی برای هر سه نفر گذاشته‌اند.» مگر می‌شود با این همه مدرک این سه ضارب آزاد شوند؟ آیا این حق قهرمان مملکت است که این‌گونه او را کتک بزنند و حقش هم پایمال شود؟ از رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضایی استان توقع داریم که به این پرونده ورود کنند و اجازه ندهند حق پسرم ضایع شود و ضاربان بسزای عملشان برسند. واقعاً درد ما بیشتر می‌شود وقتی فیلم‌های کتک خوردن پسرم را می‌بینیم و از طرفی ضاربان با خیال راحت آزاد هستند.»

کدخبر: ۴۳۶۶۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر