کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۸۲۱
تاریخ خبر:

سرقت ‌ماموران قلابی از ۱۰۰نفر در قرچک ورامین

روزنامه هفت صبح | فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری باند سارقان تحت عنوان مامور که اقدام به ۱۰۰فقره اخاذی از شهروندان کرده بودند، در شهرستان قرچک خبر داد. سردار کیومرث عزیزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی در پوشش مامور پلیس اقدام به اخاذی از آن‌ها کرده‌اند، با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس با برنامه‌ریزی دقیق، موفق شدند یکی از متهمان را در مخفیگاهش در شهرستان قرچک شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی وی را که قصد انجام اعمال مجرمانه به‌وسیله یک دستگاه خودرو پژو پارس داشت را دستگیر و به پلیس آگاهی استان دلالت دهند.در این عملیات، پلیس پس از دستگیری متهم اصلی موفق به شناسایی سایر همدستان وی شد و در عملیات‌های جداگانه موفق به دستگیری ۲ نفر دیگر از اعضای این باند شدند.

سرقت بین ساعت ۱۷ تا ۲۱
سردار عزیزی تصریح کرد: در بررسی پلیس مشخص شد متهمان از طایفه فیوج و بسیار حرفه‌ای‌اند و دارای یک مکان ثابت نبوده و اغلب طعمه‌های خود را بین ساعات ۱۷ تا ۲۱ شب در مکان‌های خلوت انتخاب و از آن‌ها اخاذی می‌کردند. فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: در این رابطه ۳ نفر متهم اصلی این پرونده دستگیر و ۲ دستگاه خودرو که یکی از آن‌ها پژو ۲۰۶ سرقتی با پلاک جعلی و وسیله اصلی اخاذی از مالباختگان بود نیز کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به شگرد این متهم گفت: متهمان در تحقیقات مقدماتی ابتدا منکر بزه انتسابی بودند که پس از مواجهه با ادله پلیس به ۱۰۰ فقره سرقت و اخاذی تحت عنوان مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر با لباس شخصی در سطح تهران بزرگ و شهرستان‌های شرق استان تهران اعتراف کردند. فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان با بیان اینکه شناسایی سایر مالباختگان در سراسر کشور دستور کار پلیس است بیان داشت:

شهروندان به منظور شناسایی افراد مامور نما حتما کارت شناسایی آنان را مطالبه و مندرجات آن را با صاحب کارت تطبیق دهند و باید توجه کرد که سارقان و ماموران قلابی بیشتر به دنبال افراد کم سواد و سوء استفاده از آنان هستند و نداشتن کارت شناسایی معتبر و حکم ماموریت و یا حکم قضایی نشانه بارز افراد مامورنماست و شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کدخبر: ۴۳۵۸۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر