کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۴۸۹
تاریخ خبر:

سرقت‌های عجیب و غریب با سارق‌های عجیب‌تر!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ‌پرونده سرقت‌های عجیب و غریب با سارق‌های عجیب‌تر! کسانی که شاید فکرش را هم نکنید بلد باشند این مدل سرقت‌ها را به سرانجام برسانند. آنها باند تشکیل می‌دهند، اعضای گروه را انتخاب می‌کنند، هر فردی در این گروه مسئولیتی دارد و از همه مهم‌تر ساعت‌ها و روزها وقت می‌گذارند و روی نقشه سرقت‌شان کار می‌کنند.

عده‌ای از آنها در زندان همدیگر را پیدا می‌کنند یا به قول خودشان بچه محل قدیمی هستند. ماجرای سرقت‌های‌شان جالب است از دختر بازیگر طنز تلویزیونی که به سراغ مردان ثروتمند برای سرقت می‌رفت تا رئیس باند سرقتی که همین اواخر توسط همسرش لو داده شد و قرار بود سراغ خانه یک بازیگر(م.گ) و خواننده(س.ع) معروف برود.

حالا در این میان بعضی سارقان مو لای درز نقشه‌شان نمی‌رود اما خطای یکی از اعضای باند، بند را آب می‌دهد و لو می‌روند مثل ماجرای سرقت ۷۰میلیارد تومانی یک منزل در تهران! در این گزارش پنج پرونده سرقت عجیب و غریب را به همراه سارقان جالبش بررسی می‌کنیم.

*** سرقت‌های دختر بازیگر طنز سریال‌های تلویزیونی
حوالی دی‌ سال گذشته مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. این مرد طلافروش بنزسوار، یک شب زمستانی در شمال شهر زن جوانی را در انتظار تاکسی می‌بیند به دلیل سرمای هوا سوارش می‌کند، برای نشان دادن کاتالوگ سرویس‌های طلا به خانه‌اش دعوتش می‌کند و وقتی چای می‌آورد متوجه نمی‌شود داروی خواب‌آور داخل چایی می‌ریزند وقتی خواب‌آلود به هوش می‌آید دو مرد ناشناس را در خانه‌اش می‌بیند که او را کتک می‌زنند و از او جای سرویس‌های طلا و سکه‌هایش را می‌پرسند. اما این تمام ماجرا نیست.

یک مرد برج‌‌ساز هیوندا سوار نیز چندی بعد طی یک شکایت مشابه اعلام می‌کند در شب زمستانی و سرمای هوا، زنی را در شمال شهر سوار کردم و می‌خواستم بروشور آپارتمان‌های در حال ساخت را نشانش بدهم که همان ماجرا نیز برای او اتفاق می‌افتد و دلارها و سکه‌هایش را به سرقت می‌برند. بعد از چندی زن سارق دستگیر شده و مشخص می‌شود دختر یکی از بازیگران طنز سینما و تلویزیون است.

او اعتراف می‌کند به تازگی ازدواج کرده، شوهرش سابقه‌دار است و به دلیل مشکلات مالی به پیشنهاد دوست همسرش به سرقت می‌روند. همسر زن سارق نیز دستگیر می‌شود. اما زن با التماس از بازپرس می‌خواهد اجازه دهد برای عید ۹۹ کنار خانواده‌اش باشد و با قید وثیقه آزاد می‌شوند. اما به محض آزادی باردیگر سرقت‌هایش را از سر گرفت.در حالی که خانواده در حال گرفتن رضایت از مالباخته‌ها بودند این زن و شوهر دوباره به سراغ مردان ثروتمند رفته و با شیوه قبل دست به سرقت می‌زنند و حالا در زندان به سر می‌برند.

*** لو رفتن بزرگ‌ترین نقشه سرقت پایتخت به دلیل خیانت
دزدان مسلح ساعت‌ها و روزها نقشه کشیده بودند تا به بانک، صرافی،‌طلافروشی و حتی خانه یک بازیگر معروف( م.گ) و خواننده( س.ع) دستبرد بزنند. اما فکر نمی‌کردند خیانت رئیس باند به همسرش موجب لو رفتن نقشه‌شان توسط همسر اول رئیس باند شود. اوایل مهرماه امسال، زن جوانی قدم در اداره پلیس پایتخت گذاشت تا راز یک باند مخوف را فاش کند.

او گفت: همسرم یک مجرم سابقه‌دار است و سال‌ها قبل به اتهام سرقت از خانه‌های تهران دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد. در همه این سال‌ها که زندان بود به تنهایی و با هزاران مشکل بچه‌هایمان را بزرگ کردم. مجبور بودم در خانه‌های مردم کارگری کنم تا خرج زندگی تامین شود تا اینکه چند‌ ماه قبل شوهرم آزاد شد. فکر می‌کردم حالا که آزاد شده نبودنش را در همه این سال‌ها جبران خواهد کرد.

مدتی قبل فهمیدم که با زن دیگری در ارتباط است. وقتی گوشی‌ او را چک کردم متوجه شدم که آن زن، خواهر یکی از هم‌سلولی‌هایش است.پس از پی بردن به راز خیانت شوهرم تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. می‌دانستم که دوباره قصد خلاف دارد. یک شب که شوهرم در حال صحبت با موبایلش بود، مخفی شدم و به حرف‌هایش گوش دادم و متوجه شدم که نقشه سرقت مسلحانه از بانک، صرافی و طلا فروشی را کشیده است.

او تلفنی داشت درباره تهیه تعدادی اسلحه برای اجرای نقشه این سرقت‌ها حرف می‌زد. وقتی راز او را فهمیدم تصمیم گرفتم پلیس را خبر کنم. مأموران با زیرنظر گرفتن شوهر متوجه شدند که آنها قصد دارند به‌زودی نقشه‌هایشان را عملی کنند. حتی یکی از اعضای گروه برای خرید تعدادی اسلحه به یکی از شهرهای مرزی سفر کرده بود و آنها خانه‌ای را در اطراف تهران اجاره کرده بودند تا به‌عنوان مخفیگاه و مقر اصلی باند از آن استفاده کنند.

دستور بازداشت سارقان صادر شد و مأموران در اقدامی غافلگیرانه آنها را که شش نفر بودند بازداشت کردند. در بازرسی از پاتوق متهمان، تعدادی اسلحه و یک دفترچه یادداشت کشف شد. داخل دفترچه فهرستی بود از محل‌هایی که دزدان قرار بود به این مکان‌ها به‌صورت مسلحانه دستبرد بزنند. در لیست دزدان دستبرد به خانه یک بازیگر و یک خواننده مشهور نیز نوشته شده بود.رئیس باند در اعترافاتش گفت:

با دوستانم عهد بسته بودیم که یک ماهه ۱۰سرقت بزرگ انجام دهیم! او درباره نقشه دستبرد به خانه بازیگر و خواننده معروف نیز که نام‌شان در دفترچه سرقت نوشته شده بود گفت: همه ما می‌دانیم که بازیگرهای معروف و خواننده‌های مشهور وضع مالی خوبی دارند. فردی در زندان می‌گفت همسرش در خانه فلان بازیگر معروف کارگری می‌کرده و می‌گفته وضع مالی بسیار خوبی دارد. ما هم دستبرد به خانه او را در فهرست‌مان نوشتیم.

*** ماجرای سرقت ۷ میلیاردی در کرمان
چهاردهم بهمن سال ۹۱ ساعت ۵ بامداد آن روز، مرد ناشناسی با آتش نشانی کرمان تماس گرفت و از آتش‌سوزی یک ساختمان خبر داد. پس از این تماس ماموران آتش‌نشانی چند دقیقه بعد در محل حاضر شدند. بعد از چند ساعت آتش‌نشانان توانستند آتش را مهار کنند. آتش‌سوزی در یک آزمایشگاه پزشکی رخ داده بود.

اما چند وسیله نیمه سوخته میان آن آزمایشگاه با دیگر وسایل آزمایشگاهی همخوانی نداشت یعنی چند ابزار برش و برشکاری آن هم وسط آزمایشگاه پزشکی! ماموران آتش‌نشانی با توجه به وجود این ابزار و نامشخص بودن علت آتش‌سوزی به قضیه مشکوک شدند و پلیس را در جریان قرار دادند.در بررسی‌های پلیس از محل آتش‌سوزی، ماموران نیروی انتظامی متوجه یک حفره تقریبا ۳۵سانتیمتری در دیوار آزمایشگاه شدند.

یکی از ماموران پلیس وارد آن حفره شد و سر از مغازه طلافروشی کنار آزمایشگاه در آورد! پلیس که به قضیه مشکوک شده بود بررسی‌های بیشتری انجام داد و در آخر به گاوصندوقی رسیدند که درش با دستگاه برش باز شده بود و کفش جارو! دقایقی بعد به صاحب طلافروشی ماجرای سرقت اطلاع داده شد. مرد طلافروش وقتی شنید گاوصندوق مغازه‌اش به کلی خالی شده، شوکه شد.

او گفت:«۷ میلیارد جواهرات،۷ میلیارد تومان امانت مردم را بردند.» جست‌وجوی ماموران پلیس برای به دام انداختن سارقان ۷میلیارد جواهرات، یک سال زمان برد. تا اینکه یک زن در یک استان دیگر در حالی که سعی داشت مقادیر اندکی از طلاهای مسروقه را بفروشد، دستگیر شد.متهم به جرمش اقرار کرد. همدستان زن سارق، دو مرد جوان بودند که هر سه‌شان بدون سابقه کیفری و تحصیلکرده بودند!

سه سارق تحصیلکرده این پرونده پس از دستگیری چاره‌ای جز اعتراف و برملا کردن جزئیات سرقت‌شان نداشتند. هر سه‌مان ساعت ۱۰ شب روز پنجشنبه ۱۳ بهمن سال ۹۱ در ساختمان آزمایشگاهی مخفی شدیم و پس از تعطیلی آزمایشگاه دست به کار شدیم. همه جزئیات را از قبل در نظر گرفته بودیم. محاسبات دقیقی انجام دادیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه برای رسیدن به جواهرات مغازه طلافروشی از طریق ساختمان آزمایشگاهی است که چسبیده بود به مغازه جواهرفروشی.

آن شب با تجهیزات کامل از ۱۰ شب تا ۵ صبح خیلی بی سروصدا کار کردیم. بعد از سوراخ کردن دیوار رفتیم سراغ گاوصندوق. با دستگاه‌های پیشرفته برش و با در نظر گرفتن نقاط حساس گاوصندوق توانستیم گاوصندوق پیشرفته ضد سرقت مغازه را بشکافیم! بعد از اینکه کارمان تمام شد برای اینکه هیچ رد و اثری از ما بر جا نماند با یک نقشه از پیش تعیین شده ساختمان را به آتش کشیدیم و بلافاصله با آتش‌نشانی تماس گرفتیم.» سارقان تحصیلکرده نیمی از طلاهای مسروقه را در استان دیگری مخفی کرده بودند و نیمی دیگر را آب کرده و زده بودند در کار ساخت و ساز مسکن!

*** سرقت ۷۰ میلیاردی از خانه رئیس اتحادیه
آنها یکی از معروف‌ترین‌ سرقت‌ها را در چندسال اخیر انجام دادند و وقتی دستگیر شدند و خنده‌های‌شان حین مصاحبه تلویزیونی عجیب بود و از زندان رفتن ابایی نداشتند. آنها ۷۰میلیارد تومان از خانه رئیس یکی از اصناف به سرقت بردند و به دلیل طمع یکی از اعضای باند برای فروش ساعت لوکس عتیقه در سایت دیوار به دام افتادند.

اوایل آذر سال ۹۷ ماموران پلیس تهران در جریان سرقت ۷۰ میلیارد تومانی از خانه رئیس یکی از اصناف قرار گرفتند. ردیابی‌های پلیسی ادامه داشت و کارآگاهان با توجه به سرقت ساعت‌های خاص و لوکس تجسس‌های فنی خود را آغاز کردند تا اینکه پس از یک ماه در سایت دیوار در برابر دو ساعت لوکس که برای فروش آگهی شده بود قرار گرفتند.

بدین ترتیب ماموران به بهانه خرید با فروشنده دو ساعت طلا قرار ملاقات گذاشتند. ماموران وقتی سارق جوان با ساعت‌های سرقتی پای در محل گذاشت موفق به دستگیری او شدند. محمد وقتی دید راهی جز اعتراف ندارد به سرقت میلیاردی‌شان از یک خانه در منطقه سهروردی اعتراف کرد و همین کافی بود تا دیگر اعضای این باند در عملیات پلیسی دستگیر شوند.

محمد۳۱ ساله یکی از دزدان سابقه‌دار پس از سرقت ۷۰میلیاردی از یک خانه همراه دوستانش برای خوشگذرانی به شمال کشور رفته بود و قصد داشت یک زندگی رویایی برای خودش فراهم کند که با اشتباه یکی از همدستانش دستش رو و دستگیر شد. یکی از آنها می‌گوید حتی نمی‌دانیم خانه چه کسی را سرقت کردیم خیلی اتفاقی بود ولی بعد فهمیدیم خانه رئیس یکی از اصناف مثل اصناف طلا و جواهرات را زدیم!

*** سرقت‌های سریالی یک مرد با دو همسرش
ماجرای سرقت‌های این مرد با دو همسرش هم جالب است و از آن جالب‌تر یکی از همسران اوست که حتی در بازسازی صحنه جرم جلوی چشم ماموران و دوربین‌های خبری باز هم یک گوشواره را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن بدون آنکه کسی متوجه شود به سرقت برد! ماجرای سرقت‌های دو هوو به نام‌های سحر و منیژه به همراه همسرشان فرهاد از آنجایی شروع شد که در شهریورماه امسال یک طلا فروش با تماس به سامانه ۱۱۰ از سرقت یک جفت گوشواره طلا به قیمت ۵۰میلیون تومان خبر داد.

اولین شاکی این پرونده در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان گفت: من مغازه طلا فروشی در پاساژ رضا واقع در میدان خراسان دارم. روز سرقت دو نفر خانم با یک آقا برای خرید وارد مغازه شدند و پس از گذشت یک ربع از مغازه خارج شدند. پس از اتمام روز کاری متوجه شدم یک جفت گوشواره به ارزش تقریبی ۵۰میلیون تومان نیست که با بررسی تصاویر دوربین مداربسته دیدم سرقت توسط آن‌ها انجام شده است. سارقان که دو زن و یک مرد بودند دستگیر و به ۱۲فقره سرقت اعتراف کردند. فرهاد ۵۰ساله به همراه دو همسرش به سرقت می‌رفت و جالب است وقتی همسر اول از سرقت‌های همسرش با زن دومش آگاه شد به آنها پیوست!

کدخبر: ۳۵۴۴۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر