کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۶۱۰
تاریخ خبر:

سخنان فرماندار تنها شهر ‌جنگ‌زده ایران

شهرستان خداآفرین در مرز آذربایجان شرقی با منطقه محل نزاع اخیر بین آذربایجان و ارمنستان، در جریان جنگ اخیر خسارت‌هایی دید. روز گذشته فرماندار این شهر با مهر مصاحبه کرد و در این خصوص توضیحاتی داد. سخنان علی امیری‌راد، فرماندار تنها شهر جنگ‌زده فعلی ایران را بخوانید:

به بار آمدن خسارت از ناحیه اصابت راکت‌ها و خمپاره‌های سرگردان در پی مناقشات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه‌ قره‌باغ اتفاقی نادر و استثنایی است و برای جبران خسارت اتفاقی عادی نبود که برای آن راهکار و پیش‌بینی‌هایی صورت بگیرد.

جبران خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی مرزنشینان خداآفرینی را از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیر هستیم تا با ساخت مسکن برای خانواده‌هایی که بر اثر اصابت راکت‌های سرگردان واحدهای مسکونی‌شان دچار آسیب شده است اقدام کنند و از طرفی از دادستان خداآفرین خواسته‌ایم به عنوان مدعی‌العموم و از طریق مقامات بالادستی موضوع جبران خسارت را از کشورهای طرفین پیگیری کند.

جبران خسارت‌های جنگ قره‌باغ در خداآفرین را از طریق شورای تأمین آذربایجان شرقی و کشور پیگیری می‌کنیم. از سه جهت پیگیر جبران خسارت‌ها هستیم؛ البته اولویت اولمان حل مشکلات دو خانواده‌ای است که واحد مسکونی‌شان بر اثر اصابت راکت‌های جنگی از آن‌سوی مرز به طور کامل تخریب شده است.

در گزارش‌های اولیه ما دو واحد مسکونی تخریب شده و مابقی خسارت‌های جزئی داشته‌اند و هنوز در گزارش اولیه ارزش ریالی خسارت‌ها را برآورد نکرده‌ایم و نیاز است که با اکیپ کارشناسی میزان خسارت جنگ قره‌باغ در روستاهای خداآفرین مشخص شود.جمعا تاکنون ۳۲ واحد مسکونی بر اثر اصابت راکت‌های سرگردان از جنگ قره‌باغ در خداآفرین خسارت دیده‌اند و به بخشی از اراضی کشاورزی و خودروی مرزنشینان نیز خسارت‌هایی وارد شده است.

اوایل جنگ به دلیل تبادل آتش میان کشورهای همسایه، کشاورزان نمی‌توانستند محصولات خود را برداشت کنند و زمانی که موقعیت تغییر کرد، کشاورزان اقدام به برداشت محصولات کردند و اکنون در آن اراضی هیچ‌گونه مشکلی نداریم.از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ تا به امروز، ۵۰ راکت سرگردان به روستاها، اراضی کشاورزی و مرتعی محدوده شهرستان خداآفرین اصابت کرده است.

کدخبر: ۳۵۵۶۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر