کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۸۵۶
تاریخ خبر:

زیرآب زنی آسیایی باشگاه تراکتور!

روزنامه هفت صبح،‌ نادر نامدار | آیا واقعا باشگاه تراکتور در نامه‌ای به ای‌اف‌سی مدعی شده استقلال بدهکار است و باید از‌ آسیا حذف‌شود؟
‌ همه چیز از روزی شروع شد که احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم تسویه حساب با شاکیان، جدی شد. در همین گیر و دار که استقلالی‌ها به شدت درگیر مذاکره و توافق با شاکیان خود بودند، معاون حقوقی باشگاه تراکتور در مصاحبه‌ای درباره وضعیت مجوز حرفه‌ای‌گری این باشگاه گفت:

«ما اطلاعی از وضعیت استقلال نداریم، اما اگر قرار باشد تغییری در تیم‌های نماینده ایران انجام شود، این احتمال وجود دارد که تراکتور جایگزین شود. ما بدهی خاصی نداریم و اکثر پرونده‌های ما برای مدیریت سابق بوده است که آنها را هم تسویه کرده‌ایم.» این مصاحبه خیلی زود باعث عصبانیت استقلالی‌ها شد و کامران منزوی از اعضای هیات مدیره استقلال در مصاحبه‌ای تند و جنجالی بدون این‌که نامی از باشگاه تراکتور ببرد، گفت:

«برخی دوستان فکر می‌کنند استقلال حذف می‌شود و آنها با پول‌هایی که از بانک دولتی می‌گیرند به جای ما در آسیا حضور پیدا می‌کنند ولی این غیرت و همت را داریم که وقتی در زمین سهمیه گرفتیم در بیرون از زمین هم از حقمان دفاع کنیم. دوستان شانتاژ نکنند و مرتب تحریک نکنند که استقلال حذف شده است. من اسم باشگاهی را نمی‌برم ولی شنیدم ابراز خوشحالی کرده بودند که استقلال حذف شده است. اینها خواب و رویا است و ما اگر نفس داشته باشیم اجازه نمی‌دهیم تیم حذف شود.

عرض کردم توان نداریم به بانک‌های بزرگ کشور بدهکاری سنگین داشته باشیم که اگر داشتیم این کار را می‌کردیم. من اسمی از باشگاهی نبردم و هر باشگاهی که ۱۵۰۰ میلیارد بدهی بانکی دارد می‌تواند بیاید و از حق خودش دفاع کند.» او با این جملات طعنه‌های سنگینی به محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور زد که در هفته‌های اخیر شایعه حضور او در فهرست بدهکاران بزرگ بانکی در رسانه‌ها مطرح شده است.

پیش‌بینی می‌شد زنوزی با مصاحبه‌ای آتشین پاسخ ادعاها و اتهامات منزوی را بدهد اما گویا تراکتوری‌ها به شکل دیگری تصمیم به ضربه زدن به استقلال گرفته‌اند. دیروز کانال خبرگزاری میزان خبری منتشر کرد که در آن ادعا شده بود باشگاه تراکتور با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، از مشکلات مالی باشگاه استقلال، طلبکاران این تیم و پرونده‌های پرتعداد این باشگاه در فدراسیون فوتبال ایران و فیفا خبر داده و خواهان کنار گذاشته شدن این تیم از لیگ قهرمانان آسیا و حضور تراکتور به جای این تیم در رقابت‌ها شده است.

خبر البته هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما چند رسانه مهم دیگر هم دیروز این خبر را منتشر کردند و به نظر می‌رسد این اتفاق عجیب و باورنکردنی واقعا رخ داده است.از این دست اتفاقات، پیش از این بارها رخ داده بود اما همه چیز به هواداران تیم‌ها مربوط می‌شد. مثلا در مقطعی هواداران استقلال قبل از اعلام قطعی محرومیت پرسپولیس و مهدی طارمی، به صفحه رسمی باشگاه الهلال مراجعه کرده بودند و مدعی شده بودند که بازی کردن طارمی در مقابل این تیم غیرقانونی است و الهلال می‌تواند به ای‌اف‌سی یا فیفا شکایت کند.

این اتفاق بعدها درباره استقلال و آیاندا پاتوسی هم رخ داد و عده‌ای از پرسپولیسی‌ها به صفحات تیم‌های رقیب استقلال مراجعه کردند و مدعی شدند که پاتوسی به شکلی غیرقانونی در استقلال بازی می‌کند. آخرین نمونه از این اتفاقات، به هواداران تراکتور مربوط می‌شود. آنها مدتی قبل، فیلم شعارهای پرسپولیسی‌ها علیه خودشان را منتشر کردند و با حضور پرتعداد در صفحه اینستاگرام فیفا مدعی شدند که هواداران این تیم شعارهای نژادپرستانه می‌دهند و باید محروم شوند!

اما برای اولین بار است که چنین خبرچینی‌هایی از سطح هواداران احساسی فراتر رفته و به سطح مدیران باشگاه‌ها رسیده است! اتفاقی که اگر حقیقت داشته باشد احتمالا تبعات زیادی خواهد داشت و شاید استقلالی‌ها هم در اقدامی تلافی‌جویانه مدارک بدهی‌های کلان بانکی زنوزی را به ای‌اف‌سی بفرستند! البته دلیل اصلی این همه تلاش برای حضور در آسیا، درآمدهای نسبتا خوب حاصل از حضور در لیگ قهرمانان آسیاست.

کمترین و ابتدایی‌ترین این درآمدها، پولی است که ای‌اف‌سی بابت حضور در هر یک از بازی‌ها به تیم‌های شرکت کننده می‌دهد. چنین درآمدهایی برای باشگاه‌های ایرانی که تقریبا درآمد خاصی ندارند، نعمت بزرگی محسوب می‌شود و طبیعی است که آنها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دست به هر کاری بزنند.درآمدهایی که گاه از یک میلیون دلار هم تجاوز می کند.

کدخبر: ۲۷۹۸۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر