کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۵۵۴
تاریخ خبر:

زدن ۶۰‌ضربه چاقو‌ به هواخواهی برادر

روزنامه هفت صبح | روز گذشته طرح دستگیری سارقان، کیف‌قاپان، زورگیران و حمل‌کنندگان سلاح سرد توسط پلیس پیشگیری اجرا شد. در این طرح فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که ۳۶۵سارق، کیف قاپ و حمل‌کننده سلاح سرد نامتعارف در پایتخت دستگیر شده‌اند.رحیمی با بیان اینکه در مجموع بالغ بر ۱۴۰۰ قبضه انواع سلاح سرد در این مرحله از طرح کشف شد، گفت:« ۸۹ نفر از دستگیر‌شدگان قاپ زن بودند.

۱۲۷ نفر نیز از جمله مجرمانی بودند که از سرقت‌ها و جرائم خود از سلاح سرد استفاده کرده و متاسفانه سلاح سرد به ابزار اصلی آنان در ارتکاب جرم تبدیل شده بود. ۴۱ نفر از دستگیرشدگان جزو اراذل و اوباش بوده و ۱۲۴ نفر نیز سارق خرد و خرده فروش موادمخدر بودند.» به گفته رحیمی، در این طرح ۶۲ وسیله نقلیه مسروقه نیز کشف شده و چهار قبضه سلاح جنگی نیز از دستگیرشدگان توقیف شد.رحیمی از اجرای مرحله دیگر از طرح برخورد با خانه‌های مجردی نیز خبر داد و گفت:

«این طرح را از سال گذشته آغاز کردیم و بر اساس آن با خانه هایی که تحت عنوان مجردی فعالیت کرده اما در باطن به محلی برای مصرف موادمخدر و تجمع افراد مجرم بدل شده بود، برخورد کردیم.» وی با بیان اینکه این منازل در اطراف میدان امام حسین و چند نقطه دیگر از تهران قرار دارد،گفت:«در این مرحله از طرح ۴۷ باب منزل را در اطراف میدان امام حسین شناسایی و پلمب کردیم که این منازل در مجموع دارای ۱۴۷ اتاقک بود که محل به اسکانخرده فروشان موادمخدر،سارقان، اتباع غیرمجاز بیگانه و … بدل شده بود.»

*** ۶۰ ضربه چاقو حین درگیری
اما در این طرح جوانی که به هواخواهی از برادرش برای جای پارک در جنت‌آباد به فرد دیگری ۶۰ضربه چاقو نیز زده بود حضور داشت.او حدود ۴۰ سال سن دارد و می‌گوید:« وقتی برادرم را خونی دیدم کنترل خود را از دست دادم و چاقو را از آنها گرفته و به یکی از آنها ضربه زدم.» این فرد سابقه‌دار نیست و می‌گوید اعتیاد نیز ندارم اما کنترلم را از دست دادم. دعوای آنها مربوط به یک سال قبل می‌شود.

می‌گوید:«آنها حدود یک‌سال قبل ماشین‌شان را مقابل خانه ما پارک کرده بودند.ظاهرا با یک باتری سازی در کوچه ما کار داشتند.از همان موقع بر سر جای پارک با برادرم درگیری لفظی پیدا کرده بودند و حالا بعد از یک‌سال باز بین آنها درگیری پیش آمده بود.» چندی قبل بعد از پخش شدن کلیپی که نشان می‌داد این فرد ضربه‌های متعدد چاقو را بر قربانی وارد می‌کند او دستگیر شد. سرهنگ آذین ضرغام، سرکلانتردوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ می‌گوید:«مجروح نیز بعد از این درگیری به بیمارستان انتقال یافت، او حال مساعدی ندارد و همچنان تحت مداواست.»

*** زورگیری از مامور پلیس
فرد دیگری که در این طرح دستگیر شده است سابقه زورگیری از مامور پلیس در روز روشن دارد. زورگیر سابقه‌دار در یکی از پارک‌های تهران طعمه خود را زیر نظر گرفت و طبق روال همیشه تصمیم داشت با تهدید چاقو او را وادار به تسلیم اموال خود کند اما ناگهان طعمه موردنظر با حرکات رزمی وی را خلع سلاح کرد و تازه آنجا بود که متهم سابقه‌دار متوجه شد به کاهدان زده و سراغ مامور پلیس رفته است.

سرهنگ ضرغام آذین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توضیح دستگیری این متهم گفت:«متهم ساکن در پارک است و برای تامین هزینه موادمخدر خود اقدام به زورگیری می‌کند.بار آخر سراغ یکی از ماموران لباس شخصی ما رفته بود که مامور با حرکات رزمی وی را خلع سلاح کرد و بازداشت شد.» متهم نیز در توضیح گفت:«پنج فقره سابقه کیفری دارم اما این بار مقدار زیادی قرص مصرف کرده بودم و در حال خودم نبودم.خانواده‌ام به دلیل اعتیاد و بیکاری‌ام من را طرد کرده‌اند.»

کدخبر: ۳۷۵۵۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر