کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۷۵۲
تاریخ خبر:

رکورد ابدی برای سردار آزمون؛ آقای خیلی گل!

طرفداری نوشت: سردار آزمون در حالی با ۱۹ گل به آستانه آقای گلی در مسابقات لیگ روسیه رسیده است که قبلا هم این عنوان را به دست آورده بود. سردار آزمون اولین آسیایی خواهد بود که در یک لیگ اروپایی ۲ سال آقای گل خواهد شد البته اگر موقعیت او در ۲ هفته آخر لیگ روسیه تهدید نشود. چند بازیکن ایرانی سابقه آقای گلی در مسابقات فوتبال لیگ کشورهای روسیه، پرتغال، هلند، امارات و قطر را داشته اند و گفته می شود که یک ایرانی هم ۸۹ سال قبل آقای گل لیگ بلژیک شده بود. در تاریخ فوتبال ایران این مردان به طور قطع عنوان گلزن برتر را در لیگ های خارجی گرفته اند:

۱- فرشاد پیوس در لیگ ۱۹۸۹ کشور قطر با تیم الاهلی

۲- علی کریمی در لیگ ۲۰۰۴ کشور امارات با الاهلی امارات

۳- علی سامره در لیگ ۲۰۰۷ کشور امارات با الشعب

۴- علیرضا جهانبخش در لیگ ۲۰۱۸-۲۰۱۷ کشور هلند با تیم الکمار

۵- سردار آزمون در لیگ پارسال روسیه با زنیت

۶- مهدی طارمی در لیگ پارسال پرتغال با تیم ریوآوه (البته طارمی با ۱۸ گل همراه ۲ بازیکن دیگر در صدر قرار گرفت ولی نام مهاجم بنفیکا، وینسینیوس به این دلیل که دقایق کمتری بازی کرد و ۱۸ گل را در ۱۷۹۲ دقیقه به ثمر رساند، در صدر قرار گرفت و طارمی با ۱۸ گل در ۲۳۴۰ و پیزی با ۱۸ گل در ۲۸۲۲ دقیقه دوم و سوم شدند)

۷- سردار آزمون در لیگ امسال روسیه با زنیت (بازی ها دو هفته دیگر به پایان می رسد و سردار با ۱۹ گل بالاتر از آرتم زیوبا ۱۶ گله در صدر است)

مردانی مثل ناصر محمدخانی در لیگ قطر، مهرزاد معدنچی و رضا عنایتی در لیگ امارات هم در کورس آقای گلی بوده و با یکی دو گل کمتر این عنوان را از دست داده اند. کریم انصاری فرد و کاوه رضایی هم مدعی آقای گلی لیگ های یونان و بلژیک بودند اما سردار آزمون اگر در آقای گلی روسیه دبل کند، صاحب یک رکورد ماندگار می شود.

گفته می شود در سال ۱۹۳۲ میلادی یعنی ۸۹ سال قبل حسین صدقیانی در لیگ کشور بلژیک با تیم شارلروآ آقای گل شده اما سند تاریخی برای آن وجود ندارد.

کدخبر: ۳۸۷۷۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • peyman0917

    چه فایده، تو تیم ملی که میان یه دونه گلم نمیزنن…

    • _user_1615624343

      دقیقا