کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۵۵۸
تاریخ خبر:

رونمایی از رشیدی‌مطلق و حمله به چهار دختر دانش‌آموز

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ۱۷ دی ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات در این روز حساس چیز خاصی ندارد‌. چرا حساس‌؟‌ حالا می‌رویم جلوتر خدمت‌تان عرض می‌کنم. به هرحال مهم‌ترین خبر صفحه اول تقاضای وزارت آموزش و پرورش از والدین است که به خاطر شیوع آنفلوآنزا اگر بچه بیمار دارید به مدرسه نفرستیدش. در صفحه ۴ گزارش یک اتفاق عجیب از کرمانشاه نقل شده است. یک ساعت‌ساز به نام صفرعلی حیدری، مسلح به انواع چاقو و ساطور و شیشه اسید‌! به یک مدرسه دخترانه حمله کرده و چند دانش‌آموز و مدیر و یکی دوتا از دبیرها را به شدت زخمی کرده و اگر فداکاری یکی از دبیرها به اسم جلال‌الدین مژگانی نبود تلفات بیشتر هم می‌شد.

می‌رسیم به صفحه هفت. مطلبی که در این صفحه چاپ شده و سرنوشت تاریخ ایران را عوض کرد. مطلبی با نام ایران و استعمار سرخ و سیاه به قلم احمد رشیدی مطلق. مطلبی که جرقه انقلاب ایران بود. مطلبی سفارشی که از دربار به روزنامه‌ها ارسال شده بود و با دستور هویدا رسیده بود و کیهان از زیر چاپ آن دررفته بود ولی اطلاعات در صفحه لایی خود منتشر ساخته بود. رشیدی مطلق کیست‌؟‌

گمانه‌ها بسیار زیاد است اما هرچه هست این یادداشت خشم قم را برانگیخت. در میانه این متن آمده:« مردی که سابقه‌اش مجهول بود و به قشری‌ترین و مرتجع‌ترین عوامل استعمار وابسته بود و…. مناسب‌ترین فرد برای این منظور بود و ارتجاع سرخ و سیاه او را مناسب‌ترین فرد برای مقابله با انقلاب ایران یافتند…»و در ادامه این متن حمله به آیت‌الله خمینی با مجموعه کلماتی سخیف ادامه دارد و حدود نصف این مقاله دو هزار کلمه‌ای حمله به شخص آیت‌الله خمینی و تبارشناسی خانوادگی ایشان است .

در اول مقاله ذکر شده که این متن به خاطر ایام عاشورای حسینی و تداعی گشتن عاشورای سال ۱۳۴۲ و ماجرای ۱۵ خرداد نوشته شده است‌. در صفحه ۹ گزارشی کار شده درباره سن ازدواج و پیشنهاد کرده دختر و پسرهای زیر ۱۸ سال اگر می‌خواهند ازدواج کنند به کلاس‌های آمادگی برای ازدواج بروند و با گرفتن گواهینامه در سنین ۱۶ و ۱۷ سالگی هم ازدواج کنند. در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌های تخت جمشید پرسپولیس در اصفهان مقابل سپاهان متوقف شد و ملوان با دو گل در شیراز به برق شیراز باخت و پاس با تک گل سرنوشت‌ساز مائیس میناسیان تراکتورسازی را شکست داد تا در صدر تنها شود.

تاج هم با یک گل از نیرو شکست خورد تا همه اتفاقات به نفع پاس رقم بخورد‌. بازی محتاطانه با چهار هافبک(پروین و درخشان و مایلی‌کهن و ادیبی ) و بیرون گذاشتن حاج رحیمی‌پور و عزیزی از ترکیب اصلی اشتباه بزرگ مهراب شاهرخی در بازی حساس اصفهان ذکر شده است. بازی زیبای هفته در تهران بود که بانک ملی با نتیجه سه بر دو دارایی را شکست داد. حسین فداکار و حمید علیدوستی گل‌های دارایی را زدند و زمانیان (دو گل ) و کرم سوری گل‌های بانک ملی را. شبکه دو امشب فیلم ژاندارک ساخته ویکتور فلمینگ و بازی اینگرید برگمن را نشان می‌دهد. با ژیلا سهرابی بازیگر سریال طلاق هم مصاحبه‌ای شده است‌.

۱۸ دی ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول هیچ خبری نیست. هنوز کسی نمی‌تواند اتفاق بزرگ پیش رو را حدس بزند. این آخرین روز قبل از شروع انقلاب است. خبر مهم صفحه ۳ به تعویق افتادن بهره‌برداری از پل سید خندان است که گره ترافیکی شمال تهران را کور کرده است‌. خبرکوتاهی در صفحه ۳ نقل شده که چند صد زن چادری دیروز در مشهد و در سالگرد حکم کشف حجاب علیه این حکم تظاهرات کرده و شعار داده‌اند و مامورین سه مرد را که گرداننده این تظاهرات بودند بازداشت کرده‌اند‌.

تنش‌ها در دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران هم همچنان ادامه دارد‌. افزایش مالیات فرش فروش‌ها به تعطیلی ۳۰۰ واحد فرش فروشی منتج شده است‌. مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور برگزار شده و محمد نصیری همچنان نفر اول وزن خود (۵۶کیلو)بوده و در وزن ۶۷٫۵ کیلو علی پاکیزه جم در یک رقابت فشرده نصرالله دهنوی را شکست داده است‌. در صفحه سینما خبر مهم اکران فیلم راکی است که مدعی بزرگ اسکار هم به شمار می‌رود. فیلم در سینما دیاموند اکران شده است‌.

در صفحه ۲۲ باز هم گزارش شده که صف فیلم‌هایی که کسی متقاضی اکران آنها نیست طولانی‌تر شده است:‌کلاغ‌،‌گزارش‌، بن بست‌، ‌سوته دلان‌،‌ ملکوت‌، ‌مرثیه‌، شطرنج باد‌، محکومین و…خبر پخش قریب‌الوقوع سریال ایتالیا ایتالیا با بازی نوذر آزادی هم منتشر شده است. در صفحه حوادث نوشته شده که ضارب دیروز کرمانشاه که به مدرسه نوبنیاد داریوش حمله کرده بود به خاطر عصبانیت از شهرداری کرمانشاه دچار جنون آنی شده بود و چهار دختر دانش‌آموز و مدیر و یک دبیر دبیرستان را مضروب کرده بود‌. گیتی و سکینه دزدهای فروشگاه‌های اصفهان هم به دام افتاده‌اند.

کدخبر: ۴۳۵۵۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر