کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۱۳۳۶
تاریخ خبر:

رونمايي از «فولگوره» ‌مازراتي جديد و ظريف

روزنامه هفت صبح | مازراتی از محصول جدید خانواده گرن توریسمو رونمایی کرد و این یک رویداد بسیار مهم برای کمپانی مذکور محسوب می‌شود زیرا مدل معرفی شده، اولین الکتریکی مازراتی خواهد بود. مازراتی گرن توریسمو یکی از فوق‌العاده‌ترین خودروهای ایتالیایی بود که برای ما ایرانی‌ها هم تبدیل به نمادی از لذت رانندگی و صدای موتور گوشنواز شد. گرن توریسمو ۲۰۲۳ یک ویژگی بسیار مهم دارد و آن برقی بودن قوای محرکه این خودرو است.

در حقیقت برند Maserati با رونمایی از گرن‌ توریسمو جدید به طور رسمی وارد بازار خودروهای برقی شد. پس از انتشار تیزرهای متعدد، تصاویر مختلف و معرفی‌های نصفه و نیمه، سرانجام مازراتی رسماً و به‌طور کامل نسل جدید گرن‌توریسمو را معرفی کرده است. این خودرو در سه نسخه مختلف شامل مودنا و تروفئو با پیشرانه V6 و مدل تمام الکتریکی فولگوره ارائه می‌شود. نسل جدید گرن تور مازراتی رشد ابعاد را تجربه کرده و حالا ۴,۹۵۹ میلی‌متر طول، ۱,۹۵۷ میلی‌متر عرض و ۱,۳۵۳ میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری ۲,۹۲۹ میلی‌متری دارد. نسخه فولگوره نیز با ۴,۹۶۶ میلی‌متر طول کمی از همتایان بنزینی خود کشیده‌تر است.

طراحي خودرو
انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی از بسته باتری 92.5 کیلووات ساعت که در مرکز شاسی جانمایی شده، تامین می‌شود.براساس اطلاعات ارائه شده توسط مازراتی، فولگوره طی 2.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 320 کیلومتر برساعت است. رینگ‌های محور جلو 20 اینچی و عقب 21 اینچی هستند. نکته قابل ذکر به طراحی اختصاصی این رینگ‌ها مربوط می‌شود و همانطور که در مطالب قبلی نیز اشاره کردیم، مازراتی یکی از برترین‌های جهان در زمینه ارائه رینگ‌های خاص و حرفه‌ای بوده است. بالغ بر 65 درصد این خودرو از آلومینیوم تولید شده است.

مشخصات برقي خودرو
بيت‌ران در شرحي درباره بخش برقي اين خودرو نوشته است، تماشای یک مازراتی گرن توریسمو برقی باید تجربه بسیار عجیبی باشد. این برند ایتالیایی مشخصات فنی گرن توریسمو برقی را نیز منتشر کرد که باید گفت با قوی‌ترین گرن‌توریسموی تاریخ رو به رو هستیم.نسخه Folgore مجهز به سه موتور برقی است.

دو موتور برقی برای هر کدام از چرخ‌های عقب و یک موتور برقی هم برای محور جلو وظیفه به حرکت درآوردن این خودرو الکتریکی را بر عهده دارند. مازراتی می‌گوید هر کدام از این موتورها می‌توانند ۳۰۰ کیلووات نیرو تولید کنند. اما مازراتی می‌گوید مدل الکتریکی گرن توریسمو می‌تواند حداکثر توان باتری را به هر کدام از سه موتور برقی مورد نیاز تقسیم کند.

یعنی موتور برقی جلو می‌تواند چرخ‌های عقب را به حرکت درآورد یا یکی از موتورهای محور عقب را می‌توان کاملاً از مدار خارج کرد. فرآیند بازیابی انرژی در نسخه برقی گرن توریسمو بدین شکل است که در زمان ترمزگیری تا ۴۰۰ کیلووات انرژی قابل ذخیره شدن است. مازراتی می‌گوید اگر راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد، شتاب منفی ۰.۶۵ جی را تجربه خواهد کرد که مربوط به سیستم بازیابی انرژی است.

کدخبر: ۴۸۱۳۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر