کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۶۹۸
تاریخ خبر:

روزهای عجیب آقای شهردار پیروز حناچی

روزنامه هفت صبح | به نظر می‌رسد شهردار تهران این روزها در وضعیت عجیبی قرار گرفته است. از یک‌سو نماینده های رسانه‌های بین‌المللی و برخی شهرداران شهرهای خارجی با او ملاقات می‌کنند و از سوی دیگر شنیده می‌شود انتقادهای داخلی به خصوص از سوی اصولگرایان به او افزایش یافته است. در گزارش مروری کوتاه می‌کنیم بر این اتفاقات.

*** مصاحبه با فرانس ۲۴
بخش انگلیسی شبکه خبری فرانس ۲۴ گزارشی در خصوص اقدامات شهرداری تهران در مقابله و مهار کرونا پخش و اقدامات مدیریت شهری پایتخت را در این زمینه مثبت ارزیابی کرد. خبرنگار این شبکه خبری در گزارش خود از پیروز حناچی به عنوان یکی از مسئولانی که برای بازگشایی مساجد، کسب و کارها و مدارس تلاش می‌کند، نام برده است.

فرانس ۲۴ حناچی در گزارش خود گفت که خوشبینی و امیدواری حناچی به اینکه سرعت شیوع کرونا در ایران رو به کاهش است، مورد توجه جهان قرار گرفته و حتی بسیاری از شهروندان به خاطر این قدردان حناچی هستند که در مبارزه با کرونا ایفای نقش کرد و تصویر ایران را در جامعه جهانی بهبود بخشید. خبرنگار فرانس ۲۴ به اقدامات مدیریت شهری تهران برای مقابله با کرونا اشاره کرد و در گزارش خود آورد:

«شهردار تهران به گندزدایی خیابان‌ها همت گماشت، به بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها در برابر کرونا پناه داد و حتی اسباب سرگرمی شهروندانی را که مجبور بودند در خانه بمانند فراهم کرد.» در بخش دیگری از این گزارش آمده: «حناچی با جامعه جهانی ارتباط برقرار کرد و هفته گذشته با صادق خان شهردار لندن نیز یک تماس تصویری داشت.»

در این گزارش ویدئویی دو دقیقه‌ای، سپس با شهردار تهران مصاحبه اختصاصی صورت گرفت و گفت: «به نظرم رسید که ارتباط میان شهرداران کلانشهرها و پایتخت‌های جهان آرامش‌بخش بوده و می‌تواند فرصتی برای خسته نباشید گفتن، شناخت چالش‌ها و تبادل تجربیات باشد.»

*** یک شایعه در فضای مجازی
از سوی دیگر اما یک شایعه در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد. این شایعه برای اولین بار توسط کانال تلگرامی «گذر پنجم» که با تیم شهرداری فعلی زاویه دارد، منتشر شده که یکی از نهادهای نظام نامه انتقادی درباره اقدامات شهرداری در مقابله کرونا به رئیس شورای شهر نوشته و محسن هاشمی نیز آن را به حناچی منتقل کرده است. در این نامه چند انتقاد زیر مطرح شده است:

* تمامی اقدامات تبلیغی با موضوع ویروس کرونا فاقد نماد و نشان‌های دینی و مذهبی و توجه به مناسک دینی برای کاهش اضطراب و افزایش آرامش می‌باشد.

* در تمامی تصاویر موجود در گزارش، از مردم برای گوش دادن موسیقی و تماشای آنلاین کنسرت در برج میلاد دعوت شده ولی مطلب یا حتی تصویری از رفتارهای مذهبی و دینی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نمایش داده نشده است.

* در خصوص نورپردازی سه بعدی برج آزادی تهران با موضوع کرونا از واژه‌های انگلیسی استفاده شده است که مغایر با ترویج زبان فارسی می‌باشد.

* نحوه همکاری شهرداری تهران با موسسات و انجمن‌های خیریه مردم نهاد مبهم است. مبنای همکاری با سازمان‌های مردم نهاد چیست؟ با توجه به اینکه برخی از این موسسات یا موضع روشن و شفافی نسبت به نظام اسلامی نداشته یا دارای اهداف و مواضع سیاسی مغایر با اصول و ارزش‌های حاکم بر آن می‌باشند، همکاری شهرداری تهران با آن‌ها چگونه توصیه می‌شود؟این نامه در هیچ سایت و خبرگزاری معتبری انعکاس نیافته وشاید تنها یک شیطنت رسانه ای باشد و شاید هم نه !

کدخبر: ۳۲۷۶۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر