کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۰۴۶
تاریخ خبر:

روزنامه‌های امروز جهان از چه نوشتند؟

ناآرامی‌های قزاقستان، کنگره آمریکا، پناهجویان و فست فود، سوژه‌های امروز روزنامه‌های جهان‌ بودند. آلبرت کوچویی، در شرح مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۱ دی ماه می‌نویسد:

دست‌های بیگانه

روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟

نگاه روزنامه‌های جهان به قزاقستان است. ال موندو روزنامه اسپانیایی می نویسد: ولادیمیر پوتین می گوید، دخالت‌های خارجی در پشت ناآرامی های قزاقستان است. رئیس جمهوری روسیه می‌گوید گام‌هایی برای اطمینان از عدم دخالت خارجی‌ها در آینده، در منطقه برداشته خواهد شد. ناآرامی‌هایی که به کشته شدن یکصد و شصت و چهارتن در قزاقستان انجامید.
روزنامه‌های آمریکا نگاه به مذاکره در راه دارند. عکس لبخند بر لب جوزف بایدن و ولادیمیر پوتین، دست ها در دست هم، خبر از گفت و گوی آمریکا و روسیه می دهد. روزنامه های آمریکایی نگاه به گپ و گوی آن ها دارند.
یو اس ای تودی می نویسد: به راستی مذاکره میان این دو، ضروری است؟ و نگاهی به گپ و گوهای دو کشور و پیش از این دارد.

نه به کنگره

روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟

روزنامه وال ستریت جورنال نوشت: سناتور جمهوری‌خواه به کمیته کنگره آمریکا، درباره تحقیقات پیرامون حمله به کنگره می‌گوید، با کمیته، همکاری نخواهد کرد. نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهابو دومین کسی است که در برابر کمیته کنگره مقاومت می کند. جیم جوردن می گوید، دولت بایدن اعمال قدرت می‌کند.

اما گاردین، روزنامه انگلیسی، در نگاه به تحقیقات کنگره آمریکا، می گوید: به راستی آمریکا، دارد به سوی جنگ داخلی دوم، در آن کشور رو می آورد؟ «ستیو بانون» مشاور پیشین ترامپ هم پیش از این از همکاری با کمیته تحقیق کنگره، سرباز زده بود.

انگلیس را دریابید!

روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟

روزنامه‌های فرانسه از جمله لوموند هنوز نگاه به گذر پناهجویان از دریای مرگبار ماتش دارند. فرانسه، از نادیده انگاری دیگر کشورها، به گذر غیرقانونی پناهجویان از مرز انگلیس به سوی کشورهای اتحادیه اروپا، به خشم آمده است. می گوید اتحادیه اروپا باید انگلیس را مکلف به رعایت پیمان با اتحادیه اروپا در مراقبت از مرزهای اتحادیه اروپا کند. انگلیس از عقد چنین پیمانی؛ به هنگام خروج از اتحادیه اروپا، طفره رفته است.
لوفیگارو هم می‌نویسد: انگلیس را به حال خود رها نکنید!

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
متهم فست فود

روزنامه‌های امروز جهان از چه می‌گویند؟

آبزرور روزنامه انگلیسی می‌گوید: رژیم غذایی غرب، عامل بیماری سیستم دفاعی بدن، در دفاع از خود است. آخرین پژوهش دی.ان.ای در لندن می‌گوید: بسیاری در غرب و با آن ها در برخی از کشورها با گونه تغذیه غرب، از بیماری ای رنج می برند که در آن، سیستم دفاعی بدن، قادر به تشخیص اختلاف بین سلول های سالم و ذرات میکروبی مهاجم به بدن انسان نیست. بیماری ای که بیش ترین آسیب ها را در بیماران دیابتی و آرتروزی زده است. انگشت اتهام می رود به سوی فست فودها و گونه تغذیه غربی ها.

کدخبر: ۴۳۶۰۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر