کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۶۱۲
تاریخ خبر:

رهبری: مذاکره و تعامل با دشمن به معنای تسلیم شدن نیست

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم قم که به مناسبت سالروز قیام تاریخی ۱۹ دی ۱۳۵۶ انجام شد فرمودند:

*** آمریکا از بُن دندان با نظام اسلامی دشمن است زیرا این نظام را برخاسته از دین و مظهر اعتقادات دینی ملت می‌داند.

*** حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شهادت رساندن سردار سلیمانی را نمونه دیگری از استمرار محاسبات غلط امریکایی‌‎ها دانستند و افزودند: تروریستها می‌خواستند حاج قاسم را به‌عنوان نماد حرکت عظیمی که نماینده‌اش بود از بین ببرند، اما حرکت عظیم و ابراز ارادت و محبت عمومی ملت ایران و مردم کشورهای دیگر در دومین سالگرد شهادت سردار، به عنوان یک حرکت عظیم ناشی از دست قدرت خداوند، نشان داد که دستگاه محاسباتی امریکایی‌ها حقاً و انصافاً معیوب و خراب است.

*** حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه افزودند: اصول انقلاب از جمله شکل‌گیری حکومت و جامعه بر اساس هندسه دینی، استقلال و مبارزه با فساد و بی‌عدالتی نباید تضعیف شوند. تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تاکنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد.

*** حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه بعدی با تأکید بر لزوم تقویت امید به آینده، گفتند: جوانِ امیدوار، بهتر کار و تلاش و تحقیق می‌کند البته تقویت امید فقط با حرف‌زدن نیست و مسئولان باید با کار و تلاش خود که امروز بحمدالله به آن مشغول هستند، دل جوانان را از امید لبریز کنند.

*** حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تحسین گرایش مردمی و محسوس دولت، تقویت و تکمیل این حرکت را ضروری خواندند و افزودند: باید به وعده‌ها نیز در موعِد خود عمل کرد و اگر به هر دلیلی اجرای وعده ممکن نشد، صریح و صادقانه برای مردم توضیح داد. ایشان ایجاد سازوکاری برای استفاده از دیدگاهها و شیوه‌های پیشنهادی صاحبنظران، متخصصان و مردم و بررسی چگونگی استفاده از مشارکت‌های مردمی را در اقدامات دولت لازم دانستند و به دولتمردان توصیه کردند از ظرفیت‌های مردمی برای نظارت عمومی بر مسائلی نظیر فساد و ویژه‌خواری نیز استفاده کنند.

***

کدخبر: ۴۳۵۶۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    به نظرم اگر نظام آمریکا با نظام اسلامی م شکل داشت، آقا زاده های مقیم رو از آمریکا اخراج می کرد. البته، اینکه عده ای در هر دو کشور بدنبال آب گل آلود هستند، مقوله ای ست که نمیشه از کنارش گذر کرد.