کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۳۳۳
تاریخ خبر:

ردپای همسران‌ و دختران در یک‌ دعوای سیاسی

* یک: ماجرای تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در مجلس شورای اسلامی تبدیل به یک منازعه سیاسی سنگین بین نمایندگان دوره یازدهم مجلس شده. این آخر هفته‌ای هم که گذشت دو طرف دست به افشاگری‌های گسترده‌ای علیه هم زدند. این در حالی است که بعد از تایید اعتبارنامه تاجگردون نماینده گچساران در شعبه ۱۲ که هم قالیباف در آن عضو است و هم نیکزاد و بعد مهر تایید کمیسیون تحقیق، به نظر می‌رسید این غائله به پایان رسیده اما با رجزخوانی‌های جدید دعوا بالا گرفت.

یک طیف از نمایندگان از جمله زاکانی، خضریان و مالک شریعتی و روح‌الله نجابت پافشاری می‌کنند که اعتبارنامه تاجگردون باید در صحن مجلس هم به رای گذاشته شود اما طرف مقابل می‌گوید وقتی در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تایید شده اینکه در صحن هم مطرح شود قانونی نیست. این مقدمه را گفتیم تا برسیم به افشاگری‌هایی که در این چند روز اخیر دیدیم و شنیدیم. با این توضیح که ما فقط ماجرا را روایت می‌کنیم و همه این نکات در خبرگزاری‌های رسمی از جمله فارس و ایرنا منتشر شده است.

* دو: سه روز پیش علیرضا زاکانی به اتفاق جمعی دیگر از نمایندگان هم طیفش یک نشست خبری برگزار کرد و مدعی شد که غلامرضا تاجگردون یک دختر در خارج از کشور دارد و همسر دومی در ترکیه دارد که در زمان نام‌نویسی انتخابات مجلس نام آن‌ها را ذکر نکرده. زاکانی در ادامه توضیح هم داد که تاجگردون اسم این همسر و فرزندش را وارد شناسنامه‌اش نکرده که این نشان می‌دهد او شناسنامه دیگری هم دارد و داشتن دو شناسنامه جرم است.

بماند که قبلا زاکانی افشاگری‌های دیگری در مورد مدرک دکترای تاجگردون کرده بود که البته نماینده گچساران توضیح داد او همه جا مدرک خود را فوق‌لیسانس ذکر کرده و مدرک دکترای او را وزارت علوم قبول ندارد. زاکانی نماینده قم در عین حال تاجگردون را متهم کرده بود که به اتفاق بستگانش در ۸۴ شرکت فعالیت می‌کند و مافیای بزرگی در صندوق سرمایه‌گذاری امید و شبکه قیر و سیمان و سنگ‌آهن و پتروشیمی گچساران و … به وجود آورده‌اند.

* سه: اردوگاه مقابل غلامرضا تاجگردون هم بیکار نماند و در یک گفت‌وگوی تصویری جمله‌ای گفت که طرف مقابل را حسابی عصبانی کرد:‌»این روزها هرکسی مشکلی دارد؛ شاید من شیشه کثیف باشم اما دستمال شما تمیز نیست که مرا تمیز کنید»؛ این جمله به نوعی هشدار به افشاگری علیه طرف مقابل هم البته تلقی شد و بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت. او پنجشنبه شب در یک گفت‌وگوی تصویری دیگر که از لایو اینستاگرام پخش شد گفت:‌ »این‌ها نفوذی‌اند».

به موازات این مصاحبه‌های تاجگردون بود که ادعایی هم در مورد عملکرد فرزند علیرضا زاکانی مطرح شد. در نشست خبری اخیر خبرنگاری از نماینده قم پرسید که در مورد قراردادهای شرکت دختر و دامادش توضیح بدهد. زاکانی اما اینطور پاسخ داد که دختر من در دانشگاه شریف تحصیل کرده و شرکتی راه انداخته اما در جریان فعالیت‌های او نیستم و حتی اطلاعی از مکان شرکت آن‌ها ندارد. حامیان غلامرضا تاجگردون اما جزئیات بیشتری از فعالیت‌های مریم زاکانی دختر نماینده قم منتشر کردند. به اضافه اینکه مدعی شدند یکی از دخترهای زاکانی در سوئیس درس می‌خواند.

* چهار: مریم زاکانی دختر ارشد علیرضا زاکانی به همراه همسرش حسین حیدری شرکتی به نام عمید رایانه شریف دارد که به اختصار عرش معرفی می‌شود. نکته‌ای که حامیان تاجگردون روی آن دست گذاشتند این است که طبق ادعای آن‌ها خیلی از قراردادهای بزرگ این شرکت مثل قرارداد با سازمان تامین اجتماعی، مترو، فروشگاه رفاه، برنامه خندوانه، فدراسیون فوتبال، همراه اول و … با نفوذ زاکانی بسته شده. از طرفی حسین حیدری داماد زاکانی در یک شرکت با تبلیغاتی به نام «ایده نگار عرش» با رامبد جوان شریک است.

وجه تسمیه این شرکت هم جالب است چون نگار اسم همسر رامبد جوان است و عرش اسم شرکت تحت مدیریت همسر حسین حیدری. نکته دیگری که در فعالیت‌های این شرکت توجه بعضی کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده این است که شرکت عرش روی سایتش نوشته سرباز امریه هم جذب می‌کند. همینطور ابهامات دیگری هم در مورد قرارداد نشریه پنجره با سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شده. قضیه این بوده که علیرضا زاکانی در سال ۹۰ تفاهمنامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی امضا کرده به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان که در متن این تفاهمنامه هدف بصیر‌ت‌افزایی ذکر شده است.

* پنج: طرح این ادعاها البته از سوی زاکانی هم بدون پاسخ نماند و در توئیتی نوشت:‌ «قابل توجه دوستان آقای تاجگردون تمام رانت خانواده‌ام عبارت است از معرفی دو دامادم برای نوکری مردم در اردوهای جهادی، سیل و زلزله در استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان، کرمانشاه و ایلام و سفارش داماد دیگرم در تهیه گزارش از اورژانس بیمارستان شریعتی تهران، از خدا بترسید.» خلاصه اینکه به نظر می‌رسد این مجادله پینگ‌پنگی در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد تا ببینیم در صحن علنی مجلس چه اتفاقاتی می‌افتد.

کدخبر: ۳۳۷۳۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر