کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۵۲۹
تاریخ خبر:

شش نکته طلایی برای ‌‌خرید موبایل دست‌دوم

روزنامه هفت صبح | اگر بودجه‌تان برای خرید موبایل نو کافی نیست و می‌خواهید سراغ موبایل‌های دست دوم بروید حتما باید به شش نکته توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است برایتان دردسر درست شود.

راهنمای خرید موبایل دست دوم

* یک: حتما گوشی را ریست فکتوری کنید و تنظیمات آن را به حالت کارخانه برگردانید. این مورد صرفا برای پاک شدن اطلاعات نفر قبلی نیست و برای خود شما هم مفید خواهد بود چراکه ممکن است شناسه IMEI موبایل جعل یا کپی شده باشد. با بازگشت به تنظیمات کارخانه، شناسه IMEI به همان شناسه واقعی بازخواهد گشت.

* دو: بعد از پیدا کردن شناسه IMEI واقعی موبایل باید آن را با شناسه درج شده روی جعبه موبایل تطبیق دهید. اگر این دو شناسه با هم یکسان نباشند، امکان سرقتی بودن موبایل بالاست چراکه جعبه‌ای که به شما ارائه شده مربوط به موبایل دیگری است.

* سه: بعد از تطبیق دادن شناسه IMEI موبایل با آنچه روی جعبه درج شده، باید این شناسه را استعلام کنید تا مشخصات دستگاه و نوع واردات آن مشخص شود. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات گوشی از جمله مدل و برند با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست‌دوم بودن دستگاه توجه کنید.

* چهار: حتما فرآیند انتقال مالکیت را مو به مو انجام دهید. در صورتی که تصمیمتان را برای خرید گوشی گرفتید و از اصالت موبایل مطمئن شدید، از مالک قبلی بخواهید با مراجعه به سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به سیمکارت شما منتقل کند. برای اینکه از انجام شدن فرآیند انتقال مالکیت توسط فروشنده مطمئن شوید، یک پیامک از سامانه همتا برای شما ارسال خواهد شد.

* پنج: بعد از انتقال مالکیت، باید مراحل فعالسازی دستگاه برای سیمکارت خودتان را انجام دهید. برای این کار، حتما در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک همتا برای سیمکارت دلخواه خود فعال‌سازی کرده و پیامک فعال‌سازی موفق برای سیمکارت خود را از همتا دریافت کنید.

باید توجه داشته باشید تا زمانی که این پیامک برای سیمکارت شما ارسال نشود، نخواهید توانست از موبایلتان استفاده کنید. حتما توجه کنید که شناسه‌های ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی، با شناسه IMEI دستگاه مطابقت داشته باشد. برای این کار لازم است کد دستوری #۰۶#* را شماره‌گیری کنید.

* شش: حتما از فروشنده فاکتور بگیرید. حتی اگر موبایل را از اشخاص حقیقی می‌خرید، لازم است فاکتور فروش موبایل را از فروشنده دریافت کنید. این مورد در صورت خرید موبایل دست دوم از فروشگاه‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این فاکتور باید شناسه IMEI موبایل و مهر فروشگاه داشته باشد. هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

کدخبر: ۳۰۸۵۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر