کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۳۷۴
تاریخ خبر:

راهنمای استفاده از بیمه درمانی پس از حذف دفترچه

روزنامه هفت صبح | دفترچه بیمه درمانی از ابتدای اسفندماه امسال حذف می‌شود و آنطور که مسئولان سازمان تامین اجتماعی گفته‌اند بیماران باید تنها کارت ملی خود را ارائه دهند.فرد بیمه شده در صورت نداشتن کارت ملی می‌تواند با ارائه شماره شناسنامه و شماره ملی از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شود. این اتفاقی است که حدود ۱۰سال برایش برنامه‌ریزی شده بود.در همین رابطه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به نکات زیر توجه کنند:

* یک: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.

* دو: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت‌به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند. روش اول مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان است.

در روش دوم می‌توان با شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* ، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی) و ورود کدملی، وضعیت پوشش بیمه درمان را مشاهده کرد.شماره‌گیری #۱*۱۴۲۰*۴*،ورود کدملی روش سوم است.در روش چهارم می‌توان از اپلیکیشن موبایل استفاده کرد.کافی است به سایت pwa.tamin.ir مراجعه کنید و با دانلود اپلیکیشن وضعیت پوشش بیمه درمان را مشاهده کنید.در روش پنجم باید کد #۱۶۶۶* را شماره‌گیری کرده، سپس گزینه۱ (استحقاق‌سنجی) را انتخاب کنید. با وارد کردن کدملی وضعیت پوشش بیمه درمان قابل مشاهده است.

* سه: در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.

* چهار: تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir در منوی مخصوص بیمه‌شدگان ملاحظه کنند. از سوی دیگر تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک این سازمان به آدرس ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند.

در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، پزشک پس از احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه متعلق به بیمار و انجام معاینه نسبت‌به ثبت خدمات پزشکی شامل ویزیت، تجویز دارو و سایر خدمات تشخیصی و درمانی در سامانه نسخه الکترونیک اقدام می‌کند.

* پنج: چنانچه امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک به دلایلی مثل قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و… میسر نباشد، پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی‏/شناسنامه‏/دفترچه درمانی نسبت به معاینه و تجویز در سرنسخه مخصوص مطب‏‏/مرکز درمانی اقدام ‌می‌‌کند.

کدخبر: ۳۷۳۳۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر