کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۴۴۱
تاریخ خبر:

رابطه عشق و نفرت جناح‌های سیاسی و آقای سخنگو

روزنامه هفت صبح| ماجرای آقای جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عجیب شده است. چهارشنبه تیتری از او خواندم که درخواست کرده بود ماجرای کرونا را سیاسی نکنید. درست یک روز بعد از آنکه خودش، سیاسی‌ترین حرف‌ها در مورد کرونا و آمارهایش را زد. بقیه ماجرا از این هم گیج کننده‌تر است.

داستان از جایی شروع شد که برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به آمار کرونا تشکیک کردند. مثلا محسن هاشمی، رئیس شورا یا ناهید خداکرمی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر یا حق شناس. در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه آقای جهانپور، خبرنگاری درباره این تشکیک‌های آماری از او سوال می‌پرسد و جهانپور سخنانی به شدت تند بر زبان می‌آورد.

به ناهید خداکرمی که ماما است و رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفته کارت ارایه آمار زنان و زایمانی است و به حق شناس که زمانی مشاور کروبی بوده، کنایه زده که کارت شمارش رای بوده و آمار انتخاباتی و بعد گفته کار ما «این‌ طور نیست که شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و بگوییم بر اساس اعلام مشاورانم من رأی آوردم و بعد آن همه داستان برای کشور درست کنند.»

این سخنان در فضای مجازی، طبیعتا توسط طیف اصلاح طلب مورد نقد شدید قرار گرفته است. همان طیفی که پیش از این از حامیان آقای جهانپور بودند در ماجرای مجادله با سفیر چین. از آن طرف اصولگرایانی که به شدت از او دلخور بودند بابت ناراحت کردن چینی‌ها، دیروز حامی او شده بودند و حتی روزنامه کیهان، پاسخ او را با لقب جالب منتشر کرده است. وضعیتی که حتی شاید خود جهانپور هم به دنبال آن بوده است.

به هر حال اتفاقی که برای جهانپور افتاده، نمایی روشن از وضعیت سیاسی در ایران است. وضعیتی که شاید بتوان آن را در یک کلام وضعیت «الهه راستگویی» نامید. بلبشویی که کار در آن آنقدر از ریشه خراب است که جناح چپ، متهم به نئولیبرالیسم است و راست‌ترین‌های موتلفه، دارای بهترین رابطه با دولت کمونیستی چین هستند.

وضعیتی که در آن می‌توانی با یک انتقاد ساده از چین، معاند شوی و بگویند پرونده‌ها داشتی در سال ۸۸ که هنوز رو نکردیم و بعد از آن با یک انتقاد به همان سال ۸۸، محبوب شوی و پاسخ‌هایت جالب نام بگیرند و از آن طرف، اصلاح طلب‌ها بگویند که می‌دانیم در سازمان غذا و دارو چه می‌کردی و افشاگری کنند که داروی گرانی که روزهای اول کرونا به بازار آمده بود به دختر عموی همین آقای جهانپور تزریق شد و در نهایت جواب نداد و بنده خدا فوت کرد و عکس با چفیه او را منتشر کنند که یعنی از اول هم با همان‌ها بودی.

جهانپور اما، راستش را بخواهید پزشکی است که از کاشان با نمکی به تهران آمده و مثل همه کارمندهای تکنوکرات دید سیاسی ندارد. نه حرفی که در مورد چین گفت، ریشه در لیبرالیسم داشت و نه چیزی که در این چند روز گفته، ریشه اصولگرایانه. او دارد کار خودش را می‌کند هر چند که مثل همه ما ممکن است انگیزه‌های شخصی از این رفت و برگشت‌ها هم داشته باشد که البته شاید در دراز مدت به نفع خودش هم نباشد.

کدخبر: ۳۲۲۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر