کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۹۳۵
تاریخ خبر:

دکتر زالی‌،‌ دکتر نمکی‌ این چه وضعیتی است‌؟‌

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی | وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در این روزها با تلاشی مضاعف می‌خواهند همه امتیازاتی که در یکی دوماه گذشته در کنترل کرونا و واکسیناسیون گروه‌های سنی کهنسال کسب کرده بودند برباد بدهند. حیرت‌انگیز است اما مشخص نیست که مدیریت وزارت بهداشت چگونه دچار اشتباهات و سهل‌انگاری‌های زنجیره‌ای شده است.

سیستم اطلاع رسانی‌شان تضعیف شد‌، واکسنشان ته کشید‌،‌ احترام به کهنسالان برای تزریق واکسن به یکباره فراموش شد و به جایش در فصل خوشایند انتخابات پرشد از سخنان دکتر نمکی در برشمردن امتیازات وزارتخانه ایشان در کنترل بیماری کرونا. انگار مدیران وزارت بهداشت و ستاد کرونا دچار رخوت و کسالت شده‌اند. انگار مدیریت و برخورد با مردم را ناگهان فراموش کرده‌اند.

صحنه‌های زشتی که در پارک هنرمندان و در قبال کهنسالانی که برای زدن دُز دوم واکسن آن هم در گرمترین روزهای سال ازدحام کرده‌اند، می‌بینیم نمایشی از سوءمدیریت است. یک بی‌برنامگی عجیب که نمی‌شود هضمش کرد. وقتی رسانه‌ها در دسترس وزارت بهداشت هستند‌،‌ وقتی روزنامه‌ها و اپراتورهای موبایل و رادیو وتلویزیون و شبکه‌های مجازی به سادگی در دسترس وزارت بهداشت قرار دارند چرا باید روند اطلاع رسانی به مردم برای نوبت دوم واکسن این‌گونه فشل باشد؟‌

آیا مدیر این فرایند توبیخ شده است؟‌این صحنه‌های زشت چرا باید بی‌خود و بی‌جهت شکل بگیرند؟ یعنی پیش‌بینی مسائلی به این سادگی به ذهن مدیر این پروژه خطور نکرده است؟‌آیا در حالیکه مدام از موفقیت واکسن ایرانی شعر و مدیحه سروده می‌شود (که البته اتفاق بسیار خوبی هم هست و لایق این ستایش‌ها)کسی حواسش به تامین دُز دوم واکسن نبود‌،‌کسی حواسش نبود که به کهنسالان اطلاع دهد که حالا نیایید برای واکسن دُز دوم؟‌

اطلاع رسانی درست و حسابی‌. با زیرنویس و پیامک و تیترهای بزرگ. کسی متوجه نبود که دو سه تا آدم پاسخگو را در پارک هنرمندان بگذارند که به جای تهییج مردم و ارسال خبرهای نگران کننده از تمام شدن واکسن‌ها و این‌که پنج صبح اینجا باشید ببینیم چه می‌شود و این حرف‌ها با زبانی آرام و مطمئن مردم را آرام کند؟‌ دکتر زالی‌،‌ دکتر نمکی، این چه وضعی است آخر؟

کدخبر: ۳۹۷۹۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر