کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۶۴۷
تاریخ خبر:

درست نیست بگوییم کاری به مشارکت مردم نداریم

به گزارش خبر آنلاین، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی بر اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: دیروز اینجانب مطالبی را در خصوص عملکرد شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت ها مطرح کردم که موجب شد برخی مهمان های ناخوانده و گروه های ضد انقلاب و ضد نظام به خیال باطل خود بخواهند از آن برداشت های ناصواب کنند اما باید بدانند که مرز ما با اینها کاملا جداست و سخنان دیروز بنده نیز فارغ از مصلحت بودن یا نبودن طرح آن، از سر دغدغه و با هدف افزایش اقتدار و اعتماد سازی شورای نگهبان بود. در طول بیست سال گذشته همواره از شورای نگهبان دفاع کرده ام و اکنون هم چنین است و اگر اینجانب مطلبی گفتم از سر دلسوزی و در ادامه همان رویه دفاع از عملکرد شورای نگهبان در طول ۲۰ سال گذشته بوده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بر اساس قانون اساسی،شورای نگهبان تنها نهاد رسمی متولی تایید صلاحیت کاندیداها و تنها مرجع رسیدگی به مصوبات مجلس به لحاظ انطباق با شرع و قانون اساسی است که باید همواره دقت و سخت گیری در رسیدگی ها را داشته باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با ذکر این نکته که" حالا برخی ها خوشحال نشوند که چنین سخنانی مطرح شده" گفت: به لحاظ قانونی و منطقی همه باید نظری را که شورای نگهبان بعنوان نهاد متولی و مسئول تایید صلاحیت ها بیان کرده، بپذیرند. در هیچ کجای دنیا هم اینطور نیست که امر صلاحیت ها را رها کنند و بگویند همه بیایند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش برای اعتماد سازی بیشتر را موجب افزایش مشارکت در انتخابات دانست و تاکید کرد: این سخن صحیحی نیست که بگوییم کاری به مشارکت مردم نداریم، بلکه باید در روند کار، هم قانون و هم مصلحت را مد نظر قرار دهیم و به آن توجه کنیم.

آیت الله لاریجانی با تاکید دوباره بر اینکه "هیچ اشتراکی با مهمان های ناخوانده ای که دارای مرز بندی با نظام وخواهان ناامیدی مردم هستند نداریم" اضافه کرد: شورای نگهبان باید در رویه های قانونی خود طوری عمل کند که ما را متهم به این نکنند که اینها همه سالخورده اند و توان اصلاح و ارتقا ندارند، بلکه باید طوری باشد که نشان دهد قدرت اصلاح و تغییر در رویه ها و ارتقای عملکردها وجود دارد و طوری عمل کند که هر روز بهتر از گذشته و دقیق تر و شفاف تر باشد.

کدخبر: ۳۹۲۶۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر