کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۲۷۳
تاریخ خبر:

درباره ‌‌پرستار فداکار اهل لاهیجان

روزنامه هفت صبح |‌ «نرجس خانعلی‌زاده» پرستار ۲۵ساله اهل لاهیجان که احتمالا به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. «نرجس خانعلی‌زاده» حالا به نماد فداکاری تبدیل شده است. خبری در فضای مجازی مبنی‌بر درگذشت پرستار یکی از بیمارستان‌های استان گیلان مبنی بر کرونا دست به دست می‌شود و با وجود اینکه وزارت بهداشت هنوز فوت این پرستار جوان را به علت کرونا تایید نکرده اما منابع غیررسمی از فوت نرجس خانعلی‌زاده به علت کرونا خبر می‌دهند. این دختر ۲۵ساله در بیمارستان میلاد لاهیجان درگذشت و حالا دوستان و نزدیکانش در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند او احتمالا به کرونا مبتلا بوده اما تا آخرین نفس در حال کمک به بیماران بد حال بوده است.

*** خبر اولیه چه بود؟
«نرجس خانعلی‌زاده» دختر جوان ۲۵ساله‌ و اهل «کلاچای» استان گیلان بود. او به‌عنوان پرستار بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان خدمت می‌کرد. این پرستار جوان طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی تهران گذرانده بود. بنا بر آنچه همکاران نرجس گفته‌اند او در تاریخ چهارم اسفند و در پی شیوع ویروس کرونا، با عوارض مشابه آنچه ابتلا به این ویروس در پی دارد در محل کار از حال می‌رود. با اینکه آن‌ها معتقدند همکارشان، نرجس، براثر ابتلا به کرونا درگذشته است اما مسئولان هنوز این موضوع را تایید نکرده‌اند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «اسم این پرستار در لیست فوتی‌های مبتلا براثر کرونا گزارش نشده است و احتمال مرگ براثر آنفلوآنزا وجود دارد.» کانال تلگرامی «نظام پرستاری شرق گیلان» با تایید خبر درگذشت این پرستار جوان علت فوت را ابتلا به «آنفلوآنزا» ذکر کرده و نوشته:

«خانم نرجس خانعلی‌زاده پرستار شریف بیمارستان میلاد لاهیجان در اوج جوانی و در سن ۲۵سالگی براثر ابتلا به آنفلوآنزا درگذشت. بدین‌وسیله این ضایعه‌ تاسف‌بار را به جامعه شریف پرستاری گیلان تسلیت عرض می‌کنیم.» دوشنبه شب نیز صفحه اینستاگرام اورژانس ایران نوشت: «در پی سوالات فراوان شما، خانم نرجس خانعلی‌زاده پرستار شریف سابق بیمارستان امام خمینی تهران و طرحی در بیمارستان میلاد لاهیجان در سن ۲۵ سالگی آسمانی شد… در خصوص این همکار شریف و فداکارمان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده تست کرونای ایشان به تهران فرستاده شده است، مدت زمان لازم برای دریافت پاسخ تست«چهل و هشت ساعت» است.»

*** در انتظار پاسخ تست کرونا
پاسخ تست کرونای او تا لحظه تنظیم این خبر به طور رسمی منتشر نشده بود. با این‌حال، همکاران نرجس می‌گویند که او احتمالا به دلیل ابتلا به کرونا جانش را ازدست‌داده است. همکاران نرجس می‌گویند از چهارم اسفند او با مشکلاتی نظیر تب، تنگی نفس و اختلال شدید در تنفس مواجه و در محل کار خود نقش زمین شد.

با توجه به اینکه نرجس در اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان کار می‎کرده این احتمال وجود دارد که او از طریق مراجعان به این ویروس مبتلا شده باشد. نرجس خانعلی‌زاده سه روز قبل از فوتش به دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در آی‌سی‎یو بستری می‌شود. عارضه ریوی او به‌قدری شدید بوده که ناچار می‌شوند او را در اصلاح «ونتیله» کنند. «ونیلاتور» دستگاهی است که به بیمارانی که به‌صورت موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی شده‌اند وصل می‌شود و به تنفس عادی آن‌ها کمک می‌کند.

تصویری از چهره پراضطراب نرجس خانعلی‌زاده در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که او را در زمان بستری در آی‌سی‌یو نشان می‌دهد. یکی از همکاران این پرستار جوان با انتشار این تصویر در اینستاگرامش نوشته است: «وقتی داشتیم می‌بردیمش آی‎سی‎یو استرس داشت. این عکس رو گرفتم و بهش گفتم می‌گیرم که وقتی خوب شدی به این روزها بخندیم. نشد بخندیم…»

*** مادر نرجس چه می‌گوید؟
شاهین صمدپور خبرنگار اجتماعی و تحقیقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «با مادر محترم و داغدار نرجس صحبت کردم با دوست صمیمی نرجس و همکارانشون در بیمارستان میلاد لاهیجان و امام خمینی تهران هم همینطور.» جمع‌بندی این صحبت‌ها را می‌خوانیم:

* یک: طبق گفته مادر او، دوستان و همکاران نرجس این دختر بسیار پر انرژی بوده و برخلاف شایعه‌ها هیچگونه بیماری دیگری نداشته .
* دو: خانواده نرجس قرنطینه شدن.
* سه: طبق گفته همکارهای نرجس بیماری احتمالا همون کرونا بوده اما گویا هنوز جواب آزمایش نهایی نرجس نیومده و یکی از مسئولان وزارت بهداشت گفته شاید هم آنفلوآنزا باشه.
* چهار: نرجس بعد از چند روز علائم بیماری ششم اسفند ساعت سه فوت می‌کند.

توضیحات

Narjis

توضیحات

Narjis

کدخبر: ۳۱۲۲۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    ملت کرونا میگرن، با اوناکه اعلام میکنن، مسئله این است!