کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۴۷۱
تاریخ خبر:

درباره پاتک سایبری هکرهای منجی به اسرائیل

روزنامه هفت صبح | یک: به فاصله چند روز بعد از حمله سایبری رژیم صهیونیستی به بندر شهید رجایی همزمان با روز قدس هزاران وب‌سایت اسرائیلی هک شده است. روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشته که این گروه به نام هکرهای منجی موفق شدند به یک شرکت هاستینگ به نام یوپرس نفوذ کنند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی اسرائیل محسوب می‌شود و در اطلاعیه‌ای که منتشر کرده گفته هکرها از یک ضعف در نرم افزار وردپرس استفاده کرده‌اند و بدون اینکه سندی ارائه کند مدعی شده این هکرها ایرانی بودند.

به هرحال اتفاقی که الان افتاده این است روی بسیاری از سایت‌های اسرائیلی پیام‌هایی به زبان انگلیسی و عبری منتشر شده با این مضمون که شمارش معکوس برای از بین بردن اسرائیل از مدت‌ها قبل شروع شده. همچنین روی بعضی سایت‌ها این عبارت درج شده که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و مجموعه‌ای از تصاویر و سخنانی از سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان هم منتشر شده.ستاد دفاع سایبری اسرائیل گفته این حمله‌ها روز پنجشنبه انجام شده و با اعتراف به وسعت حملات مدعی شده که ماجرا سطحی بوده و به امور زیربنایی آسیبی نرسیده.

اغلب رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که ایران پشت پرده این حمله سایبری بوده اما با این حال بعضی دیگر هم نوشتند که این حملات احتمالا از جانب بعضی حامیان فلسطین در ترکیه و کشورهای آفریقایی و حماس از غزه صورت گرفته. این طرف در ایران هم البته کسی موضوع را رد یا تایید نکرده و خبرگزاری‌ها از جمله تسنیم صرفا گزارش‌ رسانه‌های اسرئیلی را منعکس کردند.

* دو: این حمله سایبری از یک بُعد دیگر هم معنادار است. ۱۰ روز پیش گزارش‌هایی منتشر شد از یک حمله سایبری ناموفق به تاسیسات بندر شهید رجایی. خبرگزاری فارس و تسنیم به نقل از یک مقام مسئول در بندر شهید رجایی تایید کردند که تهاجمی صورت گرفته اما با مقابله به موقع و موثر هیچ‌گونه اخلالی در روند فعالیت‌های این بندر ایجاد نکرده. روزنامه واشنگتن پست البته مدعی شده بود که این حمله سایبری کار اسرائیل بوده و باعث اختلال در سامانه‌های رایانه‌ای بندر شهید رجایی شده.

به طوری که باعث آبگرفتگی در جاده‌ها و کانال‌های منتهی به این بندر هم شده. از طرفی محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم تایید کرده بود که عده‌ای قصد نفوذ به سامانه‌های سازمان بنادر را داشتند اما فقط توانستند به بعضی سامانه‌های اختصاصی عملیاتی بخش خصوصی نفوذ کنند و باعث اختلال موقت در صدور بیجک خروجی شده است. واشنگتن پست مدعی شده بود که خود این حمله در واقع پاسخی بوده که به یک حمله سایبری به تاسیسات آبرسانی اسرائیل.

حالا هم که رسیدیم به این پاتک سایبری مفصل که گفته شده روی بعضی سایت‌های اسرائیلی این عبارت درج شده که برای شما یک غافلگیری بزرگ تدارک دیده‌ایم و با باز کردن سایت پیام‌ها و تصاویری که از آن‌ها صحبت کردیم نمایش داده می‌‌شود. جالب اینکه گفته شده مرکز حفاظت سایبری اسرائیل از لحظات اول این حمله با خبر شده اما عملا قادر به انجام اقدام خاصی نبوده و فقط از کاربران خواسته هنگام استفاده از اینترنت مراقبت به خرج دهند.

کدخبر: ۳۲۹۴۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر