کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۹۰۳
تاریخ خبر:

درباره آتش‌نشان‌ها و کارداشیان‌ها و کارخانه ارج و...

روزنامه هفت صبح | یک: ابتدا که کرونا آمد و قرنطینه؛ گفته شد از تاثیر این اتفاق در قوام خانواده و کاهش میزان طلاق. هرچه بود این قوام خانواده چندان به باروری و افزایش جمعیت کمکی نکرده است. طبیعتا وضعیت مراکز درمانی خانواده‌ها را برای مسائل پزشکی مربوط به زایمان به تردید می‌اندازد. حالا نمی‌خواهم دیگر به شرایط روحی ماجرا اشاره کنم.

در خبری شاید نه چندان مرتبط اعلام شد که بیل گیتس و ملیندا گیتس از هم جدا شدند. چندی قبل جف بزوس نیز از همسرش سارا جدا شده بود. در همین یکی دو ماه گذشته جنیفر لوپز و همسر بیسبالیستش از هم جدا شدند و چندی قبل‌تر هم کیم کارداشیان از کانیه وست جدا شد. این‌ها به قرنطینه مرتبط هستند؟

به هرحال زندگی در کاخ‌های چندهزار متری این ثروتمندان شرایط قرنطینه متفاوتی از زندگی زوج‌های جوان در آپارتمان ۶۰ متری پدید می‌آورد اما به هرحال شاید کسی باید تحقیق کند وتاثیر کرونا را در این ماجراها پیدا کند. در همین هفته گذشته خبر غیر رسمی جدا شدن دو زوج سینمایی مشهور ایرانی هم به دستمان رسیده که قاعدتا فعلا به آنها اشاره نمی‌کنیم و شاید بعدها هم اشاره نکنیم مگر این که خیلی اصرار کنید!

* دو: چرا آتش‌نشانان نباید د راولویت واکسن قرار گیرند؟‌ این چه حساب و کتابی است که این قشر زحمتکش و فداکار و بی‌توقع باید در اولویت‌های نخست واکسن نباشند‌؟ اگر روزی از خوشنام‌ترین طبقات اجتماعی ایران سوال شود مطمئنا آتش‌نشانان‌، ماموران اورژانس، ‌مرزبانان و محیط‌بانان با بیشترین توافق جمعی روبه‌رو خواهند بود.

* سه: خبر بازگشایی کارخانه ارج در آینده‌ای نزدیک به لحاظ نوستالژیک و به لحاظ پرستیژ و هم به لحاظ استراتژیک ( این جمله بود یا خنجر از پشت به زبان فارسی؟ )خبر بسیار مهمی است. بعضی اتفاقات شمایل نمادین (سمبلیک !) پیدا می‌کنند. مثل مراحل ساخت اتوبان تهران شمال و یا ‌تکمیل مصلای تهران‌،‌ کارخانه ارج چنین کارکردی دارد.

* چهار: امروز رئال مادرید در مقابل چلسی حساس‌ترین بازی این فصل باشگاه‌های اروپا را برگزار می‌کنند. چلسی در نیمه اول بازی رفت رئال را غافلگیر کرد و اگر مهاجمانش دقت می‌کردند بازی را راحت می‌برد اما نیمه مربیان را زیدان با تکیه بر هافبک‌های استثنایی‌اش از توخل برد. حالا در استمفورد بریج رئال مادرید می‌آید تا از حیثیت خود دفاع کند و توخل هم با همان اعتماد به نفس مشهورش آماده پذیرایی از زیدان است. عجب بازی دلپذیری است.

کدخبر: ۳۸۷۹۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر