کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۵۴۷
تاریخ خبر:

داستان پاشیدن اسید‌ روی‌ صورت‌‌ خواننده معروف

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ روزنامه اطلاعات شنبه ۲۹‌مرداد ماه ۱۳۵۶٫ در صفحه اول می‌خوانیم که پوشیدن مینی ژوپ در مدارس دخترانه ممنوع شد و این‌که طی سال ۱۳۵۵ فقط در تهران ۱۵۰۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی کشته شده‌اند. محمدرضا هم از بی‌عرضگی سازندگان کارخانه برق انتقاد کرده است. در صفحه ۳ گزارش شده که به خاطر موج خاموشی‌ها و کاسته شدن از زمان پخش برنامه‌های دو شبکه اصلی استقبال از تلویزیون‌های رنگی کم شده و انبارها پر از تلویزیون رنگی است‌.

در صفحه هفت مقاله‌ای کار شده با عنوان آزمایش الهی که اسم نویسنده این‌گونه درج شده است:‌ حضرت استاد علامه شیخ محمد‌تقی جعفری. در ادامه جام تخت جمشید پیشتاز بازی‌ها یعنی پاس با نتیجه شگفت‌انگیز ۴ بر ۲ از صنعت‌نفت آبادان شکست خورده است‌. بازی در امجدیه تهران و در حضور ۲۵هزار تماشاگر برگزار شده و گل‌های صنعت‌نفت را صفدربنده‌، عبدالرضا برزگری و نظام آزادی به ثمر رسانده بودند. ستاره بازی عبدالرضا برزگری بوده. در تیم پاس ملی‌پوش‌هایی مثل محمد صادقی‌، ‌فرکی و ‌کازرانی در زمین حضور داشته‌اند.

بعد از این بازی در همین روز و همین ورزشگاه‌،‌ پرسپولیس به ملاقات راه‌آهن رفته و با تک گل آلن ویتل یک بر صفر پیروز شده است. در قلب دفاع زوج قلیچ خانی و ذوالفقارنسب خیال پرسپولیسی‌ها را راحت کرده و در خط حمله هم زوج آلن ویتل و مک کلوری داستان را یکسره ساخته است‌. در مسابقات قهرمانی دوومیدانی کشوری توران شادپور در پنج رشته صدمتر‌، دویست متر، چهارصد متر‌،‌ چهار درصد متر و پرش طول قهرمان شده. او صدمتر را در دوازده ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه پیموده بود. در صفحه ۲۵ بیژن امکانیان نقد جذابی درباره فیلم سانشوی مباشر چاپ کرده است.

داستان اسیدپاشی روی صورت داریوش اقبالی هم ادامه دارد. مریم زن ۲۹‌ساله و اهل چهارمحال و بختیاری است که مدعی است در دوسال گذشته شب و روزش را با داریوش گذرانده است‌. او گفته که به تازگی متوجه روابط نزدیک داریوش و گوگوش شده و او را بارها تهدید کرده بود که از این رابطه دست بکشد. مریم گفته که عشقش به داریوش آن قدر بوده که دست از همسر و شش فرزندش کشیده و همنشین اقبالی شده است.

او روز چهارشنبه مقداری اسید را در لیوانی ریخته و به هنگام اجرای برنامه داریوش در کاباره پارک خرم روی سن می‌رود و به روی چهره خواننده اسید می‌پاشد‌! مریم ساکن خانه‌ای در خیابان آیزنهاور (آزادی‌) بوده و که آن را با پولی که از همسر سابقش دریافت کرده خریده بوده و یک هفته قبل نیز با سفارش جناب خواننده به زادگاهش رفته و یک کیلو ونیم تریاک به مبلغ ۱۲هزار تومان برای داریوش ابتیاع کرده بوده‌!
صفحه اول روزنامه اطلاعات ۳۰ مرداد خبر از طرح دوطبقه شدن خیابان‌های تهران داده است‌‌. در صفحه سینما یک فیلم جدید ایرانی اکران شده با اسم خانم دلش موتور می‌خواد‌! با بازی میری و پوری بنایی.

بیایید به روزنامه اطلاعات ۳۱ مرداد برویم. باز هم یک طرح دیگر:‌ مدارس دو روز در هفته باید تعطیل شوند. که البته فقط در حد حرف بوده است. در صفحه ۳ درج شده که کار احداث اولین خط مترو به زودی شروع می‌شود که از بالای پهلوی (ولیعصر)آغاز و با گذشتن از تپه‌های عباس‌آباد به مرکز شهر می‌رود.

شش مهاجم سوار بر موتورسیکلت در جاده فرودگاه شیراز به دو اتومبیل هیلمن و پیکان حمله کرده‌، مردان راننده را به شدت کتک می‌زنند و اموالشان را غارت می‌کنند و قصد تعدی به زنان حاضر در اتومبیل‌ها را داشته‌اند که با حضور اتومبیل‌های دیگر طعمه‌ها را رها و فرار می‌کنند. سه نفر از این گروه دستگیر می‌شوند که نام‌هایشان فایز خلیفه، ‌قاسم مروت و نواز عبداللهی ذکر شده است. پشت پرده این باند هم فردی به نام عبدالله رشیدیان عنوان شده است‌.

راننده‌های بخت برگشته هیلمن و پیکان هم غلامرضا شمسایی و رضا قلیچ بوده‌اند. برای بار چندم به نظر می‌رسد شرایط امنیتی جاده‌ها چندان مناسب نبوده است. درمسابقات تخت جمشید دریک بازی وسط هفته دو تیم تاج و شهباز درامجدیه به ملاقات هم رفته‌اند و ۲۵‌هزار تماشاگر را به امجدیه کشانده بودند. این بازی حساس و زیبا با نتیجه ۳ بر یک به نفع شهباز خاتمه پیدا می‌کند. تیم پرستاره شهباز که چندتا از تاجی‌های سابق را در ترکیب داشت مثل عادلخانی‌‌،‌ ناصرحجازی‌،‌ غلامحسین مظلومی و نصرالله عبداللهی.

به اینها چهره‌هایی مثل ابراهیم قاسمپور و علی حیدری را هم باید اضافه کنیم تا متوجه قدرت شهباز باشید. نصرالله عبداللهی‌،‌ غلامحسین مظلومی و علی حیدری گل‌های شهباز را زدند و تک گل تاج را هادی نراقی به ثمر رساند. دروازه‌بان تاج ملک احمدی بود. در پایان این بازی تاج در جای چهارم و شهباز در رتبه هفتم قرار گرفتند. پاس و ملوان و پرسپولیس در رتبه‌های اول تا سوم هستند.

در صفحه هنری گزارشی اعتراض‌آمیز به اجرای نمایش خوک بچه و آتش در ملأعام و در یکی از خیابان‌های شیراز و طی برگزاری جشن هنر منتشر شده است‌. نمایشی که صحنه‌های بسیار زشتی دارد و واکنش‌های شدیدی را علیه خود به همراه داشت‌. در تاریخ می‌گویند این نمایش شنیع و بی‌پرده از دلایل تهییج و بیداری دوباره احساسات مذهبی در میان عامه مردم بوده است. همین دیگر.

کدخبر: ۴۰۹۵۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر