کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۳۷۹
تاریخ خبر:

داستان هانری مرد فرانسوی با زن ایرانی‌اش فریده

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | روزهای کم‌خبری در فضای رسانه‌ای است. عکس مربوط به ادامه سفر محمدرضا و فرح به لهستان است‌. در صفحه ۳ نوشته شده است که مالیات بساز و بفروش‌ها تعیین و ۱۷درصد کل رقم فروش ملک خواهد بود‌. صفحه ۴ گزارشی از شورایعالی محیط زیست ‌مطرح شده که به ریاست غلامرضا پهلوی بوده و در دو طرف او که بالای مجلس نشسته‌، ‌آموزگار به‌عنوان نخست وزیر و اقبال به‌عنوان مدیرعامل شرکت نفت حضور دارند.

هوشنگ انصاری هم به‌عنوان وزیر اقتصاد در این جلسه هستند و هیچکدام از قرار شکایتی از اینکه غلامرضا رئیس این شوراست ندارند. در صفحه ۶ در ستون چهل سال پیش در همین روز خبری کار شده از صعود شجاعانه ۴ کوهنورد آلمانی برای اولین‌بار به دماوند از ضلع شمالی. در شهریور ۱۳۱۷٫

در صفحه۱۰ کارشناسان خودشان را برای بازی مهم پرسپولیس دوباره اوج گرفته و پاس آماده کرده‌اند. پاس به‌رغم شکست از صنعت نفت در هفته پیش با ۴ امتیاز برتری نسبت به ملوان و ۵ امتیاز نسبت به پرسپولیس در صدر جدول است‌. نویسنده حد‌س زده است که پرسپولیس با ترکیب قره‌خانلو‌، ‌ذوالفقار‌نسب‌،‌ قلیچ‌خانی‌، ‌وطنخواه‌، ‌دادکان‌، ‌پروین‌،‌ عزیزی‌، ‌درخشان‌، ‌خردبین‌، ‌ایرانپاک و آلن ویتل وارد میدان خواهد شد‌. پاس هم با ترکیب قفلساز‌، حلوایی‌، ‌کازرانی‌، هوشنگی‌، ‌دینورزاده‌، ‌صادقی‌، ‌مناجاتی‌، ‌همایون شاهرخی‌، ‌مائیس میناسیان‌، حسین فرکی و حبیب شریفی بازی خواهد کرد.

در جدول گلزن‌ها هم عزیز اسپندار از ملوان‌، حسین فرکی از پاس‌،‌ رضا عادلخانی از شهباز و پرویز مظلومی از تراکتورسازی در صدر هستند. در صفحه ۲۶ احتمالا به‌خاطر نزدیک شدن به ایام شهادت حضرت علی صفحه آگهی‌های سینما فقط دو تا تبلیغ دارد؛ یکی مربوط به فیلمی از لویی دوفونس و دیگری کارتون رابین‌هود و فیلم شیرفروش از نورمن ویزدم. کاباره‌ها اما باتمام ظرفیت درحال فعالیت هستند. ناگلا سمعی و هلا صفی رقاصه‌های مصری و کلی مهپاره و آتشپاره و از این جور توصیفات از تایلند و سنگاپور و یونان و از این‌جور جاها.

اما در صفحه حوادث داستان هانری مرد فرانسوی با زن ایرانی‌اش فریده جلب توجه می‌کند. فریده می‌گوید هانری دوست برادرش بوده و وقتی برای کار به ایران آمد، در خانه ما مستقر شد و بعد عاشق هم شدیم و ازدواج کردیم اما هانری بداخلاقی‌هایش را شروع کرد‌؛ ‌از گشتن دنبال خانه مستقل ابا کرد و یک‌بار هم با داشتن حشیش در جیبش دستگیر شد، تا آنجا که پدر و مادر من اجازه نمی‌دادند ما به خانه بیاییم. هانری می‌گفت مسئله مهریه اعصاب او را به‌هم ریخته.

من هم برای آسایش اعصابش مهریه‌ام را بخشیدم و هانری بلافاصله تقاضای طلاق داده است‌! روایت مرد فرانسوی اما ۱۸۰‌درجه تفاوت دارد. هانری می‌گوید گذاشتن حشیش در جیب او کار فریده بوده و خود او بوده که به پلیس هم ماجرا را گفته و در طی این مدت همه ۴ هزارتومان حقوق هانری را غصب می‌کرده و اجازه معاشرت او با دوستانش را نمی‌داده‌!

در همین صفحه شرح داده شده که بازپرس قوامی برای گره‌گشایی از یک پرونده قتل به محله‌ بدنام رفته است. از قرار غلامعلی حسینی تبعه افغانستان به محله رفته و در یک اختلاف مالی با خانم منور که دائرکننده خانه بوده، دعوایش می‌شود و پیرمرد هفتاد ساله‌ای که در طبقه اول زندگی می‌کرد برای کمک به منور خانم به طبقه دوم می‌رود که غلامعلی او را هل می‌دهد و مرد هفتاد ساله به‌خاطر بنای سست خانه که دچار ریزش بوده به پایین پرت می‌شود و در دم کشته می‌شود. خلاصه خیلی روز پرخبری نبود.

کدخبر: ۴۱۰۳۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر