کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۴۱۸
تاریخ خبر:

پیک بعدی بیماری کرونا چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟

علیرضا زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران با اشاره به شتاب فزاینده واکسیناسیون از تزریق پنج میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن در پایتخت تاکنون خبر داد که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنان هر دو دوز را دریافت کردند.

او با توجه به افزایش حجم واکسن‌های وارداتی گفت: روز گذشته آمار تلقین واکسن در تهران از ۱۶۰ هزار دوز عبور کرد و پیش بینی می‌شود که این روند در روزهای آتی شتاب بیشتری بگیرد.

به گفته زالی، برای پوشش کامل واکسیناسیون شهروندان تهرانی تا پایان مهرماه باید آمار روزانه تزریق واکسن به ۳۲۰ هزار برسد که در این راستا در هفته آتی شاهد افزایش مراکز تجمیعی جدید و افزایش شیفت‌های مراکز قبلی خواهیم بود.

وی به آمادگی سازمان‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش برای مشارکت در این طرح از نظر تأمین نیروی انسانی و فضای فیزیکی و پشتیبانی اشاره کرد و گفت: در روزهای آتی شاهد یک جریان کمپینی مطلوب با پویش مستمر واکسیناسیون در تهران خواهیم بود.

به گفته زالی، ۱۹۰۰ بسیجی تحصیل‌کرده به عنوان واکسیناتور آموزش‌های لازم را دریافت کردند تا برای همکاری در شیفت‌های بعدازظهر مراکز تجمیعی آماده شوند و نیروهای ثبات نیز از سایر سازمان‌ها در این امر می‌توانند مشارکت کنند تا مردم با سهولت بیشتری به خدمات واکسیناسیون دسترسی یابند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از شهروندان تهرانی خواست حتماً برای واکسیناسیون در سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون ثبت نام کرده و پس از دریافت پیامک به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

زالی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در تهران گفت: تعداد مراجعان سرپایی به بخش‌های درمانی و بهداشتی به زیر ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است و تعداد بستری در بخش‌های عادی و ویژه نیز کاهش بافته و این امر نشان می‌دهد الگوی بیماری در حال تنزل است.

وی افزود: اما همچنان ۲۵۰۰ بیمار بدحال در بخش‌های ویژه بستری هستند و کاهش آمار فوتی‌ها با فاصله زمانی بیشتری رخ خواهد داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با توجه به تجربه‌های حاصل شده در خیزهای قبلی بیماری، گفت: پیش بینی می‌شود که تا بروز خیز بعدی بیماری شش تا هشت هفته فاصله وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در این فاصله زمانی فرایند واکسیناسیون را تسریع بخشیم قطعاً باعث کاهش میزان ابتلاء و بستری و فوتی‌ها در خیز بعدی خواهد شد.

کدخبر: ۴۱۳۴۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1561492750

    بجای اینکه تهران تو اولویت واکسن باشه … که نصف مرگ و میر کل ایران مربوط به تهران … از شهرستان های کوچیک شروع کردن که ترا کم جمعیت کمتره !… به عقل مسئولین آدم شک می کنه !

  • _user_1577952718

    تمام صحبت های ایشون در مورد تهران بود ، مگر بقیه استانها ارزش کمتری نسبت به تهرا نی ها دارند ، مطلب بعد اینکه چطور به این رفت و خوبی زمان خیر بعدی رو پیش بینی می کنید ولی در زمان شروع پیک هیچ گونه حرکت به موقع انجام نمیشه و مقصر شما نیستید ؟

  • _user_1561396211

    قابل توجه دوستانی که اعتراض دارند. ایشون فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران هستند نه جای دیگری.