کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۶۷۸
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۳۰ ‌فروردین ۱۳۵۶‌

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | در صفحه اول روزنامه اطلاعات ۳۰‌فروردین۱۳۵۶‌، فرح دیبا حضور دارد‌. عکس او در حضور کمیته اجرایی مراسم دویستمین سالگرد انقلاب آمریکا‌! که چهره‌هایی مثل سید حسین نصر و جلال عبدو و فروغی و مهناز افخمی و دکتر گنجی و… در این کمیته هستند. متوجه نشدیم که چرا در ایران‌، کمیته بزرگداشت انقلاب آمریکا تشکیل شده.

در صفحه هفت‌،تیتر شده است:‌ تجدید عهد اسد با مسکو. که خب مربوط به حافظ اسد است ولی خب عینا می‌شود از این تیتر این روزها هم استفاده کرد. صفحه هشت هم گزارشی کار شده از خانم مارگارت ترودو زن نخست وزیر آن سال‌های کانادا که مادر همین جاستین ترودو، نخست‌وزیر است و از فعالیت‌های جنجالی‌اش بخصوص به عنوان یک عکاس گزارش شده است. صفحه ۱۱ یک صفحه کامل آگهی تقدیر ادارات بندرعباس برای «نزول اجلال » فرح دیبا است‌.

در صفحه ۲۴ گزارشی کار شده از وضعیت کساد تولید فیلم در سال ۵۶ و این که هیچ فیلم تازه‌ای در یک ماه اول کلید نخورده وتهیه کننده‌ها می‌گویند صرف نمی‌کند. این در حالی است که از قرار سه فیلم اکران نوروز فروششان بد نبوده. به‌خصوص صمد در راه اژدها که دو میلیون تومان فروخته که رقم بالایی بوده و دو فیلم همکلاس (لیلا فروهر و وفا‌) و یک آلمانی در سرزمین هیتلری از نصرت‌الله وحدت هم فروش بالای یک میلیون داشته‌اند.

شاید برایتان جالب باشد که محمدرضا پهلوی طرفدار فیلم‌های وحدت بوده و در نمایش‌های خصوصی کاخ نیاوران از فیلم‌های وحدت استقبال بیشتری می‌شده است. کلا سه سالن تئاتر در تهران در فروردین ۱۳۵۶ فعال بوده. در تئاتر شهر مرغ دریایی را حمید سمندریان به روی اجرا برده، در تالار مولوی روایت مجید جعفری از نمایشنامه سوفوکل را می‌توانستید ببینید و در تئاتر کوچک تهران هم نمایشنامه ببر و ماشین‌ها به کارگردانی و بازی پرویز صیاد و حضور مری اپیک روی صحنه بوده.

صیاد همین سال فیلم بن بست را با شرکت مری آپیک کلید می‌زند که اتفاقا فیلم موفقی از کار در می‌آید. در صفحه سینما فیلم لیدی ال با شرکت پل نیومن و سوفیالورن و فیلم برانیگان از اکران‌های نسبتا آبرومند در میان خیل کمدی‌های جنسی ایتالیایی و فرانسوی هستند‌. البته لیدی ال محصول ۱۹۶۵ یعنی ۱۲ سال قبل‌تر است. هنوز از فیلم روز هالیوود خبری هم نیست و احتمالا با توجه به استقبال از کمدی‌های خانم ادویژ فنک و سیلوا کوشینا و سابینا چوفینی برنامه خاصی برای بازگشت آن فیلم‌ها به اکران وجود نداشته است.

در صفحه حوادث خبری کار شده از همدستی جواد و شبنم و خدیجه فروشنده و کارمندان قنادی دانمارکی(در خیابان ویلا ) که با دست به یکی کردن ۵ هزار تومان را از گاوصندوق خانم آنالیزا مالک این قنادی سرقت کرده‌اند. در صفحه ورزش نوید داده شده که بازی برگشت بورسیا مونشن گلادباخ و دینامو کیف از نیمه نهایی جام باشگاه‌های اروپا، از تلویزیون ایران پخش مستقیم خواهد شد. دیگر بازی این مرحله بین لیورپول و اف‌سی زوریخ سوئیس خواهد بود. صفحه ۷ روزنامه ۳۱‌فروردین اختصاص دارد به نیم صفحه آگهی خیرمقدم مردم و مسئولان بهبهان به فریده دیبا مادر فرح !

خبری هم کار شده از مردی به نام احمد بدیعی از اهالی ارومیه که در سن ۲۸‌سالگی ناگهان می‌میرد و در راه انجام مراسم تدفین زنده می‌شود و قوم وخویش‌های خود را دلداری می‌دهد. این آقای احمد بدیعی الان زنده است؟‌کسی از ایشان خبر دارد؟ گزارشی هست از حباب قیمت پیکان صفر نسبت به قیمت کارخانه که از قرار به دوازده هزار تومان رسیده بود. یعنی حدود ۳۲ درصد اضافه قیمت نسبت به قیمت کارخانه. از قرار کارخانه ایران ناسیونال تلاش کرده و با اضافه کردن تولید،‌ این اختلاف قیمت را برای شکستن بازار دلال‌ها به ۶‌هزار تومان اضافه قیمت رسانده است‌. می‌بینید بعضی چیزها در این کشور قدیمی نمی‌شوند.

کدخبر: ۳۸۴۶۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر