کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۹۱۳
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۲۵ اسفند ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اطلاعات ۲۵ اسفند ۱۳۵۵٫ تیتر یک باز هم از حرف‌های محمدرضا است:‌ اگر منافع سیاسی ایجاب کند: ارتش در خارج از مرزها می‌جنگد و قربانی می‌دهد. عکس هم از خانواده پهلوی منهای لیلا است که در حال تماشای عملیات آکروجت‌های نیروی هوایی در اصفهان هستند.

تیتر بزرگ دیگر درباره چهارشنبه‌سوری پرحادثه تهران و قطع دست ۱۲ نفر بر اثر مواد آتش‌زا بوده است. رضایت و اعتمادبه‌نفس خاصی در چهره محمدرضا است. نمی‌دانسته که کمتر از دو سال دیگر چیزی از سلطنت باقی نخواهد ماند. این فیلم محبوب محمد رسول‌الله چقدر در زمان نمایش خودش جنجالی بوده است.

خبر آمده که سازمان‌های اسلامی در آمریکا یکصدا خواهان توقف نمایش این فیلم به‌خاطر توهین به پیامبر اسلام شده‌اند. از قرار انتشار خبری در این مورد که آنتونی کوئین نقش حضرت محمد را ایفا کرده دلیل اولیه این موج اعتراض‌ها بوده، درحالی‌که همه می‌دانیم آنتونی کوئین در نقش حمزه سیدالشهدا، عموی پیامبر ایفای نقش کرده بود.

در صفحه ۴ بانک مرکزی تورم ماه اسفند نسبت به ماه بهمن را ۹/۱ درصد دانسته که بیشترین نقش را افزایش قیمت مسکن در این میانه داشته است. در صفحه ۶ گفته شده است که دو درصد از مسافرین نوروزی به سمت اروپا برای وارد کردن اتومبیل به این سفرها می‌روند و اینکه امسال آمار مسافرین هند و هنگ‌کنگ و ژاپن به نسبت هرساله به‌شدت افزایش داشته است.

صفحه ۱۰ عکسی است از هویدا و نیک‌پی، نخست‌وزیر و شهردار که بعد از شرکت در چهارشنبه‌سوری در مراسم کاخ جوانان شهرری شرکت کرده‌اند. وزیر آموزش‌وپرورش هم دادن تکالیف زیاد برای عید را ممنوع کرده است.در صفحه ۹ یکی از خوانندگان روزنامه به اسم کمالی پیغام داده:‌ سریال دایی‌جان ناپلئون حاوی صحنه‌های غیراخلاقی زننده‌ای است و چرا تلویزیون اجازه پخش چنین سریالی را داده است؟

در صفحه ۲۲ سناتور لاجوردی مصاحبه‌ای کرده و گفته که برای رسیدن به دورنمای سالی ۴۰ میلیارددلار صادرات غیرنفتی در ۲۰ سال آینده به رشد اقتصادی سالی ۲۲ درصد احتیاج داریم!در صفحه آگهی‌های سینمایی که گفتنی‌ها را گفته‌ایم. مهمان‌های جدید یکی فیلمی است با نام توت‌فرنگی‌های تشنه! که در سینما ب.ب اکران شده و تماشایش برای زیر ۱۸ سال ممنوع بوده است.

پس شدند ۵ سینما که در اکران نوروزی فیلم‌های ممنوع برای زیر ۱۸ سال اکران کرده‌اند. سینما شهرقشنگ،‌ سینما پولیدور، سینما کسری،‌ سینما پارک و حالا هم سینما ب.ب. مهمان دیگر هم فیلم صمد در راه اژدها با بازی پرویز صیاد است که در ۱۰ سینما اکران می‌شود. آهان سرکار خانم ادویژ فنک هم با یک فیلم جدید به سینماهای تهران آمده‌اند؛ فیلمی با نام لبخند عشق.

هتل آریا شرایتون که تازه از کنسرت سیلوی وارطان فرانسوی خلاص شده، برنامه بعدی خود را اعلام کرده؛ برنامه‌ای با مشارکت داریوش و ابی و شهرام و یک خواننده آمریکایی به نام سامی بولدین در جمعه ۲۷ اسفند. بازی خداحافظی پرویز قلیچ‌خانی از تیم ملی هم برگزار شد و تیم ملی مقابل مجارستان با دو گل شکست خورد. مودت دروازه‌بان بود و همان ۴ مدافعی که بعدا فیکس تیم ملی در جام جهانی می‌شوند جلوی او بازی می‌کردند؛ یعنی حسن نظری، آندرانیک اسکندریان، کازرانی و عبداللهی.

در خط میانی محمد صادقی و علی پروین و پرویز قلیچ‌خانی بازی می‌کردند و در خط حمله حسن روشن و رضا عادلخانی و غفور جهانی. در نیمه دوم قاسمپور به‌جای پرویز قلیچ‌خانی می‌آید و دانایی‌فرد به‌جای عادلخانی. درواقع اگر ناصر حجازی هم در ترکیب قرار می‌گرفت مشخص می‌شد که مهاجرانی از همان سال ۵۵ ترکیب فیکس تیم خود را پیدا کرده بود.

از قرار نمایش تیم ملی بسیار بد بوده، آن‌قدر که بهترین بازیکن زمین پرویز قلیچ‌خانی بوده که قرار بوده از تیم ملی خداحافظی کند! این بازی را همان‌طور که نوشتیم، ۲ بر صفر می‌بازیم. در صفحه ۳۰ بالای صفحه عکسی از رقیه خزایی چاپ شده که ۲۲ ساله بوده و از قرار همسر و فرزندانش را در محله خزانه رها کرده و گریخته و شوهرش از او شکایت کرده و تقاضای کمک برای یافتن همسرش کرده است و ماموران درصدد دستگیری رقیه هستند!

خبری هم چاپ شده درباره حیدرقلی غفاری، دانشجوی سال پنجم پزشکی دانشگاه تهران که در قزوین زندگی می‌کرده و با واژگون کردن عمدی چراغ خوراک‌پزی، خود و خانه‌اش را آتش زده است؛ در خیابان ملک‌آباد قزوین. از قرار حیدرقلی غفاری بر اثر این آتش‌سوزی در بیمارستان کوروش می‌میرد.

کدخبر: ۳۷۸۹۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر