کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۴۹۱
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۱۹خرداد‌ ‌۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | در روزنامه اطلاعات نوزدهم خردادماه ۱۳۵۶ عکس یک مربوط به یک بیزینسمن ایرانی به اسم گودرزی است که درآمریکا و در تسویه‌حساب‌های مافیایی کشته شده است. در صفحه ۴ گزارشی کار شده از وضعیت نابسامان سینمای ایران که در جلسه حزب رستاخیز مورد بررسی قرار گرفته. ورشکستگی استودیوهای فیلمسازی و بسته شدن یک‌به‌یک شرکت‌ها و بیکار شدن عوامل فنی و بازیگرها.

علی عباسی و عباس شباویز هم در جلسه بوده‌اند که هر دو بر ورود بی‌حساب فیلم‌های ارزان خارجی به عنوان دلیل اصلی ورشکستگی سینمای ایران یاد کرده‌اند. سعید مطلبی هم از عدم یاری رساندن سازمان‌های دولتی به سینمای ایران شکایت کرده است. صفحه ۷ گزارشی کار شده از قیمت سرسام‌آور میوه‌های نوبرانه. اینگونه که توت‌فرنگی کیلویی ۱۲۰تومان، هندوانه و گوجه سبز کیلویی ۲۰ تومان،‌ چغاله بادام ۲۶تومان، ‌گیلاس هم ۲۵تومان.

مشخص است که توت‌فرنگی از ارج و قرب ویژه‌ای برخوردار بوده.گزارشگر سراغ چهره‌های مهم موسیقی و فوتبال هم رفته و درباره نوبرانه‌ها پرسیده:‌ رضا عادلخانی،‌صفر ایرانپاک،‌عزیز اصلی،‌اصغر ادیبی،‌خانم هایده،‌خانم پوران،‌پرویز کاردان و ایرج دانایی فرد و انجوی شیرازی از خرید و خوردن نوبرانه‌ها گفته‌اند و قیمت گرانشان.وقت نیست اظهارات این دوستان را درباره گوجه سبز و خیار چمبر به شکل دقیقی نقل کنم.

در صفحه آگهی خودرو یک بنز ۲۸۰ اس مدل ۷۷ با ۲۰هزار کارکرد به قیمت ۳۸۰هزار تومان برای فروش گذاشته شده و یک بیوک سنچوری ۷۷ هشت سیلندر هم به قیمت ۲۰۰هزار تومان. متوسط حقوق کارمندها چیزی بین ۲ تا ۴ هزار تومان است.صفحه ۱۴ گزارشی کار شده از گدایان سمج شیرازی که توریست‌های خارجی را ذله کرده‌اند و کلا سراغ بورها و چشم آبی‌ها می‌روند. صفحه ۲۳ گزارش مفصلی کار شده از الکس گودرزی که مالک یک رستوران در شهر واشنگتن بوده که دو روز قبل جسدش در پورشه لوکس نارنجی‌اش پیدا شده است و پای قاچاق موادمخدر و کولونی ایرانیان مقیم واشنگتن هم در ماجرا باز شده است.

در صفحه ۲۴ گزارشی کار شده از حضور هویدا در مهمانی بیمه مرکزی که با مهمانان به دو زبان فرانسوی و انگلیسی حرف می‌زد و وقتی یک مهمان مصری هم پیدا شد با او به زبان عربی به احوالپرسی پرداخت. در صفحه سینما که اوضاع خراب است و چند وقتی است که فیلم خوب اکران نشده و لاندوبوزانکا و ادویژ فنک حاکم سالن‌های سینمای ایران هستند. فیلم‌های خدا قوت و زن هم تنها نماینده‌های سینمای ایران در اکران این هفته محسوب می‌شوند.

برکه‌های میسوری و پاپیون و وسترن قدیمی شجاعان و موزیکال ویولن زن روی بام تنها فیلم‌های قابل دیدن در سینماهای تهران هستند.آگهی کنسرت شارل آزناوور هم دوباره منتشر شده که قرار بوده دو روز دیگر در هتل آریا شرایتون برنامه اجرا کند. در صفحه ۳۳ آمده است که همسر دکتر مرادیان پزشک مقیم نیویورک که شوهرش را سه روز قبل در حمله مشتی زورگیر با ضربات چاقو از دست داده است اعلام کرده در اعتراض به شرایط بد امنیت در نیویورک همراه با دو فرزندش به ایران باز خواهد گشت.آذر مرادیان ۲۸ساله بوده و همسر مقتولش ۳۹ساله.

در صفحه ۳۵ هم گزارش دعوای حقوقی عباس قادری علیه یک شرکت تولید نوارکاست منتشر شده که داستانش کمی پیچیده است و بالاخره صفحه ۳۶ که گزارشی از مراحل مطالعاتی یک بزرگراه دیگر شرقی غربی در تهران است. در شماره قبل درباره بزرگراه داریوش نوشتم که همان بزرگراه همت بود و این یکی از قرار همان طرحی است که بعدها به بزرگراه حکیم تبدیل می‌شود چراکه از لزوم ایجاد یک تونل زیر خیابان جردن و گاندی صحبت شده است و بالاخره اینکه کنسرت امل ساین و فریدون فرخزاد در سینما پارامونت تهران ادامه خواهد داشت.

کدخبر: ۳۹۵۴۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Papak

    هویدا مگه چند زبان بلد بود؟? آدمی که چند زبان بین المللی را بلد باشد حتماً آدمی باهوش است? اعدام افرادی مانند او به نظرم اشتباه بود☹ حداقل می شد به عنوان مشاور از ایشان استفاده کرد .. همین امروز هم مت أسفانه مردم ایران در نهان دارای خشونت هس تند و این خصلت خوبی نیست

  • Papak

    اینطور که پیداست قیمت خودرو و میوه های ن وبرانه در سال ۱۳۵۶ بر اساس میانگین حقوق و دستمزد در آنها سالها که بین ۲۰۰۰ تا ۴۰ ۰۰ تومان بسیار گران بوده و این نشان می د هد علیرغم پایین بودن قیمت در آن سالها ام ّا قدرت خرید مردم همانند امروز بسیار پای ین بوده و برعکس آن چیزی که بعضی ها می گو یند ، مردم طبقه متوسّط به پایین جامعه نس بت به قیمت کالاها شاکی و معترض بودند