کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۹۷۲
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از سوم اسفند ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | روزنامه اطلاعات سوم اسفند ۱۳۵۵ هنوز به ماجرای ترور حجت‌الاسلام شمس‌آبادی و محاکمه گروه مهدی هاشمی چسبیده و حاضر نیست این سوژه را به این سادگی رها کند‌. برای چهارمین روز صفحه اول روزنامه درباره این گروه و محاکمه‌شان است. و این بار با عکسی از مهدی هاشمی که در دادگاه در حال پاسخگویی است. مهدی هاشمی بعد از انقلاب در بیت آیت‌الله منتظری و همین طور سپاه پاسداران مسئولیت‌هایی را برعهده گرفت و دست آخر در سال ۱۳۶۶ اعدام شد.

در صفحات داخلی هم حداقل در ۴ صفحه مجزا این پرونده و این دادگاه پوشش داده شده است‌. نکته جالب از این ماجرا این است که مطلبی در صفحه ۲۶ درباره این دادگاه و تروریست‌ها منتشر شده و ادامه‌اش به صفحه ۳ و تازه تیتر اصلی صفحه منتقل شده و ادامه این مطلب دوباره رفته به صفحه ۲۵‌! تیتر مهم دیگر صفحه اول خبری است درباره به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی فلسطینی‌ها با عکس‌هایی از عرفات و سادات‌. سال‌های منتهی به کمپ دیوید و…

در صفحه ۴ در خبرهای حوادث خودکشی یک جوان از روی پل بهمنشیر در حالیکه قبل از خودکشی با صدای بلند به مردم گفته که به خاطر مادرزنش این کار را می‌کند‌ و همین طور اسیدپاشی به صورت یک دختر در تبریز از مهم‌ترین سرفصل‌های حوادث محسوب می‌شده است‌.

در صفحه ۵ آگهی اجرا‌ی تئاتر مرغ دریایی چخوف منتشر شده‌. به کارگردانی حمید سمندریان و بازی محمدعلی کشاورز، ‌جمیله شیخی، هما روستا، ‌منوچهر فرید و…در سالن ۲۵ شهریور. در صفحه ۶ ستونی منتشر می‌شود با نام چهل سال پیش در همین موقع! یعنی اگر مطالب آن ستون را برای شما نقل کنیم شما در حال خواندن حوادث ۸۴ سال پیش خواهید بود. در سال ۱۳۱۵! خبر اصلی این ستون ریختن سقف حمام فیروزه است که دو تا کشته هم داده.

در صفحه هشت گزارش مفصلی از خیزش غول اقتصادی ژاپن منتشر شده که خب از آن غول حالا چیز زیادی باقی نمانده. در بخش آگهی‌های اتومبیل، پیکان کار، مدل سال ۱۳۴۷ به قیمت ۱۷ هزار تومان و پیکان دولوکس ۱۸هزار کارکرده سال ۱۳۵۵ به قیمت ۴۷ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. یعنی حدود ۲۵ برابر حقوق متوسط‌. به پول الان چیزی بالای صد میلیون تومان. در همین صفحه قیمت جگوار مدل ۱۹۷۳‌،‌ هفتادو پنج هزار تومان قید شده است و جگوار دیملر نقره‌ای هم ۱۰۰‌هزار تومان.

در صفحه سینمایی کلی اکران جدید برای سینماها به چشم می‌خورد که بازهم فیلم درست و حسابی بینشان نیست. سینه چاک از ایرج قادری و ناصر ملک مطیعی و گلی زنگنه‌، اوندین یک فیلم اروپایی درجه ۲‌،‌ بیوه پر اشتیاق بابازی ادویژ فنک‌، خشم و التهاب با بازی جرج همیلتون‌،‌ عشق خانم دکتر با حضور بمب جاذبه یعنی ادی ویلیامز (از متن تبلیغ فیلم ) و گانگستر قمارباز با حضور کارول لینلی و جک پالانس فهرست فیلم‌های تازه اکران هستند.

و البته اکران دوباره فیلم بیگانه بیا محصول ۱۳۴۷ ساخته مسعود کیمیایی‌! آن هم به عنوان برنامه ویژه ۹ سینما‌ی تهران‌! هنوز هم اگر فیلم متفاوت بخواهید باید بروید می‌خواهم زنده بمانم را در سینما بولوار ببینید‌! دست سینماها واقعا خالی بوده آن سال‌ها.

در صفحه ورزش پیش بازی رویارویی دوستانه فرانسه و‌ آلمان غربی مطلب اصلی است و این که هلموت شون مربی آلمان‌ها به خاطر مصدومیت بکن باوئر او را در ترکیب خط دفاعی ندارد و در خط حمله از یک بازیکن بسیار جوان و انرژیک سود می‌جوید که خب منظورش همان کارل هاینس رومنیگه معروف است. تورنمنت فوتبال مخصوص جوانان هم از روز بعد شروع می‌شود. با حضور تیم ملی جوانان و جوانان خوزستان از ایران و تیم‌های ملی جوانان رومانی‌، شوروی‌،‌ مجارستان‌، ‌ایرلند‌، ‌لهستان و تونس در دو گروه ۴ تیمی‌.

کدخبر: ۳۷۴۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر