کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۳۶۰
تاریخ خبر:

حضور‌ سرآشپز ایرانی در رویداد مد و فشن مت‌گالا

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | در فاصله دو هفته مانده به برگزاری مراسم مت‌گالا مشخص شده که یک سرآشپز ایرانی هم بین ۱۰ سرآشپز برگزیده این مراسم حضور دارد که قرار است در یک مراسم مجلل از مهمانان مشهور این مراسم پذیرایی کنند. مت‌گالا در حقیقت بزرگترین رویداد بخش مد و فشن در دنیاست که از سال ۱۹۴۸ مرتب در موزه هنر متروپولیتن نیویورک برگزار می‌شود. پارسال البته به علت شیوع کرونا این مراسم لغو شد و امسال برگزاری آن از سرگرفته می‌شود.

در این مراسم چهره‌های مشهوری از بازیگران و خواننده‌ها و سلبریتی‌های بین‌المللی دور هم جمع می‌شوند و در حاشیه آن هنرمندان و طراحان دنیای مد هم به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتوهای طراحی لباس اقدام می‌کنند. در واقع اکثر لباس‌های جنجالی‌ و عجیبی که هر سال می‌بینید در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد، در همین مراسم و به‌وسیله سلبریتی‌های مشهور رونمایی می‌شود. رفتارهای نمایشی و متظاهرانه هم طبعا بخش جدایی‌ناپذیر این مراسم است که اغلب بین کاربران بازخورد منفی هم پیدا می‌کند.

فرد ایرانی‌‌ای که اشاره کردیم در این مراسم حضور دارد، صرفا مربوط به بخش پذیرایی از مهمانان این مراسم است. یک سرآشپز مشهور به‌نام مارکوس ساموئلسون مامور تشکیل تیمی ۱۰ نفره شده برای تهیه یک منوی مفصل با غذاهای گیاهی. یکی از سرآشپزهایی که او انتخاب کرده هم یک زن ایرانی است به‌نام نسیم علیخانی. او از ۳ سال پیش رستورانی به‌نام «سفره» در منطقه بروکلین نیویورک راه‌اندازی کرده که مورد توجه غیرایرانی‌های نیویورک هم قرار گرفته .

و در همین فاصله کوتاه از تاسیس به رتبه بالایی بین رستوران‌های محبوب نیویورک دست پیدا کرده. نسیم علیخانی در حال حاضر ۶۱ ساله است. او در ایران در رشته حقوق تحصیل کرده و حالا چهار دهه از مهاجرت او به آمریکا می‌گذرد. از نسیم علیخانی مصاحبه‌های متعددی در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده که تعریف می‌کند سال‌ها درگیر شغل‌هایی مثل پرستاری از کودکان و پیشخدمتی بوده تا اینکه مغازه کپی راه‌اندازی می‌کند و به مدت ۸ سال سرگرم اداره آن می‌شود.

نسیم علیخانی شرح می‌دهد که در تمام این سال‌ها فقط برای اطرافیان و اعضای خانواده خودش آشپزی می‌کرده و همه به او می‌گفتند «تو چرا رستوران تاسیس نمی‌کنی؟» در این زمان او به این فکر می‌افتد چرا غذای ایرانی باکیفیت در نیویورک پیدا نمی‌شود؟ فکر راه‌اندازی رستوران اما در این مرحله به‌جایی نمی‌رسد چون خانواده آنها صاحب دو فرزند دوقلو می‌شود و نسیم چند سال فقط خانه‌داری می‌کند. بعدتر اما ایده راه‌اندازی رستوران را او همراه با همسرش پی می‌گیرد و بعد از شش سال تلاش در سال ۲۰۱۸ موفق می‌شوند رستوران سفره را راه‌اندازی کنند.

رستورانی که به گفته خود نسیم علیخانی حتی در دوران پاندمی کرونا هم توانسته پرسنلش را حفظ کند. جالب است بدانید نسیم علیخانی در یکی از مصاحبه‌هایش با یک سایت آمریکایی فیلم‌های مورد علاقه خود را خانه دوست کجاست از عباس کیارستمی، جدایی نادر از سیمین از اصغر فرهادی و دایره از جعفر پناهی معرفی کرده. بین کتاب‌های مورد علاقه او هم «تا هفت خانه آن‌وَرتر» از صابر ابر دیده می‌شود. در منوی رستوران نسیم علیخانی غذاهایی مثل قلیه ماهی، میرزا قاسمی، باقالی پلو با ماهیچه در کنار سالاد شیرازی و شامی و آش و کوفته گنجانده شده که قیمت پذیرایی از هر نفر در آن بین ۳۱ تا ۵۰ دلار گزارش شده. یعنی بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ناقابل!

کدخبر: ۴۱۲۳۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر