کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۸۳۹
تاریخ خبر:

حس داشتن یک آئودیRS۳ ‌با سئات لئون

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | سئات را می‌توان همچون سوبارو جزو برندهای بداقبال بازار ایران به حساب آورد؛ اسپانیایی خوش‌چهره که مالکیتش را آلمانی‌ها بر‌عهده دارند و در اروپا مثل بنز می‌فروشد. سئات در دومین تلاش ناکام خود در دهه ۹۰ قرار بود از طریق کیهان‌موتور آرین مدل‌های ایبیزا، تولدو، آتکا و لئون را به بازار ایران بفرستد.

‌ اما بخت یار نبود و تنها شمار محدودی از هاچ‌بک‌های لئون در مدل ۲۰۱۷ وارد بازار ایران شدند؛ خودرویی که این روزها با برچسب قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیونی خود جزو هاچ‌بک‌های گران‌قیمت بازار و در مقام رقابت با دی‌اس ۳، آلفارومئو جولیتا و فولکس‌واگن گلف GTI قرار می‌گیرد.

لئون خودرویی است که سئات به مدد فروش بالای آن توانست جانی دوباره بگیرد و خود را از ورشکستگی نجات دهد. این موفقیت به خاطر شایستگی‌هایی از قبیل طراحی به‌روز، سواری خوب، فرمان‌پذیری دقیق و کیفیت بالای ساخت لئون است. همچنین این خودرو برای کسانی که به دنبال گزینه‌ای با کابین جادار برای استفاده خانوادگی می‌گردند انتخابی هوشمندانه است. سئات برای جوانانی که می‌خواهند لئونی تندوتیزتر داشته باشند تیپ FR را هم عرضه کرده است.

کابین این خودرو با وجود هارمونی خوب و کیفیت بالای متریال به‌کاررفته جزو یکی از بی‌روح‌ترین‌هاست و این بدنامی نه‌تنها در ایران که در خارج هم گریبان لئون، البته مدل ۲۰۱۷ آن، را گرفته است. بعید نیست که به قصد خرید لئون به نمایشگاه‌های شمال تهران بروید اما در نهایت از تریم خاکستری دل‌زده شده و با یک جولیتا که کابین سرتاسر قرمزش دلبری می‌کند به خانه بازگردید!

البته صندلی‌های آن بزرگ‌اند و جان می‌دهند برای مسافرت‌های طولانی‌مدت. این ویژگی در هاچ‌بک‌ها، حداقل در هاچ‌بک‌های حاضر در ایران‌ کمتر پیدا می‌شود.ژلئون استاندارد به صفحه نمایش پنج اینچی با اتصالات بلوتوث، یو اس بی و اسلات کارت حافظه اس‌دی مجهز است که چندان جالب توجه نیست.

اما اگر بتوانید لئون مجهز به کیت FR پیدا کنید، با صفحه نمای ۶٫۵ اینچی (که هنوز هم کوچک به نظر می‌رسد!)، سنسور مجاورت صفحه لمسی و هارددیسک ۱۰ گیگابایتی ذخیره موسیقی روبه‌رو خواهید شد. لئون هاچ‌بکی پرآپشن است (هر چه نباشد دارید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون هزینه می‌کنید!) و در آن می‌توانید به وجود این موارد امیدوار باشید:

آینه تاشوى برقى، دوربین عقب، سقف سانروف بزرگ، کروز کنترل، رادار اکتویو جلو و کروزکنترل رادار لاین و بین خطوط و تابلوخان، چراغ زنون و چراغ‌شور، نورپردازی داخل، حالت‌های رانندگی اکو اسپرت و کامفورت، استاپ و استارت ترافیکی، گرم‌کن صندلی، سنسور پارک جلو و عقب، آینه فوتوکرومیک، فرمان دی‌کات، شیفتر، کولر دیجیتال جلو و دووال. سئات همچنین به ۹ کیسه هوا و انواع سیستم‌های ترمز و ایمنی مجهز است.

پیشرانه دو لیتری توربوی این خودرو قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. با این حال لئون با مصرف ۵٫۸ لیتری هاچ‌‎بکی اقتصادی است. این خودرو می‌تواند تا ۲۲۵ کیلومتر هم سرعت بگیرد و شتابش ۷٫۲ ثانیه است که چندان راضی‌کننده نیست.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۱۸۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر