کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۴۵۴
تاریخ خبر:

جو اردوی تیم‌ملی فوتبال زیادی گرم نیست؟

تصمیم اسکوچیچ برای برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی در قطر، بازیکنان تیم ملی را هم شوکه کرده و آن‌ها بعد از یک فصل خسته کننده، به جای اینکه در شرایط بهتری زیر نظر کادر فنی تیم‌ملی تمرین کنند، در گرمای قطر، تحلیل رفتند.

سردار آزمون، یک روز قبل از این مسابقه، درباره شرایط اردویی تیم ملی ایران گفت: "ما به قطر سفر کردیم و روز آخر فیفادی بازی کردیم. در هوای گرم قطر، انگار در تمرینات سشوار روشن کرده بودند. همه بچه های ما که در اروپا بازی می کنند، ناگهان به قطر می آیند و طبیعی است که تحلیل بدنی بروند. اگر خدای ناکرده مصدومیت پیش بیاید، چه کسی جوابگو است؟"

در واقع این صحبت‌ها که به تازگی منتشر شده، حاصل گفت‌وگوی آزمون با دوربین تلویزیونی، قبل از بازی با الجزایر است که اوضاع تیم ملی را در شرایط آب و هوایی قطر مناسب نمی‌داند و دقیقا همین اتفاق در بازی با الجزایر رخ می‌دهد؛ خبری از قدرت فیزیکی عزت‌اللهی و حتی امید ابراهیمی نیست، مهدی طارمی سماجت و پیگیری گذشته را ندارد، سردار آزمون فقط یک نیمه در زمین دوام می‌آورد، امید نورافکن که بی وقفه در سمت چپ زمین بالا و پایین می‌رود، ساکن‌تر از هر بازی دیگری است و کسی رفت و آمدهای مداوم علی قلی‌زاده در سمت راست زمین را نمی‌بیند.

هوای قطر بعد از دو هفته تمرین، تاثیر خود را روی بازیکنان ایرانی گذاشته بود؛ بازیکنانی که در پایان فصل باشگاهی خود، نیازمند استراحت بودند اما وارد آب و هوایی شدند که مهم‌ترین دلیل برای به تعویق افتادن جام جهانی از تابستان به پاییز بود.

بازیکنان تیم ملی بعضا در گفت‌وگوهای خود از اسکوچیچ حمایت کرده‌اند اما او عامل اصلی این تصمیم اشتباه و برگزاری اردو در قطر است. در حالی که تیم ملی می‌توانست در تهران و در زمین مناسب آکادمی تیم‌های ملی اردوی خود را برگزار کند و در صورت لزوم، برای برگزاری بازی، راهی دوحه شود، سرمربی کروات، تیمش را به قطر برد.

فدراسیون فوتبال و تمام مسئولان این تیم به طور مکرر عنوان کرده‌اند که این تصمیم اسکوچیچ بوده که ایران در قطر اردو بزند و بازیکنان هم سرمربی تیم ملی را به علت گرفتن چنین تصمیم اشتباهی، مقصر می‌دانند.

آزمون در نقد تصمیم عجیب سرمربی تیم ملی می‌گوید: "ما می‌توانستیم در تهران اردو بزنیم، هر بازی‌ای که هماهنگ می‌شد، دو سه روز قبل به قطر می‌آمدیم. این مساله خوبی نیست."

کدخبر: ۴۶۲۴۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1564415049

    یکی به این منتقدان بگه حتی باشگاهی داخلی کشورهای آسیایی نمیاین تو ورزشگاه های خی لی مرفه ایران بازی کنن انتظار دارید تیم ملی یک کشور بیاد